Slovenské výrobky sa nepredávajú aj preto, že na zahraničné je viac akcií

Domáci aj zahraniční výrobcovia sa predbiehajú počtom akciových ponúk, obyvatelia Slovensku ich vo veľkom vyhľadávajú.

Ilustračné foto(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

BRATISLAVA. Podiel slovenských výrobkov v nákupoch slovenských domácností dosiahol v 2. polroku 2015 úroveň z hľadiska výdavkov 47 %, z hľadiska nakúpeného počtu v kusoch úroveň až 53 %.

Uviedol to na tlačovej konferencii vzdelávacieho projektu Kvalita z našich regiónov (KzNR) Ladislav Csengeri, riaditeľ spotrebiteľského panelu agentúry GfK CZ/SK.

"Tento údaj ale z roka na rok poklesol vo výdavkoch o 1 %, pričom pokles vieme vysvetliť práve ponukou akciových výrobkov. Slovenské výrobky dosiahli podiel v akciách na úrovni 47 %, ostatné zahraničné výrobky sa predávali a nakupovali v akciách do väčšej miery, až na úrovni 50 %. Práve to spôsobilo preferenciu zahraničných výrobkov oproti slovenským," vysvetlil.

Najviac sa tak podľa neho dialo pri mliečnych výrobkoch, najmä pri mlieku a syroch, u ktorých bol vlani v celej Európe prebytok mliečnej komodity.

"Všetci výrobcovia, nielen slovenskí, ale aj zahraniční sa tak predbiehali rôznymi atraktívnymi akciovými ponukami. Na to reagovali kupujúci práve zvýšeným nárastom nákupov v akciách," dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 903
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 444
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 698
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 911
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 243
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 124
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 580
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 408
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 344
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 155

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ovocinár: Vypestovať si vlastné ovocie je úplne iný zážitok

Vlastné ovocie má úplne inú chuť, ako to kúpené.

KOMENTÁRE

Ozajstná stávka víkendu je voľba koaličného partnera Merkelovej

Je kľúčový ako pre stredovýchodnú EÚ, tak aj Emmaunela Macrona.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.