Bez kvalifikovaných ľudí dodávatelia automobiliek nebudú rásť

Takmer polovica firiem má obavy zo stáleho tlaku výrobcov automobilov na zvyšovanie produktivity a v spomalení rastu na rýchlo rastúcich trhoch.

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Dodávatelia automobilového priemyslu sú optimistickí, čo sa týka rastu tržieb aj zamestnanosti, ich rastové očakávania sú vyššie než minulý rok.

Takmer polovica firiem má obavy zo stáleho tlaku výrobcov automobilov na zvyšovanie produktivity a v spomalení rastu na rýchlo rastúcich trhoch. Ukázal to prieskum poradenskej spoločnosti PwC v spolupráci so Zväzom automobilového priemyslu SR a Slovenským automobilovým inštitútom.

Ako uviedol na dnešnej tlačovej konferencii PwC Peter Mrnka, riaditeľ spoločnosti, na prieskume sa zúčastnilo 75 firiem - dodávateľov automobilového priemyslu na Slovensku. Prieskum ukázal tiež, že dodávatelia intenzívne hľadajú nových ľudí.

Každá piata spoločnosť potrebuje viac než 50 zamestnancov ročne. Z toho dôvodu presmerovala jedna tretina dodávateľov svoj záujem zo slovenského trhu práce aj na zahraničných záujemcov, pretože nedostupnosť kvalifikovanej sily obmedzuje možnosti ich rastu.

"Takmer 40 % dodávateľov uviedlo, že nedostupnosť kvalifikovaných síl najviac obmedzuje ich šancu získať nové zákazky pre výrobu. Aj keby sa dodávateľom podarilo nájsť nové pracovné sily, fluktuácia zamestnancov počas skúšobného obdobia a v prvom roku je naďalej významná a má veľký dopad na náklady spoločnosti," uzatvoril Mrnka.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 6 028
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 325
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 407
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 182
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 085
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 892
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 068
  8. Splnený sen 1 048
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 976
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 955

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

PRIMÁR

K pandémiám chrípky môže dochádzať s príchodom leta

Simulácia správne predpovedala pandémiu vírusu prasacej chrípky.

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.