"Nasýti ma na pol dňa. Vyzerá ako iné kaviarne." V Bratislave otvárali Starbucks

Ďalšie kaviarne by mala spoločnosť otvoriť tiež v Bratislave.

Aktualizované 31.5 o 13:40

BRATISLAVA. Svetoznáma kaviarenská spoločnosť Starbucks prišla už aj na Slovensko. Prvú kávu si môžu ľudia kúpiť oddnes (utorok 31. mája) v obchodnom dome Aupark v Bratislave.

Kaviareň otvorili ešte pred oznamovanou otváracou dobou. Pred prevádzkou sa totiž vytvoril dlhý rad desiatok ľudí. Spoločnosť Starbucks sa už dlhodobo sústreďuje na mladých ľudí a záujem kúpiť si prvú kávu mali prevažne mladí aj v Bratislave.

Je drahá, ale nevadí

Niektorí prišli len zo zvedavosti. "Prišiel som, pretože Starbucks je v súčasnosti cool. Chcel som tiež vyskúšať, ako chutí káva za sedem eur," vysvetlil Vladimír Gál.

Mnohí však kaviareň poznajú zo zahraničia a na jej otvorenie sa veľmi tešili. Medzi nich patrí aj Alexandra Križmaneková, ktorá prevádzku navštívi takmer vždy, keď niekam cestuje.

"Viem, že sa tam napijem dobrej kávy, mám tam wifi, viem si tam oddýchnuť. Do kaviarne idem aj na letisku, keď sa potrebujem osviežiť," vysvetľuje.

Tvrdí, že Starbucks pre ňu predstavuje súzvuk dobrej atmosféry, wifi a dobrej kávy. Vyššie ceny jej neprekážajú. "Dávam si veľké sladké kávy, ktoré ma nabudia a nasýtia na pol dňa," hovorí Križmaneková.

Najdrahšia káva, konkrétne studená Banana Caramel Marshmallow, stojí sedem eur. Drahšie sú však aj klasické kávy, teda bez príchutí či šľahačky. Napríklad za malé Cappuccino zaplatíte 2,7 eura. V centre hlavného mesta ho kúpite aj o euro lacnejšie.

Klasické malé Espresso stojí 1,9 eura, a je to najlacnejšie, čo Starbucks predáva. Ku káve počas otvorenia zamestnanci rozdávajú aj tortu.

Dobrý marketing

Vyššia cena neprekáža ani Izabele Bedajovej. "Nešla by som sem každé  ráno kúpiť kávu, ale párkrát do týždňa je to v poriadku," hovorí. Tiež pozná kaviareň zo zahraničia a uprednostňuje najmä špeciálne nápoje.

Ochutnať niečo iné prišiel aj Samuel Synák, v Starbuckse nikdy predtým nebol. "Je to vraj dosť umelé, také americké. Tak uvidíme," hovorí.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prichádza Starbucks. Prečo je taký fenomén a čo od neho môžeme čakať?

Starbucks si meno vybudoval vďaka premyslenému marketingu, do ktorého ročne nalieva obrovské peniaze. To, čím je, vraj robí aj príjemné prostredie.

Samotný interiér si zákazníci pochvaľujú aj v bratislavskom Auparku, tvrdia, že je pekný a príjemný.

Keď sa ale opýtame, v čom je Starbucks iný, konkrétna odpoveď neprichádza. "Je to značka, je to zvučné," hovorí Bedajová.

"Nepríde mi iný ako v iných kaviarniach," dodáva Gál.

Ďalšie kaviarne

Okrem kaviarne v Auparu by mala spoločnosť v Bratislave otvoriť ďalšie dve prevádzky. Kde, spoločnosť v súčasnosti konkretizovať nechcela.  

Ešte v pondelok popoludní (30. mája) priniesol web reťazce.sk na svojom facebookovom profile nepotvrdenú informáciu, že druhú kaviareň by mal Starbucks otvoriť koncom júna v obchodnom dome Eurovea.

Starbucks vznikol v roku 1971 v americkom meste Seattle. Názov spoločnosti bol inšpirovaný knihou Biela Veľryba. Odvtedy Starbucks otvoril už 17-tisíc kaviarní v 55 krajinách sveta.

 

 

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

KOMENTÁRE

Pravda a láska stoja na našej strane

Môj manžel a ja, na túto frázu si aj po vyše dvoch rokoch manželstva stále zvykám.

ŠPORT

Ramsay uzemnil aj Cháru. Nie som demokrat, tvrdí Kanaďan

Som fajn chlapík, keď hráči robia to, čo im poviem, hovorí nový tréner reprezentácie.

PLUS

Prečo je dobré nájsť si architekta

Len rozumný architekt vymyslí dom, v ktorom budete naozaj šťastní.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.