Nemecko nechce predať svoj podiel v Airbus Group

Nemecko nemá v pláne predať svoj 11-percentný podiel v koncerne, ktorý je najväčším výrobcom lietadiel v Európe.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: TASR/AP)

BERLÍN. Nemecko nemá v pláne predať svoj 11-% podiel v koncerne Airbus Group (predtým známy ako EADS), ktorý je najväčším výrobcom lietadiel v Európe. Uviedla to Brigitte Zypriesová pre agentúru Reuters v predvečer otvorenia leteckej šou v Berlíne.

Zypriesová je tzv. parlamentná štátna tajomníčka pre nemecké ministerstvo hospodárstva. Jej úlohou je pomáhať ministrovi s plnením úloh a najmä udržiavať dobré vzťahy medzi ministerstvom a oboma komorami parlamentu, parlamentnými výbormi a stranami.

Zypriesová na otázku Reuters pripustila, že Nemecko v minulosti uvažovalo o predaji svojho podielu v Airbuse, ale nakoniec sa rozhodlo ponechať si ho, aby neprišlo o hlasovacie práva v jeho predstavenstve, a tak aj o svoj vplyv na koncern.

Predaj nemeckého podielu v Airbuse by mohol tiež otvoriť dvere pre vstup čínskej firmy do koncernu, v ktorom má aj francúzska vláda rovnaký, teda 11-% podiel.

Slovám Zypriesovej predchádzalo vyhlásenie nemeckého ministra hospodárstva Sigmara Gabriela, ktorý by podľa vlastných slov privítal alternatívnu ponuku na kúpu výrobcu robotov Kuka k ponuke čínskeho výrobcu spotrebičov Midea za 4,5 miliardy eur.

Kuka je najväčším výrobcom priemyselných robotov v Nemecku a najnovším objektom v hľadáčiku čínskych firiem. Ázijská ekonomika, druhá najväčšia na svete, sa totiž chce zmeniť z krajiny s najlacnejšou výrobou na vyspelé priemyselné centrum.

Zdroj z nemeckej vlády v tejto súvislosti uviedol, že Berlín preskúma, aká dôležitá je technológia firmy Kuka pre digitalizáciu nemeckého priemyslu, čo je priorita kabinetu kancelárky Angely Merkelovej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 414
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 143
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 922
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 626
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 893
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 165
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 140
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 136
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 006
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 916

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí, tvrdí jeho šéf

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale napokon to nebolo zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju má živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, tvrdí Komárňan Marián Molnár.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnešný vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Čína zablokovala WhatsApp, blíži sa 19. zjazd komunistickej strany

WhatsApp sa stal terčom cenzúry čínskej komunistickej vlády aj v júli tohto roka.

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.