"Nasýti ma na pol dňa. Vyzerá ako iné kaviarne." V Bratislave otvárali Starbucks

Ďalšie kaviarne by mala spoločnosť otvoriť tiež v Bratislave.

Aktualizované 31.5 o 13:40

BRATISLAVA. Svetoznáma kaviarenská spoločnosť Starbucks prišla už aj na Slovensko. Prvú kávu si môžu ľudia kúpiť oddnes (utorok 31. mája) v obchodnom dome Aupark v Bratislave.

Kaviareň otvorili ešte pred oznamovanou otváracou dobou. Pred prevádzkou sa totiž vytvoril dlhý rad desiatok ľudí. Spoločnosť Starbucks sa už dlhodobo sústreďuje na mladých ľudí a záujem kúpiť si prvú kávu mali prevažne mladí aj v Bratislave.

Je drahá, ale nevadí

Niektorí prišli len zo zvedavosti. "Prišiel som, pretože Starbucks je v súčasnosti cool. Chcel som tiež vyskúšať, ako chutí káva za sedem eur," vysvetlil Vladimír Gál.

Mnohí však kaviareň poznajú zo zahraničia a na jej otvorenie sa veľmi tešili. Medzi nich patrí aj Alexandra Križmaneková, ktorá prevádzku navštívi takmer vždy, keď niekam cestuje.

"Viem, že sa tam napijem dobrej kávy, mám tam wifi, viem si tam oddýchnuť. Do kaviarne idem aj na letisku, keď sa potrebujem osviežiť," vysvetľuje.

Tvrdí, že Starbucks pre ňu predstavuje súzvuk dobrej atmosféry, wifi a dobrej kávy. Vyššie ceny jej neprekážajú. "Dávam si veľké sladké kávy, ktoré ma nabudia a nasýtia na pol dňa," hovorí Križmaneková.

Najdrahšia káva, konkrétne studená Banana Caramel Marshmallow, stojí sedem eur. Drahšie sú však aj klasické kávy, teda bez príchutí či šľahačky. Napríklad za malé Cappuccino zaplatíte 2,7 eura. V centre hlavného mesta ho kúpite aj o euro lacnejšie.

Klasické malé Espresso stojí 1,9 eura, a je to najlacnejšie, čo Starbucks predáva. Ku káve počas otvorenia zamestnanci rozdávajú aj tortu.

Dobrý marketing

Vyššia cena neprekáža ani Izabele Bedajovej. "Nešla by som sem každé  ráno kúpiť kávu, ale párkrát do týždňa je to v poriadku," hovorí. Tiež pozná kaviareň zo zahraničia a uprednostňuje najmä špeciálne nápoje.

Ochutnať niečo iné prišiel aj Samuel Synák, v Starbuckse nikdy predtým nebol. "Je to vraj dosť umelé, také americké. Tak uvidíme," hovorí.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prichádza Starbucks. Prečo je taký fenomén a čo od neho môžeme čakať?

Starbucks si meno vybudoval vďaka premyslenému marketingu, do ktorého ročne nalieva obrovské peniaze. To, čím je, vraj robí aj príjemné prostredie.

Samotný interiér si zákazníci pochvaľujú aj v bratislavskom Auparku, tvrdia, že je pekný a príjemný.

Keď sa ale opýtame, v čom je Starbucks iný, konkrétna odpoveď neprichádza. "Je to značka, je to zvučné," hovorí Bedajová.

"Nepríde mi iný ako v iných kaviarniach," dodáva Gál.

Ďalšie kaviarne

Okrem kaviarne v Auparu by mala spoločnosť v Bratislave otvoriť ďalšie dve prevádzky. Kde, spoločnosť v súčasnosti konkretizovať nechcela.  

Ešte v pondelok popoludní (30. mája) priniesol web reťazce.sk na svojom facebookovom profile nepotvrdenú informáciu, že druhú kaviareň by mal Starbucks otvoriť koncom júna v obchodnom dome Eurovea.

Starbucks vznikol v roku 1971 v americkom meste Seattle. Názov spoločnosti bol inšpirovaný knihou Biela Veľryba. Odvtedy Starbucks otvoril už 17-tisíc kaviarní v 55 krajinách sveta.

 

 

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

KOMENTÁRE

Keď je prezident Zeman bojovníkom za pravdu

Najnovšie ocenenie je mnohým Čechom na smiech.

Neprehliadnite tiež

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister dopravy predložil koaličným partnerom návrh na 30-ročnú koncesiu Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave.

Toshiba rozpredala lukratívnu výrobu pamäťových čipov, potrebuje hotovosť

Toshiba zápasí s obrovskými stratami pre náklady spojené s bankrotom problematickej americkej jadrovej divízie Westinghouse Electric.

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník.

Humanitárne dary majú byť oslobodené od DPH

K zmenám má dôjsť aj pri daroch, ktoré budú vyvezené do tretích štátov prostredníctvom Ministerstva vnútra SR ako súčasť humanitárnej a dobročinnej činnosti.