Slovenské výrobky sa nepredávajú aj preto, že na zahraničné je viac akcií

Domáci aj zahraniční výrobcovia sa predbiehajú počtom akciových ponúk, obyvatelia Slovensku ich vo veľkom vyhľadávajú.

Ilustračné foto(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

BRATISLAVA. Podiel slovenských výrobkov v nákupoch slovenských domácností dosiahol v 2. polroku 2015 úroveň z hľadiska výdavkov 47 %, z hľadiska nakúpeného počtu v kusoch úroveň až 53 %.

Uviedol to na tlačovej konferencii vzdelávacieho projektu Kvalita z našich regiónov (KzNR) Ladislav Csengeri, riaditeľ spotrebiteľského panelu agentúry GfK CZ/SK.

"Tento údaj ale z roka na rok poklesol vo výdavkoch o 1 %, pričom pokles vieme vysvetliť práve ponukou akciových výrobkov. Slovenské výrobky dosiahli podiel v akciách na úrovni 47 %, ostatné zahraničné výrobky sa predávali a nakupovali v akciách do väčšej miery, až na úrovni 50 %. Práve to spôsobilo preferenciu zahraničných výrobkov oproti slovenským," vysvetlil.

Najviac sa tak podľa neho dialo pri mliečnych výrobkoch, najmä pri mlieku a syroch, u ktorých bol vlani v celej Európe prebytok mliečnej komodity.

"Všetci výrobcovia, nielen slovenskí, ale aj zahraniční sa tak predbiehali rôznymi atraktívnymi akciovými ponukami. Na to reagovali kupujúci práve zvýšeným nárastom nákupov v akciách," dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 927
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 643
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 098
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 398
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 014
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 044
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 578
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 566
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 080
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Sebe lístok kúpite z domu, bicyklu nie

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku Železničnej spoločnosti nedostane vôbec.

Na zhrdzavené a rozkradnuté dedičstvo komunistov pôjdu milióny

Závlahový systém je čoraz dôležitejší pre globálne otepľovanie, chystá sa modernizácia z eurofondov. Hovorí sa o sto miliónoch eur.

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.