"Nasýti ma na pol dňa. Vyzerá ako iné kaviarne." V Bratislave otvárali Starbucks

Ďalšie kaviarne by mala spoločnosť otvoriť tiež v Bratislave.

Aktualizované 31.5 o 13:40

BRATISLAVA. Svetoznáma kaviarenská spoločnosť Starbucks prišla už aj na Slovensko. Prvú kávu si môžu ľudia kúpiť oddnes (utorok 31. mája) v obchodnom dome Aupark v Bratislave.

Kaviareň otvorili ešte pred oznamovanou otváracou dobou. Pred prevádzkou sa totiž vytvoril dlhý rad desiatok ľudí. Spoločnosť Starbucks sa už dlhodobo sústreďuje na mladých ľudí a záujem kúpiť si prvú kávu mali prevažne mladí aj v Bratislave.

Je drahá, ale nevadí

Niektorí prišli len zo zvedavosti. "Prišiel som, pretože Starbucks je v súčasnosti cool. Chcel som tiež vyskúšať, ako chutí káva za sedem eur," vysvetlil Vladimír Gál.

Mnohí však kaviareň poznajú zo zahraničia a na jej otvorenie sa veľmi tešili. Medzi nich patrí aj Alexandra Križmaneková, ktorá prevádzku navštívi takmer vždy, keď niekam cestuje.

"Viem, že sa tam napijem dobrej kávy, mám tam wifi, viem si tam oddýchnuť. Do kaviarne idem aj na letisku, keď sa potrebujem osviežiť," vysvetľuje.

Tvrdí, že Starbucks pre ňu predstavuje súzvuk dobrej atmosféry, wifi a dobrej kávy. Vyššie ceny jej neprekážajú. "Dávam si veľké sladké kávy, ktoré ma nabudia a nasýtia na pol dňa," hovorí Križmaneková.

Najdrahšia káva, konkrétne studená Banana Caramel Marshmallow, stojí sedem eur. Drahšie sú však aj klasické kávy, teda bez príchutí či šľahačky. Napríklad za malé Cappuccino zaplatíte 2,7 eura. V centre hlavného mesta ho kúpite aj o euro lacnejšie.

Klasické malé Espresso stojí 1,9 eura, a je to najlacnejšie, čo Starbucks predáva. Ku káve počas otvorenia zamestnanci rozdávajú aj tortu.

Dobrý marketing

Vyššia cena neprekáža ani Izabele Bedajovej. "Nešla by som sem každé  ráno kúpiť kávu, ale párkrát do týždňa je to v poriadku," hovorí. Tiež pozná kaviareň zo zahraničia a uprednostňuje najmä špeciálne nápoje.

Ochutnať niečo iné prišiel aj Samuel Synák, v Starbuckse nikdy predtým nebol. "Je to vraj dosť umelé, také americké. Tak uvidíme," hovorí.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prichádza Starbucks. Prečo je taký fenomén a čo od neho môžeme čakať?

Starbucks si meno vybudoval vďaka premyslenému marketingu, do ktorého ročne nalieva obrovské peniaze. To, čím je, vraj robí aj príjemné prostredie.

Samotný interiér si zákazníci pochvaľujú aj v bratislavskom Auparku, tvrdia, že je pekný a príjemný.

Keď sa ale opýtame, v čom je Starbucks iný, konkrétna odpoveď neprichádza. "Je to značka, je to zvučné," hovorí Bedajová.

"Nepríde mi iný ako v iných kaviarniach," dodáva Gál.

Ďalšie kaviarne

Okrem kaviarne v Auparu by mala spoločnosť v Bratislave otvoriť ďalšie dve prevádzky. Kde, spoločnosť v súčasnosti konkretizovať nechcela.  

Ešte v pondelok popoludní (30. mája) priniesol web reťazce.sk na svojom facebookovom profile nepotvrdenú informáciu, že druhú kaviareň by mal Starbucks otvoriť koncom júna v obchodnom dome Eurovea.

Starbucks vznikol v roku 1971 v americkom meste Seattle. Názov spoločnosti bol inšpirovaný knihou Biela Veľryba. Odvtedy Starbucks otvoril už 17-tisíc kaviarní v 55 krajinách sveta.

 

 

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Voľby do VÚC Bratislava 2017 (župné voľby), Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

DOMOV

Rakúšania kontroly obhajujú migrantmi, Slováci tomu nerozumejú

Rakúšania stále náhodne kontrolujú.

Neprehliadnite tiež

Brannobezpečnostný výbor neodobril rozpočet rezortu vnútra

Posledné slovo k rozpočtu bude mať najbližšie plénum Národnej rady Slovenskej republiky.

Online nakupovanie v EÚ sa zjednoduší, prijali dohodu o geoblokácii

Firmy už nebudú môcť brániť zákazníkom pri nakupovaní len preto, že majú bydlisko v inom členskom štáte Únie.

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.