Slovenské výrobky sa nepredávajú aj preto, že na zahraničné je viac akcií

Domáci aj zahraniční výrobcovia sa predbiehajú počtom akciových ponúk, obyvatelia Slovensku ich vo veľkom vyhľadávajú.

Ilustračné foto(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

BRATISLAVA. Podiel slovenských výrobkov v nákupoch slovenských domácností dosiahol v 2. polroku 2015 úroveň z hľadiska výdavkov 47 %, z hľadiska nakúpeného počtu v kusoch úroveň až 53 %.

Uviedol to na tlačovej konferencii vzdelávacieho projektu Kvalita z našich regiónov (KzNR) Ladislav Csengeri, riaditeľ spotrebiteľského panelu agentúry GfK CZ/SK.

"Tento údaj ale z roka na rok poklesol vo výdavkoch o 1 %, pričom pokles vieme vysvetliť práve ponukou akciových výrobkov. Slovenské výrobky dosiahli podiel v akciách na úrovni 47 %, ostatné zahraničné výrobky sa predávali a nakupovali v akciách do väčšej miery, až na úrovni 50 %. Práve to spôsobilo preferenciu zahraničných výrobkov oproti slovenským," vysvetlil.

Najviac sa tak podľa neho dialo pri mliečnych výrobkoch, najmä pri mlieku a syroch, u ktorých bol vlani v celej Európe prebytok mliečnej komodity.

"Všetci výrobcovia, nielen slovenskí, ale aj zahraniční sa tak predbiehali rôznymi atraktívnymi akciovými ponukami. Na to reagovali kupujúci práve zvýšeným nárastom nákupov v akciách," dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 016
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 9 379
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 220
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 972
  5. Kam do tepla v januári? 2 303
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 289
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 131
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 032
  9. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 242
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 223

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

EKONOMIKA

Zo stavebka kupujú ľudia dovolenky. Kažimír ukázal, ako to zmení

Zmeny pravidiel pre stavebné sporenie.

Neprehliadnite tiež

Európska komisia sa zameria na boj proti plastom, musia sa dať recyklovať

Európska komisia vydala smernicu, ktorá ukladá úlohy do roku 2030.

Staviteľovi tunela Višňové hrozí pokuta za meškanie

Tunel mal byť prerazený do konca roka 2017, NDS začala konať.

Čo najširšia medzinárodná spolupráca by mohla účinne regulovať kryptomeny

Podľa expertov je regulácia kryptomien na národnej úrovni vylúčená.

Briti po brexite ušetria viac ako 350 miliónov libier týždenne, tvrdí Johnson

Johnsonov slogan o ušetrených peniazoch už počas kampane vyvolal kritiku.