BRATISLAVA. Viac reštaurácií, fastfoodov či kaviarní by malo pribudnúť v nákupných centrách na celom Slovensku. V posledných rokoch sa ukazuje, že sa do nich tisícky ľudí chodia len najesť a v bežných obchodoch nenakupujú.
Otvárať by sa mali najmä špecializované prevádzky, napríklad s raw či vegetariánskym jedlom. Nemali by byť tiež nakopené v jednom stravovacom kútiku, ako to často bývalo doteraz.
Súčasť nákupov
Prevádzky, kde sa predáva jedlo a pitie, by do piatich rokov mali zaberať viac ako dvojnásobnú plochu, očakáva realitno-poradenská spoločnosť CBRE, ktorá u nás spravuje viacero nákupných centier.
Dnes zaberajú asi 5 až 10 percent z celkovej prenajímanej plochy v nákupných centrách. „Čakáme, že sa tento podiel zvýši na 25 percent,“ hovorí Drahomíra Englišová, riaditeľka správy nehnuteľností CBRE.