Nákupné centrá ponúknu viac reštaurácií

V centrách by mali pribudnúť prevádzky, kde sa dá najesť, pýtajú si ich návštevníci.

Pokusy so zdravým jedlom sa už robili.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Viac reštaurácií, fastfoodov či kaviarní by malo pribudnúť v nákupných centrách na celom Slovensku. V posledných rokoch sa ukazuje, že sa do nich tisícky ľudí chodia len najesť a v bežných obchodoch nenakupujú.

Otvárať by sa mali najmä špecializované prevádzky, napríklad s raw či vegetariánskym jedlom. Nemali by byť tiež nakopené v jednom stravovacom kútiku, ako to často bývalo doteraz.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prečo sú Slováci závislí od nákupných centier

Súčasť nákupov

Prevádzky, kde sa predáva jedlo a pitie, by do piatich rokov mali zaberať viac ako dvojnásobnú plochu oproti dnešku, očakáva realitno-poradenská spoločnosť CBRE, ktorá u nás spravuje viacero nákupných centier.

Dnes zaberajú asi päť až desať percent z celkovej prenajímanej plochy v nákupných centrách. „Čakáme, že sa tento podiel zvýši na 25 percent,“ hovorí Drahomíra Englišová, riaditeľka správy nehnuteľností CBRE.

Dôvodom je, že podľa celoeurópskeho prieskumu spoločnosti chodí každý tretí človek do nákupného centra len preto, aby sa najedol. Pre 40 percent ľudí je zastávka v stravovacom kútiku neoddeliteľnou súčasťou nákupu.

Nákupné centrá preto budú nútené, aby ešte viac vyhoveli zákazníkom, ktorí nechcú kupovať oblečenie či šperky, ale posedieť si s kamarátmi pri jedle. Najväčšiu šancu majú podľa Englišovej kvalitné prevádzky, napríklad s lokálnou, vegetariánskou či raw (tepelne neupravovanou) stravou. „Ľudia chcú jesť zdravé jedlá z kvalitných potravín a neváhajú za to zaplatiť viac. Chcú mať pocit, že robia niečo pre svoje zdravie.“

Uspieť však môžu aj fastfoody, kde si človek môže vybrať a rýchlo sa najesť, ale aj kvalitné reštaurácie s obsluhou. Nedá sa povedať, kam ľudia chodia viac, populárne sú napríklad ázijské bistrá, ale aj fastfoody s burgrami či pečenými kurčatami.

Nákupné centrum Eurovea v Bratislave má 38 gastro prevádzok, ktoré fungujú buď samostatne, alebo ako súčasť kníhkupectva, kina či obchodu s módou.

„V blízkej budúcnosti plánujeme otvoriť ďalšie dve prevádzky, jednou z nich je Starbucks. Záujem návštevníkov o gastro je u nás vysoký, môže za to blízkosť kancelárií, ale aj centra mesta,“ hovorí PR manažérka centra Oľga Hammer.

Podobne uvažuje aj Aupark v Bratislave. Hoci má vyše tridsať gastronomických zariadení, stále pridáva nové.

„Dôležitosť gastronómie v nákupnom centre bude stále rásť. Sledujeme, že návštevníci majú stále väčší záujem o inovatívne koncepty predaja jedla, kávy, nápojov, ovocia a zeleniny,“ hovorí Jozef Halász, manažér Auparku.

Zväčší sa boj o ľudí

Na zmenu môžu doplatiť reštaurácie v okolí centier. Podľa CBRE sa konkurenčný boj vyostrí. Spoločnosť vypočítala, že každá minúta, ktorú človek v nákupnom centre strávi, znamená nárast zisku o 80 centov.

Preto sa centrá budú snažiť, aby pritiahli čo najviac ľudí a aby reštaurácie rozložili tak, aby ľudí motivovali k nákupu aj v iných obchodoch.

„Ťažko povedať, či pôjde o veľkú konkurenciu. Ľudia sa chodia najesť tam, kde im chutí a kde sa cítia dobre. Asi ťažko pôjdu do nákupných centier obedovať turisti a naopak ľudia, čo sa chcú rýchlo zasýtiť, nepôjdu do luxusnej reštaurácie,“ myslí si Marek Harbuľák, generálny sekretár Zväzu hotelov a reštaurácií.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 393
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 401
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 056
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 933
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 208
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 594
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 341
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 326
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 224
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 704

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.