Bez kvalifikovaných ľudí dodávatelia automobiliek nebudú rásť

Takmer polovica firiem má obavy zo stáleho tlaku výrobcov automobilov na zvyšovanie produktivity a v spomalení rastu na rýchlo rastúcich trhoch.

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Dodávatelia automobilového priemyslu sú optimistickí, čo sa týka rastu tržieb aj zamestnanosti, ich rastové očakávania sú vyššie než minulý rok.

Takmer polovica firiem má obavy zo stáleho tlaku výrobcov automobilov na zvyšovanie produktivity a v spomalení rastu na rýchlo rastúcich trhoch. Ukázal to prieskum poradenskej spoločnosti PwC v spolupráci so Zväzom automobilového priemyslu SR a Slovenským automobilovým inštitútom.

Ako uviedol na dnešnej tlačovej konferencii PwC Peter Mrnka, riaditeľ spoločnosti, na prieskume sa zúčastnilo 75 firiem - dodávateľov automobilového priemyslu na Slovensku. Prieskum ukázal tiež, že dodávatelia intenzívne hľadajú nových ľudí.

Každá piata spoločnosť potrebuje viac než 50 zamestnancov ročne. Z toho dôvodu presmerovala jedna tretina dodávateľov svoj záujem zo slovenského trhu práce aj na zahraničných záujemcov, pretože nedostupnosť kvalifikovanej sily obmedzuje možnosti ich rastu.

"Takmer 40 % dodávateľov uviedlo, že nedostupnosť kvalifikovaných síl najviac obmedzuje ich šancu získať nové zákazky pre výrobu. Aj keby sa dodávateľom podarilo nájsť nové pracovné sily, fluktuácia zamestnancov počas skúšobného obdobia a v prvom roku je naďalej významná a má veľký dopad na náklady spoločnosti," uzatvoril Mrnka.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.