Slovenské železnice zrušili tender na prenájom rušňov

Podľa štátneho správcu železničnej infraštruktúry sa zmenili okolnosti vyhláseného tendra, ktoré sa nedali predvídať.

(Zdroj: ilustračné foto Petit Press)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zrušili verejnú súťaž na prenájom hnacích dráhových vozidiel (HDV) s obsluhou na dvadsaťštyri mesiacov za predpokladanú cenu 850 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,02 mil. eur vrátane dane).

Štátny správca železničnej infraštruktúry to zdôvodnil podstatnou zmenou okolností vyhláseného tendra, ktoré v tom čase nemohol predvídať ani upraviť pravidlá v súťažných podkladoch pre ďalší postup pri výbere zmluvného partnera.

"Uzavretím zmluvného vzťahu za daných okolností v nadväznosti na podmienky zákazky uvedené v súťažných podkladoch, by nebol predmet zákazky realizovaný v rozsahu, ktorý je nevyhnutný pre splnenie povinností obstarávateľa zabezpečiť bezpečnosť dopravnej cesty a tým aj bezpečnosť cestujúcej verejnosti," oznámili ŽSR.

Päť kritérií

Verejná súťaž na prenájom lokomotív bola vyhlásená v januári tohto roka, lehota na predkladanie ponúk bola 14. marca. Rozhodovať mala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe piatich kritérií.

Záujemcovia mali preukázať, že v rokoch 2013 až 2015 poskytli uvedené služby v celkovej sume minimálne 850 tis. eur bez dane.

Železnice využívajú hnacie dráhové vozidlá pri správe a údržbe železničnej infraštruktúry, jej stavieb, objektov a zariadení pre zachovanie bezpečnosti dráhy a dopravy na dráhe.

Chceli si ich prenajať najmä pre zabezpečenie diagnostických a údržbových činností potrebných pre prevádzkyschopnosť infraštruktúry, a to individuálne na základe prevádzkových potrieb jednotlivých údržbárskych stredísk na časovo ohraničené obdobie.

"ŽSR majú v súčasnosti v majetku 21 hnacích dráhových vozidiel. Z toho je deväť lokotraktorov, ktoré slúžia hlavne na obslužné činnosti na údržbárskych strediskách, jedenásť rušňov pre dopravné výkony a jeden motorový vozeň pre zabezpečenie diagnostických činností," informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Osem lokotraktorov je z rokov 1958, 1959, 1962, 1967 a 1971, jeden z roku 2013. Dva rušne boli vyrobené v rokoch 1971 a 1972, osem v rokoch 1985, 1988 a 1989 a jeden v roku 2014. Motorový vozeň je z roku 1967.

Státisíce eur

Železnice vynaložili na opravu a udržiavanie hnacích dráhových vozidiel v rokoch 2011 až 2015 spolu 741,53 tis. eur. Z toho najviac v roku 2011 - 321,24 tis. eur, vlani to bolo 152,84 tis. eur.

"Opravy HDV sú vykonávané na základe diagnostiky," uviedla Pavliková. "ŽSR za posledných päť rokov zakúpili dva kusy hnacích dráhových vozidiel v celkovej hodnote 84 550 eur bez DPH," priblížila hovorkyňa.

Jedno modernizované vozidlo kúpili v roku 2013 od dodávateľa CZ LOKO za 70,85 tis. eur a jedno nové v roku 2014 od United Industries, a. s. za 13,7 tis. eur bez dane.

Podnik si podľa potreby prenajíma hnacie dráhové vozidlá od osobného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. na základe zmluvy z roku 2011 v objeme 180 tis. eur. A to pre dopravné výkony na tratiach Tatranských elektrických železníc a Ozubnicovej železnice Štrba - Štrbské Pleso.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 961
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 829
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 040
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 417
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 888
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 269
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 094
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 617
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 750
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 748

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

BLOG TRANSPARENCY

Keď biznis v zdravotníctve roztočí bývalý šéf daňovákov

Doktor Kostka nebol jediný, komu v posledných rokoch darilo.

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

Neprehliadnite tiež

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.

Posúvanie dôchodku sa nepáči ľuďom ani odborom. Štát nevylučuje zmenu

V roku 2017 sa dôchodok posunul o dva a pol mesiaca, v roku 2018 sa má posunúť o dva mesiace.

RegioJet posilní spoje z Košíc do Prahy o pár vlakov

Rozšíriť plánujú aj prevádzku autobusovej linky zo Zvolena a Banskej Bystrice.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop