SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

"Nasýti ma na pol dňa. Vyzerá ako iné kaviarne." V Bratislave otvárali Starbucks

Ďalšie kaviarne by mala spoločnosť otvoriť tiež v Bratislave.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Aktualizované 31.5 o 13:40

BRATISLAVA. Svetoznáma kaviarenská spoločnosť Starbucks prišla už aj na Slovensko. Prvú kávu si môžu ľudia kúpiť oddnes (utorok 31. mája) v obchodnom dome Aupark v Bratislave.

Kaviareň otvorili ešte pred oznamovanou otváracou dobou. Pred prevádzkou sa totiž vytvoril dlhý rad desiatok ľudí. Spoločnosť Starbucks sa už dlhodobo sústreďuje na mladých ľudí a záujem kúpiť si prvú kávu mali prevažne mladí aj v Bratislave.

Je drahá, ale nevadí

Niektorí prišli len zo zvedavosti. "Prišiel som, pretože Starbucks je v súčasnosti cool. Chcel som tiež vyskúšať, ako chutí káva za sedem eur," vysvetlil Vladimír Gál.

Mnohí však kaviareň poznajú zo zahraničia a na jej otvorenie sa veľmi tešili. Medzi nich patrí aj Alexandra Križmaneková, ktorá prevádzku navštívi takmer vždy, keď niekam cestuje.

"Viem, že sa tam napijem dobrej kávy, mám tam wifi, viem si tam oddýchnuť. Do kaviarne idem aj na letisku, keď sa potrebujem osviežiť," vysvetľuje.

Tvrdí, že Starbucks pre ňu predstavuje súzvuk dobrej atmosféry, wifi a dobrej kávy. Vyššie ceny jej neprekážajú. "Dávam si veľké sladké kávy, ktoré ma nabudia a nasýtia na pol dňa," hovorí Križmaneková.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Najdrahšia káva, konkrétne studená Banana Caramel Marshmallow, stojí sedem eur. Drahšie sú však aj klasické kávy, teda bez príchutí či šľahačky. Napríklad za malé Cappuccino zaplatíte 2,7 eura. V centre hlavného mesta ho kúpite aj o euro lacnejšie.

Klasické malé Espresso stojí 1,9 eura, a je to najlacnejšie, čo Starbucks predáva. Ku káve počas otvorenia zamestnanci rozdávajú aj tortu.

Dobrý marketing

Vyššia cena neprekáža ani Izabele Bedajovej. "Nešla by som sem každé  ráno kúpiť kávu, ale párkrát do týždňa je to v poriadku," hovorí. Tiež pozná kaviareň zo zahraničia a uprednostňuje najmä špeciálne nápoje.

Ochutnať niečo iné prišiel aj Samuel Synák, v Starbuckse nikdy predtým nebol. "Je to vraj dosť umelé, také americké. Tak uvidíme," hovorí.

Prečítajte si tiež: Prichádza Starbucks. Prečo je taký fenomén a čo od neho môžeme čakať? Čítajte 

Starbucks si meno vybudoval vďaka premyslenému marketingu, do ktorého ročne nalieva obrovské peniaze. To, čím je, vraj robí aj príjemné prostredie.

Samotný interiér si zákazníci pochvaľujú aj v bratislavskom Auparku, tvrdia, že je pekný a príjemný.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Keď sa ale opýtame, v čom je Starbucks iný, konkrétna odpoveď neprichádza. "Je to značka, je to zvučné," hovorí Bedajová.

"Nepríde mi iný ako v iných kaviarniach," dodáva Gál.

Ďalšie kaviarne

Okrem kaviarne v Auparu by mala spoločnosť v Bratislave otvoriť ďalšie dve prevádzky. Kde, spoločnosť v súčasnosti konkretizovať nechcela.  

Ešte v pondelok popoludní (30. mája) priniesol web reťazce.sk na svojom facebookovom profile nepotvrdenú informáciu, že druhú kaviareň by mal Starbucks otvoriť koncom júna v obchodnom dome Eurovea.

Starbucks vznikol v roku 1971 v americkom meste Seattle. Názov spoločnosti bol inšpirovaný knihou Biela Veľryba. Odvtedy Starbucks otvoril už 17-tisíc kaviarní v 55 krajinách sveta.

 

 

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Káva
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podľa vzoru Slovenska. Rakúšanov čaká plošné testovanie, Viedeň plán kritizovala

Rakúsko už objednalo približne sedem miliónov antigénových testov.

Zdravotníci monitorujú v homadnú dopravu vo Viedni.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Pandémia nám nadelila ďalší typ megaškandálu

Demisia sa pod rúškom udržania Smeru od moci scvrkáva na činy priamej korupcie.

Peter Schutz
AUTORSKÁ STRANA PAVLA SPÁLA

Z tuzexu prišiel farebný televízor Orava a uvidel som klamať génia

Vidieť Maradonu pred rokom 1990 bol sviatok.

Ako tréner argentínskej futbalovej reprezentácie v roku 2010.

Neprehliadnite tiež

Najväčší zamestnávatelia by mali dostať certifikáciu, aby mohli testovať na Covid-19

Vláda sa dohodla, aby najväčší zamestnávatelia pokračovali v masívnom testovaní.

Minister práce Milan Krajniak.

Vianočný tovar zaplnil sklady, v Británii môžu po brexite chýbať potraviny z Únie

Firmy síce prijímajú nových ľudí, problémom je však obmedzená skladovacia kapacita.

Ilustračná fotografia.

Požičať si na Vianoce? Nie je to dobrý nápad

Účet za Vianoce sa šplhá na 400 eur.

Odborníci na financie radia – ak je to možné – nepožičiavať si na kúpu vianočných darčekov.

Španielsky cestovný ruch trpí, vzrástol počet hotelov určených na predaj

Najvýraznejšie sa počet predávaných hotelov zvýšil na Baleárskych ostrovoch.

V španielskom meste Pamplona prechádza žena okolo dverí, na ktorých visia oznamy: hľadám si prácu v hotelierstve.