"Nasýti ma na pol dňa. Vyzerá ako iné kaviarne." V Bratislave otvárali Starbucks

Ďalšie kaviarne by mala spoločnosť otvoriť tiež v Bratislave.

Aktualizované 31.5 o 13:40

BRATISLAVA. Svetoznáma kaviarenská spoločnosť Starbucks prišla už aj na Slovensko. Prvú kávu si môžu ľudia kúpiť oddnes (utorok 31. mája) v obchodnom dome Aupark v Bratislave.

Kaviareň otvorili ešte pred oznamovanou otváracou dobou. Pred prevádzkou sa totiž vytvoril dlhý rad desiatok ľudí. Spoločnosť Starbucks sa už dlhodobo sústreďuje na mladých ľudí a záujem kúpiť si prvú kávu mali prevažne mladí aj v Bratislave.

Je drahá, ale nevadí

Niektorí prišli len zo zvedavosti. "Prišiel som, pretože Starbucks je v súčasnosti cool. Chcel som tiež vyskúšať, ako chutí káva za sedem eur," vysvetlil Vladimír Gál.

Mnohí však kaviareň poznajú zo zahraničia a na jej otvorenie sa veľmi tešili. Medzi nich patrí aj Alexandra Križmaneková, ktorá prevádzku navštívi takmer vždy, keď niekam cestuje.

"Viem, že sa tam napijem dobrej kávy, mám tam wifi, viem si tam oddýchnuť. Do kaviarne idem aj na letisku, keď sa potrebujem osviežiť," vysvetľuje.

Tvrdí, že Starbucks pre ňu predstavuje súzvuk dobrej atmosféry, wifi a dobrej kávy. Vyššie ceny jej neprekážajú. "Dávam si veľké sladké kávy, ktoré ma nabudia a nasýtia na pol dňa," hovorí Križmaneková.

Najdrahšia káva, konkrétne studená Banana Caramel Marshmallow, stojí sedem eur. Drahšie sú však aj klasické kávy, teda bez príchutí či šľahačky. Napríklad za malé Cappuccino zaplatíte 2,7 eura. V centre hlavného mesta ho kúpite aj o euro lacnejšie.

Klasické malé Espresso stojí 1,9 eura, a je to najlacnejšie, čo Starbucks predáva. Ku káve počas otvorenia zamestnanci rozdávajú aj tortu.

Dobrý marketing

Vyššia cena neprekáža ani Izabele Bedajovej. "Nešla by som sem každé  ráno kúpiť kávu, ale párkrát do týždňa je to v poriadku," hovorí. Tiež pozná kaviareň zo zahraničia a uprednostňuje najmä špeciálne nápoje.

Ochutnať niečo iné prišiel aj Samuel Synák, v Starbuckse nikdy predtým nebol. "Je to vraj dosť umelé, také americké. Tak uvidíme," hovorí.

Prečítajte si tiež: Prichádza Starbucks. Prečo je taký fenomén a čo od neho môžeme čakať?

Starbucks si meno vybudoval vďaka premyslenému marketingu, do ktorého ročne nalieva obrovské peniaze. To, čím je, vraj robí aj príjemné prostredie.

Samotný interiér si zákazníci pochvaľujú aj v bratislavskom Auparku, tvrdia, že je pekný a príjemný.

Keď sa ale opýtame, v čom je Starbucks iný, konkrétna odpoveď neprichádza. "Je to značka, je to zvučné," hovorí Bedajová.

"Nepríde mi iný ako v iných kaviarniach," dodáva Gál.

Ďalšie kaviarne

Okrem kaviarne v Auparu by mala spoločnosť v Bratislave otvoriť ďalšie dve prevádzky. Kde, spoločnosť v súčasnosti konkretizovať nechcela.  

Ešte v pondelok popoludní (30. mája) priniesol web reťazce.sk na svojom facebookovom profile nepotvrdenú informáciu, že druhú kaviareň by mal Starbucks otvoriť koncom júna v obchodnom dome Eurovea.

Starbucks vznikol v roku 1971 v americkom meste Seattle. Názov spoločnosti bol inšpirovaný knihou Biela Veľryba. Odvtedy Starbucks otvoril už 17-tisíc kaviarní v 55 krajinách sveta.

 

 

Téma: Káva


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Maiga: Kosík bol po prepustení u nás na návšteve

Ibrahim Maiga v Mali Kosíkovi pomáhal.

KULTÚRA

Gott už nie je boh. Česi si za celebritu storočia vybrali Sagana

Slovenský športovec porazil zástup českých umelcov.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

O reportáži, ktorá nevznikla, ale zaslúžila by si

Prečo sa Slovák stará o cudzie deti v Afrike?

Neprehliadnite tiež

Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi sa dostal z červených čísiel

V Indii sa firme darí vďaka cenovo dostupným telefónom.

Nemci odmietli zvýšiť limit pre nákladné vozidlá

Najvyššia hmotnosť môže byť 40 ton.

Matečná: Sebestačnosť vo výrobe cukru si musíme zachovať

Únia vyprodukovala najviac cukrovej repy na cukor za posledných 15 rokov.

Mayová: Cieľom je najmä ekonomický úspech Británie

Premiérka zdôraznila nulové clá a ambiciózny colný režim.