Desať najhodnotnejších značiek sveta. Kto môže zdolať Apple?

Najlepšie značky vyberal Forbes z viac ako dvesto firiem.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA, AP)

BRATISLAVA. Známa technologická značka Apple má približne trikrát vyššiu hodnotu než Facebook. Dokazuje to rebríček najhodnotnejších značiek sveta, ktorý každoročne zostavuje magazín Forbes. Aj tento rok sa Apple umiestnil na prvom mieste.

Hodnota značky sa podľa profesora a experta na marketing Davida Reibsteina z Pennsylvánskej univerzity odvíja podľa toho, ako ju vnímajú zákazníci. To, čo je cenné z pohľadu spoločnosti je, že zákazníci sú ochotní platiť za výrobky či služby spoločnosti viac alebo pri týchto značkách existuje vyššia pravdepodobnosť ich kúpy.

Sto svetových značiek s najvyššou hodnotou vyberal Forbes z viac ako dvesto svetových firiem. V stovke najhodnotnejších značiek sa ocitli spoločnosti zo 16 krajín a 19 odvetví. Viac ako polovica značiek pochádza z USA (52), druhou krajinou sveta, ktorá hostí až 11 veľkých značiek, je Nemecko.

Pozrite si prvých desať najhodnotnejších značiek.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prečo sa Apple stáva obeťou vlastného priemyslu

1. Apple

Značka Apple má oproti nižšie umiestneným spoločnostiam veľký náskok. Ako jediná má hodnotu viac ako 100 miliárd dolárov. Jej hodnotu určil magazín na 154,1 miliardy dolárov (137,6 miliardy eur). Firma na reklamu minula 1,8 miliardy dolárov (1,6 miliardy eur).

Apple je tak najhodnotnejšou značkou sveta, a to aj napriek tomu, že predaj iPhonov za posledné mesiace klesol (medziročne sa predalo o 10 miliónov iPhonov menej).

Firma za prvé tri mesiace tohto roka zarobila o 13 percent menej, než vlani, čo bol vôbec prvý pokles tržieb od roku 2003.

2. Google (Alphabet)

Značku Google ohodnotil Forbes na 82,5 miliardy dolárov (73,7 miliardy eur), čo je takmer o polovicu menej, než dosiahol Apple. Na reklamu dal Google 3,2 miliardy dolárov (2,9 miliardy eur).

Materská spoločnosť Google - Alphabet - dosiahla za prvé tri mesiace nižšie príjmy, než sa odhadovalo.

Najnovšie čelí Google podľa Sunday Telegraph rekordnej pokute vo výške okolo troch miliárd eur od Európskej komisie, a to kvôli porušeniu hospodárskej súťaže.

3. Microsoft

Hodnota značky  technologického gigantu Microsoft  medziročne vzrástla o deväť percent na 7 2,5 miliardy dolárov (alebo 64,8 miliardy eur). 

Tvorca operačného systému Windows či kancelárskeho balíka Office sa tak ocitol v roku 2016 na treťom mieste, do reklamy vrazil 1,9 miliardy dolárov (1,7 miliardy eur).

4. Coca-Cola

Najväčší producent nealkoholických nápojov na svete sa v rebríčku najhodnotnejších značiek umiestnil na štvrtom mieste s hodnotou 58,5 miliardy dolárov (52,3 miliardy eur).

Oproti roku 2014 klesla hodnota značky o takmer 30 miliárd, pred dvoma rokmi bola ohodnotená na niečo vyše 80 miliárd dolárov.

Vlani dala spoločnosť na reklamu 4 miliardy dolárov (3,6 miliardy eur), čo je najviac z prvej desiatky najhodnotnejších značiek sveta.

5. Facebook

Najrýchlejšie rastúcou značkou v prvej stovke sa už druhý rok po sebe stal Facebook. Hodnota jeho značky vzrástla o 44 percent na 52,6 miliardy dolárov (47 miliardy eur). Na propagáciu značky dal pritom vlani Facebook "len" 281 miliónov dolárov (251 miliónov eur).

Najdôležitejším meradlom pre značku Facebook je čas, ktorý ľudia na sociálnej sieti trávia. Počet aktívnych používateľov dosiahol 1,65 miliardy, pričom priemerný používateľ strávi denne na Facebooku a Instagrame (Facebook kúpil Instagram v roku 2012, pozn. red.) 50 minút.

6. Toyota

Automobilka Toyota zvýšila hodnotu svojej značky o 11 percent, jej hodnota sa pohybuje na úrovni 42,1 miliardy dolárov (37,6 miliardy eur). Do reklamy výrobca automobilov investoval 3,6 miliardy dolárov (3,2 miliardy eur).

7. IBM

Z prvej desiatky stratila najviac značka spoločnosti IBM, a to až 17 percent oproti predchádzajúcemu roku (2014).

Hodnota značky klesla na 41,4 miliardy dolárov (37 miliardy eur), do reklamy investovala firma 1,3 miliardy dolárov (1,2 miliardy eur).

8. Disney

Multimediálna spoločnosť Disney zvýšila hodnotu svojej značky o 14 percent na 39,5 miliardy dolárov (35,3 miliardy eur). Do reklamy šlo vlani 2,6 miliardy dolárov (2,3 miliardy eur).

9. McDonald's

Najvyššiu hodnotu značky má v prvej desiatke obľúbený fast-food McDonald's. Hoci medziročne hodnota značky klesla o jedno percento na 39,1 miliardy dolárov (35 miliárd eur), do reklamy vrazila firma 719 miliónov dolárov (642 miliónov eur).

10. GE (General Electric)

Prvú desiatku svetových značiek uzatvára americká spoločnosť GE s hodnotou značky 36,7 miliardy dolárov (32,8 miliardy eur). To, koľko dala firma do reklamy, nie je jasné, údaj spoločnosť nezverejnila.

Kompletný rebríček najhodnotnejších značiek sveta si môžete pozrieť na webe Forbesu

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  3. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  4. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  5. Zábavný aj sebavedomý
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  7. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  8. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  9. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  3. Nadácia Poštovej banky podporí grantom folklór a tradície
  4. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  5. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  6. Prednáška holandského veľvyslanca na EU v Bratislave
  7. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  8. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  9. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  10. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 24 506
  2. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 5 590
  3. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 5 086
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 713
  5. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 3 749
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 731
  7. Zábavný aj sebavedomý 3 484
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 204
  9. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 2 887
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 549

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Pred cestou sme vtipkovali, spomínajú ženy z prvého transportu do Osvienčimu

V sobotu 25. marca je 75. výročie prvého transportu Židov do koncentračného tábora v Osvienčime.

KOMENTÁRE

Varšava chce zavrieť Tuska. A s ním poľskú demokraciu

Poľsko začalo s kriminalizáciou politických protivníkov.

KULTÚRA

Gorillaz idú do vesmíru. Ich nová hudba je experiment

Animovaná kapela vydala štyri nové piesne.

ŠPORT

Sagan na E3 Harelbeke spadol, vyhral Van Avermaet

V záverečnom špurte sa rozhodovalo medzi triom Belgičanov.

Neprehliadnite tiež

Eurokomisár pre rozpočet: Británia bude musieť Únii vrátiť miliardy eur

Suma sa zatiaľ odhaduje približne na 60 miliárd eur.

Na dôchodok mladí príliš nemyslia, štát ich vzdelávať neplánuje

Na fakt, že ľudia sa o súkromné sporenie až tak nestarajú a možno ani nerozumejú jeho výhodám, upozorňujú odborníci už dlho.

Pracovali ste vlani popri dôchodku? Ako priznať dane (návod)

Nie každý dôchodca musí podať priznanie, no môže sa mu to oplatiť.

Česi dávajú denne na intervencie proti posilneniu koruny vyše miliardy eur

Banková rada ČNB ako najpravdepodobnejší termín takzvaného exitu uvádza polovicu tohto roka.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop