SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Chce Škoda dobyť americký trh? Zaregistrovala si tam mená áut

Firma už na amerických úradoch prihlásila ako ochranné známky názvy svojich modelov Octavia, Superb a Yeti.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BERLÍN. Česká automobilka Škoda Auto uvažuje o vstupe na americký trh, kde sa jej materskej firme Volkswagen v poslednej dobe nedarí.

Firma už na amerických úradoch prihlásila ako ochranné známky názvy svojich modelov Octavia, Superb a Yeti, povedal agentúre Reuters hovorca Škody. O plánoch Škody v USA napísali nemecké noviny Handelsblatt.

Kedy? To sa nevie

Hovorca Škody uviedol, že v rámci novej skupinovej stratégie vyhodnocuje firma potenciál oblastí, v ktorých doteraz svoje autá nepredáva, vrátane Severnej Ameriky. V dohľadnej dobe sa však rozhodnutie v tejto veci nečaká, dodal hovorca.

Skryť Vypnúť reklamu

Zdroje z prostredia automobilky pre SME uviedli, že vstup do USA v dlhodobom horizonte nevylučujú. Prioritou Škody sú však iné, zaujímavejšie trhy, ktorým dá automobilka prednosť.

Analytici sú ohľadom škodoviek na americkom trhu skeptickí, pretože firma donedávna obchádzala segment veľkých typov vozidiel SUV, ktoré majú Američania radi, zatiaľ čo predaj osobných vozidiel v USA skôr klesá.

„Škoda by urobila lepšie, keby išla na rozvíjajúce sa trhy, ako je India alebo Južná Amerika,“ povedal Reuters analytik banky NordLB Frank Schwoppe.

Škoda však v poslednej dobe preniká aj do SUV. V septembru predstaví na autosalóne v Paríži veľké terénne vozidlo s názvom Kodiay, podľa medveďa žijúceho na ostrove s rovnakým názvom na pobreží Aljašky.

Nové SUV Škody vychádza z konceptu VisionS, ktorý bol predstavený tento rok na autosalóne v Ženeve. Kodiaq doplní dosiaľ jediné SUV od Škody, menší model Yeti, ktorého novú generáciu sa firma chystá uviesť na trh budúci rok.

Skryť Vypnúť reklamu

Škoda už jeden pokus o vstup do USA podnikla. Koncom 50. rokov tam začala vyvážať svoje osobné auto Felicia, o niekoľko rokov neskôr ale jeho predaj na americkom trhu kvôli slabému odbytu skončil.

Volkswagenu ide o veľa

Volkswagen má budúci týždeň predstaviť novú „stratégiu 2025“, ktorá má ukázať, kam chce skupina smerovať po prekonaní emisného škandálu.

Charakteristickými znakmi plánu je decentralizácia produktového plánovania a predaja. Volkswagenu ide predovšetkým o prekonanie škôd v Spojených štátoch, kde za posledných osem mesiacov po vypuknutí škandálu klesol predaj vozidiel značky Volkswagen medziročne o viac než desať percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 944
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 22 267
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 142
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 955
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 838
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 788
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 726
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 117
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 946
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 603
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo ďalších šesť úmrtí, zomrel aj lekár z Oravy (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 30 695. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Ilustračné foto.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Vinice spoločnosti Tokaj & Co.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.

Americkej ekonomike bude trvať ešte rok, kým sa vzchopí z koronakrízy

Trh práce bude zrejme potrebovať ešte dlhšie obdobie.

Koronavírus vo svete: Muž kráča popri zatvorenom obchode v Niles 21. mája 2020.

Ropný koncern ConocoPhillips kúpi Concho Resources za 9,7 miliardy USD

ConocoPhillips sa zaradí medzi najväčších producentov ropy v Permskej kotline.

Benzínová stanica americkej ropnej spoločnosti ConocoPhillips.