Automobilky nemajú koho zamestnávať, vymysleli ďalší projekt

Automobilky aj s univerzitami spúšťajú spoločný projekt Automobilovej JUNIOR akadémie 2016 (AJA).

Ilustračná foto(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zväz automobilového priemyslu SR (ZAP SR), automobilky Volkswagen Slovakia, PSA Groupe Slovakia a Kia Motors Slovakia spolu so Strojníckou fakultou STU v Bratislave, Materiálovotechnologickou fakultou STU v Trnave a Žilinskou univerzitou v Žiline spúšťajú spoločný projekt Automobilovej JUNIOR akadémie 2016 (AJA).

Ambíciou projektu, ako uviedli dnes v Bratislave predstavitelia týchto spoločností, je priblížiť hravou formou mladým ľuďom štúdium technických odborov a otvoriť verejnú a odbornú diskusiu na tému ohrozenia konkurencieschopnosti priemyslu nezáujmom o štúdium technických odborov.

Výučba v závode

Prvý ročník AJA sa otvára v mestách sídiel výrobných závodov slovenských automobiliek, a to v Trnave 11. 7., Žiline 25. 7. a v Bratislave 22. 8. Týždenný vzdelávací a zážitkový program AJA je určený žiakom, ktorí ukončili štúdium v siedmom a ôsmom ročníku základných škôl.

Časť programu bude prebiehať na akademickej pôde a časť priamo vo výrobnom závode. Všetky potrebné informácie spolu s prihlasovacím formulárom nájdu záujemcovia na webovej stránke www.ajakademia.sk

"Úpravu vzdelávacieho systému na všetkých úrovniach vzdelávania a jeho úzke prepojenie s praxou považujeme za jednu z priorít súčasnej priemyselnej politiky krajiny. Aktivitami, ako je aj Automobilová JUNIOR akadémia, chceme motivovať žiakov a študentov na štúdium technických odborov, priblížiť obsah a význam štúdia rodičom a širokej verejnosti. Zamestnávatelia, akademická sféra, priemyselné stavovské organizácie cítia zodpovednosť za odbornú prípravu budúcich zamestnancov. Sme si vedomí skutočnosti, že znižujúci sa záujem o technické vzdelanie ohrozuje konkurencieschopnosť priemyslu," skonštatoval Juraj Sinay, prezident ZAP SR.

Podľa analýzy potrieb trhu práce potrebuje Slovensko 31 % absolventov škôl s vysokoškolským vzdelaním. Na štúdium na VŠ sa však zo stredných škôl hlási viac ako 60 % absolventov.

Odchádzajú do dôchodku

Zarážajúca je skutočnosť, že viac ako 55 % absolventov VŠ nie je štyri roky po skončení štúdia zamestnaných v odbore, ktorý vyštudovali.

Podľa analýzy ZAP SR viac ako 30 % študentov na VŠ študuje odbory, ktoré trh práce nepotrebuje. Náklady na ich vzdelávanie znamenajú ročne viac ako 140 miliónov eur vynaložených zbytočne.

Alarmujúcou je tiež skutočnosť, že zamestnávateľom do dôchodku ročne odíde viac ako 33.000 kvalifikovaných pracovníkov, zo stredných škôl však vyjde iba 5000 pracovníkov s potrebnou kvalifikáciou.

"Situáciu považujeme za viac ako vážnu. Preto sa ZAP SR intenzívne zapája do transformácie vzdelávacieho systému a jeho nastavenie pre potreby zamestnávateľov. Súčasne mnohí zamestnávatelia v spolupráci s akademickou obcou už podnikajú vlastné aktivity zamerané na podporu štúdia technických odborov a na prácu s talentovanými študentmi. Aj Automobilová Junior akadémia je reakciou na aktuálnu situáciu v priemysle a celospoločenskú potrebu zvýšenia počtu kvalifikovaných zamestnancov s technickým vzdelaním. Chceme upozorniť aj širokú verejnosť na túto skutočnosť a aj týmto spôsobom zoznamovať žiakov so svetom vedy a techniky," zdôraznil Sinay.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  2. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  3. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  5. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  6. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  7. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  8. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 10 486
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 281
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 629
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 165
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 669
  6. Splnený sen 1 293
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 184
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 174
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 954
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 821

Téma: Školy


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

KOMENTÁRE

O čom Babiš sníva?

Českej demokracii nehrozí rozklad, ten sa už dávno deje.

Neprehliadnite tiež

Americký Senát schválil návrh rozpočtu na budúci rok, Sanders hovorí o príšernom návrhu

Trumpovi sa podarilo odstrániť hlavnú prekážku na ceste k daňovej reforme.

Dvaja developeri sa už čoskoro dozvedia, či dostanú štatútu významnej investície

Štatútu významnej investície by mal zjednodušiť a urýchliť procesy súvisiace s rozvojom nového centra hlavného mesta na oboch stranách Dunaja.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.

Nie 95, ale E5. Takto sa mení označovanie palív na pumpách

Na stojany s benzínom či naftou už začali pribúdať nové značky - kruhy, štvorce a kosoštvorce.