Chce Škoda dobyť americký trh? Zaregistrovala si tam mená áut

Firma už na amerických úradoch prihlásila ako ochranné známky názvy svojich modelov Octavia, Superb a Yeti.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BERLÍN. Česká automobilka Škoda Auto uvažuje o vstupe na americký trh, kde sa jej materskej firme Volkswagen v poslednej dobe nedarí.

Firma už na amerických úradoch prihlásila ako ochranné známky názvy svojich modelov Octavia, Superb a Yeti, povedal agentúre Reuters hovorca Škody. O plánoch Škody v USA napísali nemecké noviny Handelsblatt.

Kedy? To sa nevie

Hovorca Škody uviedol, že v rámci novej skupinovej stratégie vyhodnocuje firma potenciál oblastí, v ktorých doteraz svoje autá nepredáva, vrátane Severnej Ameriky. V dohľadnej dobe sa však rozhodnutie v tejto veci nečaká, dodal hovorca.

Zdroje z prostredia automobilky pre SME uviedli, že vstup do USA v dlhodobom horizonte nevylučujú. Prioritou Škody sú však iné, zaujímavejšie trhy, ktorým dá automobilka prednosť.

Analytici sú ohľadom škodoviek na americkom trhu skeptickí, pretože firma donedávna obchádzala segment veľkých typov vozidiel SUV, ktoré majú Američania radi, zatiaľ čo predaj osobných vozidiel v USA skôr klesá.

„Škoda by urobila lepšie, keby išla na rozvíjajúce sa trhy, ako je India alebo Južná Amerika,“ povedal Reuters analytik banky NordLB Frank Schwoppe.

Škoda však v poslednej dobe preniká aj do SUV. V septembru predstaví na autosalóne v Paríži veľké terénne vozidlo s názvom Kodiay, podľa medveďa žijúceho na ostrove s rovnakým názvom na pobreží Aljašky.

Nové SUV Škody vychádza z konceptu VisionS, ktorý bol predstavený tento rok na autosalóne v Ženeve. Kodiaq doplní dosiaľ jediné SUV od Škody, menší model Yeti, ktorého novú generáciu sa firma chystá uviesť na trh budúci rok.

Škoda už jeden pokus o vstup do USA podnikla. Koncom 50. rokov tam začala vyvážať svoje osobné auto Felicia, o niekoľko rokov neskôr ale jeho predaj na americkom trhu kvôli slabému odbytu skončil.

Volkswagenu ide o veľa

Volkswagen má budúci týždeň predstaviť novú „stratégiu 2025“, ktorá má ukázať, kam chce skupina smerovať po prekonaní emisného škandálu.

Charakteristickými znakmi plánu je decentralizácia produktového plánovania a predaja. Volkswagenu ide predovšetkým o prekonanie škôd v Spojených štátoch, kde za posledných osem mesiacov po vypuknutí škandálu klesol predaj vozidiel značky Volkswagen medziročne o viac než desať percent.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 679
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 810
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 759
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 989
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 949
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 669
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 094
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 956
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 686
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 371

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.

Bill Gates navrhuje zdanenie práce robotov

Gates hovorí, že začať sa má tam, kde roboty vykonávajú prácu za ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop