Chce Škoda dobyť americký trh? Zaregistrovala si tam mená áut

Firma už na amerických úradoch prihlásila ako ochranné známky názvy svojich modelov Octavia, Superb a Yeti.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BERLÍN. Česká automobilka Škoda Auto uvažuje o vstupe na americký trh, kde sa jej materskej firme Volkswagen v poslednej dobe nedarí.

Firma už na amerických úradoch prihlásila ako ochranné známky názvy svojich modelov Octavia, Superb a Yeti, povedal agentúre Reuters hovorca Škody. O plánoch Škody v USA napísali nemecké noviny Handelsblatt.

Kedy? To sa nevie

Hovorca Škody uviedol, že v rámci novej skupinovej stratégie vyhodnocuje firma potenciál oblastí, v ktorých doteraz svoje autá nepredáva, vrátane Severnej Ameriky. V dohľadnej dobe sa však rozhodnutie v tejto veci nečaká, dodal hovorca.

Zdroje z prostredia automobilky pre SME uviedli, že vstup do USA v dlhodobom horizonte nevylučujú. Prioritou Škody sú však iné, zaujímavejšie trhy, ktorým dá automobilka prednosť.

Analytici sú ohľadom škodoviek na americkom trhu skeptickí, pretože firma donedávna obchádzala segment veľkých typov vozidiel SUV, ktoré majú Američania radi, zatiaľ čo predaj osobných vozidiel v USA skôr klesá.

„Škoda by urobila lepšie, keby išla na rozvíjajúce sa trhy, ako je India alebo Južná Amerika,“ povedal Reuters analytik banky NordLB Frank Schwoppe.

Škoda však v poslednej dobe preniká aj do SUV. V septembru predstaví na autosalóne v Paríži veľké terénne vozidlo s názvom Kodiay, podľa medveďa žijúceho na ostrove s rovnakým názvom na pobreží Aljašky.

Nové SUV Škody vychádza z konceptu VisionS, ktorý bol predstavený tento rok na autosalóne v Ženeve. Kodiaq doplní dosiaľ jediné SUV od Škody, menší model Yeti, ktorého novú generáciu sa firma chystá uviesť na trh budúci rok.

Škoda už jeden pokus o vstup do USA podnikla. Koncom 50. rokov tam začala vyvážať svoje osobné auto Felicia, o niekoľko rokov neskôr ale jeho predaj na americkom trhu kvôli slabému odbytu skončil.

Volkswagenu ide o veľa

Volkswagen má budúci týždeň predstaviť novú „stratégiu 2025“, ktorá má ukázať, kam chce skupina smerovať po prekonaní emisného škandálu.

Charakteristickými znakmi plánu je decentralizácia produktového plánovania a predaja. Volkswagenu ide predovšetkým o prekonanie škôd v Spojených štátoch, kde za posledných osem mesiacov po vypuknutí škandálu klesol predaj vozidiel značky Volkswagen medziročne o viac než desať percent.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 865
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 786
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 061
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 769
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 716
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 573
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 450
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 402
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 362
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 205

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španieli zastavili druhý útok, zabili päť útočníkov s výbušninami

Teroristi sa pokúsili o útok v pobrežnom mestečku Cambrils južne od Barcelony.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

KOMENTÁRE

Naozaj sa chce SNS rozvádzať?

Podpredseda SNS Paška reklamuje ombudsmanku Patakyovú.

Neprehliadnite tiež

Odmietla nosiť podpätky, tak ju vyhodili. V práci vyberá oblečenie šéf

Tesná košeľa či obtiahnutá sukňa. Nepohodlné oblečenie dokáže znížiť produktivitu práce zamestnanca.

Podpora mladých pri hypotékach sa daňovým bonusom zjednoduší, tvrdí Kažimír

Podpora hypotekárneho bývania pre mladých by mala byť po novom pre ľudí jednoduchšia a menej administratívne náročná.

Úrad vlády nakúpil nové autá za 95-tisíc eur

Jedno z nich má slúžiť na zásobovanie hotela Bôrik.

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky nielen na alkohol, ale aj na mäso.