Chce Škoda dobyť americký trh? Zaregistrovala si tam mená áut

Firma už na amerických úradoch prihlásila ako ochranné známky názvy svojich modelov Octavia, Superb a Yeti.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BERLÍN. Česká automobilka Škoda Auto uvažuje o vstupe na americký trh, kde sa jej materskej firme Volkswagen v poslednej dobe nedarí.

Firma už na amerických úradoch prihlásila ako ochranné známky názvy svojich modelov Octavia, Superb a Yeti, povedal agentúre Reuters hovorca Škody. O plánoch Škody v USA napísali nemecké noviny Handelsblatt.

Kedy? To sa nevie

Hovorca Škody uviedol, že v rámci novej skupinovej stratégie vyhodnocuje firma potenciál oblastí, v ktorých doteraz svoje autá nepredáva, vrátane Severnej Ameriky. V dohľadnej dobe sa však rozhodnutie v tejto veci nečaká, dodal hovorca.

Zdroje z prostredia automobilky pre SME uviedli, že vstup do USA v dlhodobom horizonte nevylučujú. Prioritou Škody sú však iné, zaujímavejšie trhy, ktorým dá automobilka prednosť.

Analytici sú ohľadom škodoviek na americkom trhu skeptickí, pretože firma donedávna obchádzala segment veľkých typov vozidiel SUV, ktoré majú Američania radi, zatiaľ čo predaj osobných vozidiel v USA skôr klesá.

„Škoda by urobila lepšie, keby išla na rozvíjajúce sa trhy, ako je India alebo Južná Amerika,“ povedal Reuters analytik banky NordLB Frank Schwoppe.

Škoda však v poslednej dobe preniká aj do SUV. V septembru predstaví na autosalóne v Paríži veľké terénne vozidlo s názvom Kodiay, podľa medveďa žijúceho na ostrove s rovnakým názvom na pobreží Aljašky.

Nové SUV Škody vychádza z konceptu VisionS, ktorý bol predstavený tento rok na autosalóne v Ženeve. Kodiaq doplní dosiaľ jediné SUV od Škody, menší model Yeti, ktorého novú generáciu sa firma chystá uviesť na trh budúci rok.

Škoda už jeden pokus o vstup do USA podnikla. Koncom 50. rokov tam začala vyvážať svoje osobné auto Felicia, o niekoľko rokov neskôr ale jeho predaj na americkom trhu kvôli slabému odbytu skončil.

Volkswagenu ide o veľa

Volkswagen má budúci týždeň predstaviť novú „stratégiu 2025“, ktorá má ukázať, kam chce skupina smerovať po prekonaní emisného škandálu.

Charakteristickými znakmi plánu je decentralizácia produktového plánovania a predaja. Volkswagenu ide predovšetkým o prekonanie škôd v Spojených štátoch, kde za posledných osem mesiacov po vypuknutí škandálu klesol predaj vozidiel značky Volkswagen medziročne o viac než desať percent.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 945
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 639
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 999
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 677
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 197
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 094
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 932
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 593
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 142
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Časovka rozhodne o víťazovi, stále vedie Saganov kolega

Troch najlepších v celkovom poradí delí necelých tridsať sekúnd.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabuje, cestu blokujú kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s kolónami.

KOMENTÁRE

Ako byť šťastný len tak pre nič za nič

Smútku sa nedá vyhnúť. Ani s ním bojovať. Treba si ho prežiť.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Deutsche Bank by sa mala po viacmiliardových stratách znovu vrátiť k zisku

Pre banky zostávajú veľkým problémom nízke úrokové sadzby.