LONDÝN. Zisk britského výrobcu luxusného tovaru Burberry v uplynulom finančnom roku 2015/16 opäť klesol, už druhý rok po sebe, a to o 10 %.
Dôvodom je spomalenie dopytu po produktoch tejto značky v jej obchodoch po celom svete. Burberry zároveň oznámil, že prepracuje svoje maloobchodné prevádzky a zjednoduší produktový rad. Informovali o tom agentúry Reuters, Bloomberg a RTTNews.
Upravený zisk pred zdanením vo finančnom roku, ktorý sa skončil 31. marca 2016, klesol na 420,6 milióna libier (537,43 milióna eur) zo 455,8 milióna GBP v predchádzajúcom roku. Tento výsledok sa zhruba zhoduje s odhadmi analytikov.
Tržby spoločnosti sa v sledovanom období znížili na 2,51 miliardy GBP z 2,52 miliardy GBP. Burberry tvrdo zasiahol pokles predaja v Hongkongu o vyše 20 %. A v Európe sa na výsledkoch jeho obchodov odrazil úbytok turistov po teroristických útokoch.
Burberry v súvislosti s výsledkami skonštatoval, že uplynulý finančný rok bol pre výrobcov luxusného tovaru zložitý. Napriek tomu zvýšil dividendy o 5 % na 37 pencí na akciu.
V súčasnom finančnom roku 2026/17 spoločnosť očakáva minimálne v 1. polroku do 30. septembra 2016 pokles tržieb o zhruba 10 %. A zisk za celý rok sa bude pohybovať skôr blízko dolnej hranice odhadu, čo je 405 miliónov GBP.