Ministerka pôdohospodárstva: Miliónové pokuty pre reťazce asi skončia

Ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná (SNS) hovorí aj o tom, prečo zadal štát reklamu na mlieko Kollárovmu Fun Rádiu, aj o tom, ako by sa malo zamedziť čachrom na Slovenskom pozemkovom fonde.

Ministerska pôdohospodárstva Gabriela Matečná (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Chcete pokračovať v pomyselnej vojne so zahraničnými obchodnými reťazcami?

„Myslím si, že zahraničné obchodné reťazce nemajú problém iba na Slovensku, ale vo viacerých krajinách. Jednou z našich priorít v predsedníctve bude boj proti nekalým obchodným praktikám. A v tomto nás podporujú mnohé členské krajiny. Chceme docieliť, aby na úrovni Európy bola legislatíva, ktorá by vyčistila tieto vzťahy.“

Vyčistila v akom zmysle?

„V takom, aby z obchodnej marže nebrali obchodné reťazce takú veľkú časť.“

Problémy má napríklad Carrefour. Jeho dodávatelia žiadajú, aby štát prevzal časť pohľadávok voči prevádzkovateľovi siete, podobne ako to urobila vláda pri Váhostave.

„Nemyslím si, že je to podobný prípad ako pri Váhostave. Pri Váhostave bolo veľa malých veriteľov a dotýkalo sa to mnohých rodín na Slovensku. Naproti tomu v tomto prípade ide o menej veľkých veriteľov. A aj ministerstvo pôdohospodárstva tam má svoju pohľadávku z nevyplatenej pokuty. Nemyslím si, že by sa malo postupovať rovnako.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Mala to byť superinvestícia. O mliekarni za sto miliónov je ticho

Z prehľadu pokút voči Carrefouru, ktorý ste nám poskytli, vyplýva, že takmer polovicu celého zadlženia prevádzkovateľa tvoria práve sankcie. Nepotvrdzuje to slová kritikov, ktorý pri prijímaní Jahnátkovho zákona o miliónových pokutách upozorňovali, že to skončí finančnými problémami reťazcov?

„Nemyslím si, že len miliónová pokuta stojí za finančnými problémami tohto reťazca, to je veľmi zjednodušený pohľad. Je to podnikanie ako ktorékoľvek iné, čiže každý podnikateľ musí rátať s možnosťou, že nepredá tovar.“

Aký je váš názor na miliónové pokuty?

„My sme práve v štádiu, kedy so spracovateľmi, potravinármi a aj obchodnými reťazcami rokujeme o možnostiach upraviť tento zákon a určite sa dotkneme aj pokút.“

Čiže nevylučujete zjemňovanie miliónovej hranice?

„Nevylučujem.“

Spotrebiteľov však viac trápi, prečo sa k nám dovážajú potraviny s iným zložením ako napríklad do Rakúska či Maďarska, v mnohých prípadoch s lacnejšími surovinami.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

EKONOMIKA

Slovenka hľadá startupy v Keni či Vietname

Naša predstava o treťom svete je mylná.

Neprehliadnite tiež

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop