Desať najhodnotnejších značiek sveta. Kto môže zdolať Apple?

Najlepšie značky vyberal Forbes z viac ako dvesto firiem.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA, AP)

BRATISLAVA. Známa technologická značka Apple má približne trikrát vyššiu hodnotu než Facebook. Dokazuje to rebríček najhodnotnejších značiek sveta, ktorý každoročne zostavuje magazín Forbes. Aj tento rok sa Apple umiestnil na prvom mieste.

Hodnota značky sa podľa profesora a experta na marketing Davida Reibsteina z Pennsylvánskej univerzity odvíja podľa toho, ako ju vnímajú zákazníci. To, čo je cenné z pohľadu spoločnosti je, že zákazníci sú ochotní platiť za výrobky či služby spoločnosti viac alebo pri týchto značkách existuje vyššia pravdepodobnosť ich kúpy.

Sto svetových značiek s najvyššou hodnotou vyberal Forbes z viac ako dvesto svetových firiem. V stovke najhodnotnejších značiek sa ocitli spoločnosti zo 16 krajín a 19 odvetví. Viac ako polovica značiek pochádza z USA (52), druhou krajinou sveta, ktorá hostí až 11 veľkých značiek, je Nemecko.

Pozrite si prvých desať najhodnotnejších značiek.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prečo sa Apple stáva obeťou vlastného priemyslu

1. Apple

Značka Apple má oproti nižšie umiestneným spoločnostiam veľký náskok. Ako jediná má hodnotu viac ako 100 miliárd dolárov. Jej hodnotu určil magazín na 154,1 miliardy dolárov (137,6 miliardy eur). Firma na reklamu minula 1,8 miliardy dolárov (1,6 miliardy eur).

Apple je tak najhodnotnejšou značkou sveta, a to aj napriek tomu, že predaj iPhonov za posledné mesiace klesol (medziročne sa predalo o 10 miliónov iPhonov menej).

Firma za prvé tri mesiace tohto roka zarobila o 13 percent menej, než vlani, čo bol vôbec prvý pokles tržieb od roku 2003.

2. Google (Alphabet)

Značku Google ohodnotil Forbes na 82,5 miliardy dolárov (73,7 miliardy eur), čo je takmer o polovicu menej, než dosiahol Apple. Na reklamu dal Google 3,2 miliardy dolárov (2,9 miliardy eur).

Materská spoločnosť Google - Alphabet - dosiahla za prvé tri mesiace nižšie príjmy, než sa odhadovalo.

Najnovšie čelí Google podľa Sunday Telegraph rekordnej pokute vo výške okolo troch miliárd eur od Európskej komisie, a to kvôli porušeniu hospodárskej súťaže.

3. Microsoft

Hodnota značky  technologického gigantu Microsoft  medziročne vzrástla o deväť percent na 7 2,5 miliardy dolárov (alebo 64,8 miliardy eur). 

Tvorca operačného systému Windows či kancelárskeho balíka Office sa tak ocitol v roku 2016 na treťom mieste, do reklamy vrazil 1,9 miliardy dolárov (1,7 miliardy eur).

4. Coca-Cola

Najväčší producent nealkoholických nápojov na svete sa v rebríčku najhodnotnejších značiek umiestnil na štvrtom mieste s hodnotou 58,5 miliardy dolárov (52,3 miliardy eur).

Oproti roku 2014 klesla hodnota značky o takmer 30 miliárd, pred dvoma rokmi bola ohodnotená na niečo vyše 80 miliárd dolárov.

Vlani dala spoločnosť na reklamu 4 miliardy dolárov (3,6 miliardy eur), čo je najviac z prvej desiatky najhodnotnejších značiek sveta.

5. Facebook

Najrýchlejšie rastúcou značkou v prvej stovke sa už druhý rok po sebe stal Facebook. Hodnota jeho značky vzrástla o 44 percent na 52,6 miliardy dolárov (47 miliardy eur). Na propagáciu značky dal pritom vlani Facebook "len" 281 miliónov dolárov (251 miliónov eur).

Najdôležitejším meradlom pre značku Facebook je čas, ktorý ľudia na sociálnej sieti trávia. Počet aktívnych používateľov dosiahol 1,65 miliardy, pričom priemerný používateľ strávi denne na Facebooku a Instagrame (Facebook kúpil Instagram v roku 2012, pozn. red.) 50 minút.

6. Toyota

Automobilka Toyota zvýšila hodnotu svojej značky o 11 percent, jej hodnota sa pohybuje na úrovni 42,1 miliardy dolárov (37,6 miliardy eur). Do reklamy výrobca automobilov investoval 3,6 miliardy dolárov (3,2 miliardy eur).

7. IBM

Z prvej desiatky stratila najviac značka spoločnosti IBM, a to až 17 percent oproti predchádzajúcemu roku (2014).

Hodnota značky klesla na 41,4 miliardy dolárov (37 miliardy eur), do reklamy investovala firma 1,3 miliardy dolárov (1,2 miliardy eur).

8. Disney

Multimediálna spoločnosť Disney zvýšila hodnotu svojej značky o 14 percent na 39,5 miliardy dolárov (35,3 miliardy eur). Do reklamy šlo vlani 2,6 miliardy dolárov (2,3 miliardy eur).

9. McDonald's

Najvyššiu hodnotu značky má v prvej desiatke obľúbený fast-food McDonald's. Hoci medziročne hodnota značky klesla o jedno percento na 39,1 miliardy dolárov (35 miliárd eur), do reklamy vrazila firma 719 miliónov dolárov (642 miliónov eur).

10. GE (General Electric)

Prvú desiatku svetových značiek uzatvára americká spoločnosť GE s hodnotou značky 36,7 miliardy dolárov (32,8 miliardy eur). To, koľko dala firma do reklamy, nie je jasné, údaj spoločnosť nezverejnila.

Kompletný rebríček najhodnotnejších značiek sveta si môžete pozrieť na webe Forbesu

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  2. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  3. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  4. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  5. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  6. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  7. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  8. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  10. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 700
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 499
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 617
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 341
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 014
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 5 310
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 972
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 519
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 166
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 603

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prodekan Karlovej Univerzity: Konšpirátori na univerzite dostávajú zbytočnú legitimitu

Jan Bičovský hovorí, že prísne posudzujú, koho si zavolajú.

KOMENTÁRE

Kto porazí Zemana a Babiša alebo hľadanie nádeje v Česku

Čechov čakajú prezidentské aj parlamentné voľby.

DOMOV

SME Naživo: Kto šíri hoaxy, konšpirácie a propagandu

V diskusii SME budú odborníci diskutovať o propagande.

Neprehliadnite tiež

Trump sa chystá zredukovať dane najviac v histórii

Šéf rezortu financií uviedol, že prezidentov plán bude najrozsiahlejšou daňovou reformou.

Union poisťovňa sa prepadla do straty

Rok predtým bola spoločnosť ešte v zisku so sumou 1,85 milióna eur.

Kažimír: Uberisti dane platia, taxislužby by bolo dobré deregulovať

Problémom je firma, ktorá nezdaňuje príjmy zo Slovenska na Slovensku.

Twitter zvýšil počet užívateľov, zostal však v strate

Počet užívateľov vzrástol najprudšie za viac ako jeden rok.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop