Hľadajú stovky ľudí. Ako sa automobilky zmestia na trh?

V súčasnosti hlásia automobilky nedostatok ľudí nielen k pásu ale aj na kvalifikovanejších pozíciách

(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Hľadáme elektrotechnika IT, rušňovodiča-posunovača, obsluhovača CNC obrábacieho stroja, elektrotechnika, autoklampiara. Volkswagen Slovakia spustil nedávno náborovú kampaň. Potrebuje obsadiť viac ako tridsať pozícií.

Na pracovnom trhu však chýba dostatok kvalitných ľudí.

"Musím povedať, že voči predchádzajúcemu roku je dnes omnoho ťažšie nájsť kvalitných pracovníkov," potvrdzuje v rozhovore pre SME prezident Kia Motors Slovakia Eek-Hee Lee. 

Nových ľudí totiž nehľadá len Volkswagen, ale aj žilinská Kia a trnavský Peugeot. Nábor už začala robiť aj štvrtá automobilka Jaguar Land Rover.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Šéf slovenskej Kie: Sme najlepší v rámci koncernu, inšpirujeme aj Američanov

Kto chýba? 

Volkswagen by v tomto roku mohol prekonať hranicu 11-tisíc zamestnancov.

"Nebudeme to komentovať. Môžete si to vyrátať. Keď hovorím, že zamestnáme niekoľko stoviek, dá sa v tom vidieť určité áno, ale nevieme povedať presne kedy," vraví člen predstavenstva pre personálnu oblasť slovenského Volkswagenu Eric Reuting.

Stovky ľudí plánuje naberať aj automobilka v Trnave, potrebuje nájsť približne 800 nových ľudí. Plánuje totiž spustiť štvrtú zmenu, ktorá bude fungovať počas víkendov.

Hovorca trnavského Peugeotu Peter Švec hovorí, že problém sa týka hlavne výrobných pozícií ako operátor výroby, operátor logistiky, údržbár, správca zariadenia, ale aj účtovníci so znalosťou nemeckého jazyka.

"V súčasnosti hlásia automobilky nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily takmer na všetkých oddeleniach. Tak kvalifikovanej výrobnej pracovnej sily, ako aj na špecializované pracovné pozície," hovorí Juraj Kovács z oddelenia poradenstva spoločnosti Deloitte. 

Podľa Martina Jesného zo Slovenského automobilového inštitútu sú moderné autá čoraz komplikovanejšie a montujú sa do nich zložité zariadenia, ktoré treba nielen pripojiť, ale často aj nastaviť či testovať. Toto sa nemali kde naučiť. 

Nedostatok ľudí na pracovnom trhu pociťujú aj dodávatelia, ukázal  nedávny prieskum spoločnosti PwC. Vyplynulo z neho, že väčšina zo 75 firiem chce prijať aspoň 10 nových ľudí, pätina aspoň sto. 

Desiatky tisíc ľudí

Automobilky a ich dodávatelia už dnes zamestnávajú na Slovensku podľa analýzy spoločnosti Euler Hermes viac ako 200-tisíc ľudí. Automobilový priemysel ako taký má kľúčový význam pre slovenskú ekonomiku.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop