SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Desať najhodnotnejších značiek sveta. Kto môže zdolať Apple?

Najlepšie značky vyberal Forbes z viac ako dvesto firiem.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SITA, AP)

BRATISLAVA. Známa technologická značka Apple má približne trikrát vyššiu hodnotu než Facebook. Dokazuje to rebríček najhodnotnejších značiek sveta, ktorý každoročne zostavuje magazín Forbes. Aj tento rok sa Apple umiestnil na prvom mieste.

Hodnota značky sa podľa profesora a experta na marketing Davida Reibsteina z Pennsylvánskej univerzity odvíja podľa toho, ako ju vnímajú zákazníci. To, čo je cenné z pohľadu spoločnosti je, že zákazníci sú ochotní platiť za výrobky či služby spoločnosti viac alebo pri týchto značkách existuje vyššia pravdepodobnosť ich kúpy.

Skryť Vypnúť reklamu

Sto svetových značiek s najvyššou hodnotou vyberal Forbes z viac ako dvesto svetových firiem. V stovke najhodnotnejších značiek sa ocitli spoločnosti zo 16 krajín a 19 odvetví. Viac ako polovica značiek pochádza z USA (52), druhou krajinou sveta, ktorá hostí až 11 veľkých značiek, je Nemecko.

Pozrite si prvých desať najhodnotnejších značiek.

Prečítajte si tiež: Prečo sa Apple stáva obeťou vlastného priemyslu Čítajte 

1. Apple

Značka Apple má oproti nižšie umiestneným spoločnostiam veľký náskok. Ako jediná má hodnotu viac ako 100 miliárd dolárov. Jej hodnotu určil magazín na 154,1 miliardy dolárov (137,6 miliardy eur). Firma na reklamu minula 1,8 miliardy dolárov (1,6 miliardy eur).

Apple je tak najhodnotnejšou značkou sveta, a to aj napriek tomu, že predaj iPhonov za posledné mesiace klesol (medziročne sa predalo o 10 miliónov iPhonov menej).

Skryť Vypnúť reklamu

Firma za prvé tri mesiace tohto roka zarobila o 13 percent menej, než vlani, čo bol vôbec prvý pokles tržieb od roku 2003.

2. Google (Alphabet)

Značku Google ohodnotil Forbes na 82,5 miliardy dolárov (73,7 miliardy eur), čo je takmer o polovicu menej, než dosiahol Apple. Na reklamu dal Google 3,2 miliardy dolárov (2,9 miliardy eur).

Materská spoločnosť Google - Alphabet - dosiahla za prvé tri mesiace nižšie príjmy, než sa odhadovalo.

Najnovšie čelí Google podľa Sunday Telegraph rekordnej pokute vo výške okolo troch miliárd eur od Európskej komisie, a to kvôli porušeniu hospodárskej súťaže.

3. Microsoft

Hodnota značky  technologického gigantu Microsoft  medziročne vzrástla o deväť percent na 7 2,5 miliardy dolárov (alebo 64,8 miliardy eur). 

Tvorca operačného systému Windows či kancelárskeho balíka Office sa tak ocitol v roku 2016 na treťom mieste, do reklamy vrazil 1,9 miliardy dolárov (1,7 miliardy eur).

Skryť Vypnúť reklamu

4. Coca-Cola

Najväčší producent nealkoholických nápojov na svete sa v rebríčku najhodnotnejších značiek umiestnil na štvrtom mieste s hodnotou 58,5 miliardy dolárov (52,3 miliardy eur).

Oproti roku 2014 klesla hodnota značky o takmer 30 miliárd, pred dvoma rokmi bola ohodnotená na niečo vyše 80 miliárd dolárov.

Vlani dala spoločnosť na reklamu 4 miliardy dolárov (3,6 miliardy eur), čo je najviac z prvej desiatky najhodnotnejších značiek sveta.

5. Facebook

Najrýchlejšie rastúcou značkou v prvej stovke sa už druhý rok po sebe stal Facebook. Hodnota jeho značky vzrástla o 44 percent na 52,6 miliardy dolárov (47 miliardy eur). Na propagáciu značky dal pritom vlani Facebook "len" 281 miliónov dolárov (251 miliónov eur).

Najdôležitejším meradlom pre značku Facebook je čas, ktorý ľudia na sociálnej sieti trávia. Počet aktívnych používateľov dosiahol 1,65 miliardy, pričom priemerný používateľ strávi denne na Facebooku a Instagrame (Facebook kúpil Instagram v roku 2012, pozn. red.) 50 minút.

Skryť Vypnúť reklamu

6. Toyota

Automobilka Toyota zvýšila hodnotu svojej značky o 11 percent, jej hodnota sa pohybuje na úrovni 42,1 miliardy dolárov (37,6 miliardy eur). Do reklamy výrobca automobilov investoval 3,6 miliardy dolárov (3,2 miliardy eur).

7. IBM

Z prvej desiatky stratila najviac značka spoločnosti IBM, a to až 17 percent oproti predchádzajúcemu roku (2014).

Hodnota značky klesla na 41,4 miliardy dolárov (37 miliardy eur), do reklamy investovala firma 1,3 miliardy dolárov (1,2 miliardy eur).

8. Disney

Multimediálna spoločnosť Disney zvýšila hodnotu svojej značky o 14 percent na 39,5 miliardy dolárov (35,3 miliardy eur). Do reklamy šlo vlani 2,6 miliardy dolárov (2,3 miliardy eur).

9. McDonald's

Najvyššiu hodnotu značky má v prvej desiatke obľúbený fast-food McDonald's. Hoci medziročne hodnota značky klesla o jedno percento na 39,1 miliardy dolárov (35 miliárd eur), do reklamy vrazila firma 719 miliónov dolárov (642 miliónov eur).

Skryť Vypnúť reklamu

10. GE (General Electric)

Prvú desiatku svetových značiek uzatvára americká spoločnosť GE s hodnotou značky 36,7 miliardy dolárov (32,8 miliardy eur). To, koľko dala firma do reklamy, nie je jasné, údaj spoločnosť nezverejnila.

Kompletný rebríček najhodnotnejších značiek sveta si môžete pozrieť na webe Forbesu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  3. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  4. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  5. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  10. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  1. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  2. QSI International School of Bratislava
  3. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  4. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Najmenšie ponožky sa už nestrácajú
  9. Zahraničná študentská mobilita bez bariér
  10. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 187
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 222
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 142
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 788
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 875
  6. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 726
  7. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 683
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 486
  9. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 3 301
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 198
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pracovník Martinskej univerzitnej nemocnice.

Reálne platy im pre infláciu poklesnú ako každému.


5 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Český prezident je vo vážnom stave.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Pôvodná vizualizácia projektu Za stanicou.

Avoris sa stal spolumajiteľom pozemkov pod projektom Za stanicou.


6 h
Premiér Boris Johnson počas návštevy v londýnskeho prírodovedného múzea, kde sa konal summit o nových technológiách.

Domácnosti môžu získať granty vo výške 5-tisíc libier na výmenu plynových kotlov.


SITA 8 h
Grécky premiér Kyriakos Mitsotakis (vľavo) počas rokovania s egyptským prezidentom Abdom al-Fattáhom as-Sísím.

Elektrinu by mal do Egypta privádzať kábel cez dno Stredozemného mora.


SITA 8 h
Ilustračná fotografia.

Súhrn legislatívnych návrhov, ktoré parlament v utorok posunul do druhého čítania.


SITA 10 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 23 094
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 10 258
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 10 094
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 824
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 571
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 828
  7. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 3 725
  8. Věra Tepličková: Poslanec Fico sa rozhodol spievať, covid-necovid 2 736
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu