SME
Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Nákupné centrá ponúknu viac reštaurácií

V centrách by mali pribudnúť prevádzky, kde sa dá najesť, pýtajú si ich návštevníci.

Pokusy so zdravým jedlom sa už robili.Pokusy so zdravým jedlom sa už robili. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Viac reštaurácií, fastfoodov či kaviarní by malo pribudnúť v nákupných centrách na celom Slovensku. V posledných rokoch sa ukazuje, že sa do nich tisícky ľudí chodia len najesť a v bežných obchodoch nenakupujú.

Otvárať by sa mali najmä špecializované prevádzky, napríklad s raw či vegetariánskym jedlom. Nemali by byť tiež nakopené v jednom stravovacom kútiku, ako to často bývalo doteraz.

Prečítajte si tiež: Prečo sú Slováci závislí od nákupných centier Čítajte 

Súčasť nákupov

Prevádzky, kde sa predáva jedlo a pitie, by do piatich rokov mali zaberať viac ako dvojnásobnú plochu oproti dnešku, očakáva realitno-poradenská spoločnosť CBRE, ktorá u nás spravuje viacero nákupných centier.

Skryť Vypnúť reklamu

Dnes zaberajú asi päť až desať percent z celkovej prenajímanej plochy v nákupných centrách. „Čakáme, že sa tento podiel zvýši na 25 percent,“ hovorí Drahomíra Englišová, riaditeľka správy nehnuteľností CBRE.

Dôvodom je, že podľa celoeurópskeho prieskumu spoločnosti chodí každý tretí človek do nákupného centra len preto, aby sa najedol. Pre 40 percent ľudí je zastávka v stravovacom kútiku neoddeliteľnou súčasťou nákupu.

Nákupné centrá preto budú nútené, aby ešte viac vyhoveli zákazníkom, ktorí nechcú kupovať oblečenie či šperky, ale posedieť si s kamarátmi pri jedle. Najväčšiu šancu majú podľa Englišovej kvalitné prevádzky, napríklad s lokálnou, vegetariánskou či raw (tepelne neupravovanou) stravou. „Ľudia chcú jesť zdravé jedlá z kvalitných potravín a neváhajú za to zaplatiť viac. Chcú mať pocit, že robia niečo pre svoje zdravie.“

Skryť Vypnúť reklamu

Uspieť však môžu aj fastfoody, kde si človek môže vybrať a rýchlo sa najesť, ale aj kvalitné reštaurácie s obsluhou. Nedá sa povedať, kam ľudia chodia viac, populárne sú napríklad ázijské bistrá, ale aj fastfoody s burgrami či pečenými kurčatami.

Nákupné centrum Eurovea v Bratislave má 38 gastro prevádzok, ktoré fungujú buď samostatne, alebo ako súčasť kníhkupectva, kina či obchodu s módou.

„V blízkej budúcnosti plánujeme otvoriť ďalšie dve prevádzky, jednou z nich je Starbucks. Záujem návštevníkov o gastro je u nás vysoký, môže za to blízkosť kancelárií, ale aj centra mesta,“ hovorí PR manažérka centra Oľga Hammer.

Podobne uvažuje aj Aupark v Bratislave. Hoci má vyše tridsať gastronomických zariadení, stále pridáva nové.

„Dôležitosť gastronómie v nákupnom centre bude stále rásť. Sledujeme, že návštevníci majú stále väčší záujem o inovatívne koncepty predaja jedla, kávy, nápojov, ovocia a zeleniny,“ hovorí Jozef Halász, manažér Auparku.

Skryť Vypnúť reklamu

Zväčší sa boj o ľudí

Na zmenu môžu doplatiť reštaurácie v okolí centier. Podľa CBRE sa konkurenčný boj vyostrí. Spoločnosť vypočítala, že každá minúta, ktorú človek v nákupnom centre strávi, znamená nárast zisku o 80 centov.

Preto sa centrá budú snažiť, aby pritiahli čo najviac ľudí a aby reštaurácie rozložili tak, aby ľudí motivovali k nákupu aj v iných obchodoch.

„Ťažko povedať, či pôjde o veľkú konkurenciu. Ľudia sa chodia najesť tam, kde im chutí a kde sa cítia dobre. Asi ťažko pôjdu do nákupných centier obedovať turisti a naopak ľudia, čo sa chcú rýchlo zasýtiť, nepôjdu do luxusnej reštaurácie,“ myslí si Marek Harbuľák, generálny sekretár Zväzu hotelov a reštaurácií.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 30 188
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 478
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 088
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 660
  5. Po Slovensku na motorke 6 765
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 330
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 881
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 856
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 648
  10. Crème de la crème po slovensky 3 173
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 24m

Neprehliadnite tiež

Sklárne Slovglass posledné desaťročie chátrajú.

Osud sklární v Poltári je varovaním.


57m
Blokáda Suezského prieplavu denne bránila preprave tovaru v hodnote miliárd dolárov.

Podľa majiteľa plavidla sú požadované kompenzácie príliš vysoké.


SITA 5 h
Bitcoin

Bitcoin v nedeľu stratil ďalších viac ako päť percent.


TASR 7 h
Jozef Oravkin v minulosti vystupoval na verejnosti častejšie, v posledných rokoch sa médiám vyhýbal.

Z finančnej skupiny odchádza.


9 h