Slovenské železnice zrušili tender na prenájom rušňov

Podľa štátneho správcu železničnej infraštruktúry sa zmenili okolnosti vyhláseného tendra, ktoré sa nedali predvídať.

(Zdroj: ilustračné foto Petit Press)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zrušili verejnú súťaž na prenájom hnacích dráhových vozidiel (HDV) s obsluhou na dvadsaťštyri mesiacov za predpokladanú cenu 850 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,02 mil. eur vrátane dane).

Štátny správca železničnej infraštruktúry to zdôvodnil podstatnou zmenou okolností vyhláseného tendra, ktoré v tom čase nemohol predvídať ani upraviť pravidlá v súťažných podkladoch pre ďalší postup pri výbere zmluvného partnera.

"Uzavretím zmluvného vzťahu za daných okolností v nadväznosti na podmienky zákazky uvedené v súťažných podkladoch, by nebol predmet zákazky realizovaný v rozsahu, ktorý je nevyhnutný pre splnenie povinností obstarávateľa zabezpečiť bezpečnosť dopravnej cesty a tým aj bezpečnosť cestujúcej verejnosti," oznámili ŽSR.

Päť kritérií

Verejná súťaž na prenájom lokomotív bola vyhlásená v januári tohto roka, lehota na predkladanie ponúk bola 14. marca. Rozhodovať mala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe piatich kritérií.

Záujemcovia mali preukázať, že v rokoch 2013 až 2015 poskytli uvedené služby v celkovej sume minimálne 850 tis. eur bez dane.

Železnice využívajú hnacie dráhové vozidlá pri správe a údržbe železničnej infraštruktúry, jej stavieb, objektov a zariadení pre zachovanie bezpečnosti dráhy a dopravy na dráhe.

Chceli si ich prenajať najmä pre zabezpečenie diagnostických a údržbových činností potrebných pre prevádzkyschopnosť infraštruktúry, a to individuálne na základe prevádzkových potrieb jednotlivých údržbárskych stredísk na časovo ohraničené obdobie.

"ŽSR majú v súčasnosti v majetku 21 hnacích dráhových vozidiel. Z toho je deväť lokotraktorov, ktoré slúžia hlavne na obslužné činnosti na údržbárskych strediskách, jedenásť rušňov pre dopravné výkony a jeden motorový vozeň pre zabezpečenie diagnostických činností," informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Osem lokotraktorov je z rokov 1958, 1959, 1962, 1967 a 1971, jeden z roku 2013. Dva rušne boli vyrobené v rokoch 1971 a 1972, osem v rokoch 1985, 1988 a 1989 a jeden v roku 2014. Motorový vozeň je z roku 1967.

Státisíce eur

Železnice vynaložili na opravu a udržiavanie hnacích dráhových vozidiel v rokoch 2011 až 2015 spolu 741,53 tis. eur. Z toho najviac v roku 2011 - 321,24 tis. eur, vlani to bolo 152,84 tis. eur.

"Opravy HDV sú vykonávané na základe diagnostiky," uviedla Pavliková. "ŽSR za posledných päť rokov zakúpili dva kusy hnacích dráhových vozidiel v celkovej hodnote 84 550 eur bez DPH," priblížila hovorkyňa.

Jedno modernizované vozidlo kúpili v roku 2013 od dodávateľa CZ LOKO za 70,85 tis. eur a jedno nové v roku 2014 od United Industries, a. s. za 13,7 tis. eur bez dane.

Podnik si podľa potreby prenajíma hnacie dráhové vozidlá od osobného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. na základe zmluvy z roku 2011 v objeme 180 tis. eur. A to pre dopravné výkony na tratiach Tatranských elektrických železníc a Ozubnicovej železnice Štrba - Štrbské Pleso.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 502
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 735
  3. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 3 777
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 770
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 628
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 114
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 037
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 008
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 018
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 950

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Čudne rozdelené peniaze siahajú ku Kaliňákovmu známemu

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

DOMOV

Sieť čelí exekúciám, dlžoby nespláca ani SDKÚ

Sieť nezaplatila vyše 500-tisíc eur, pre ktoré ju naháňajú exekútori.

KOMENTÁRE

Človek nie je rýchlovarná kanvica

Mzda slovenských zamestnancov nehovorí o ich pracovnom nasadení.

Neprehliadnite tiež

Brusel chce regulovať hranolčeky, môžu chutiť inak

Hranolčeky nezakážu. Únia len rokuje o nariadení, ktoré obmedzí teplotu fritovania zemiakov. Chuť hranolčekov to môže zmeniť.

Zadržaný manažér VW v kauze emisií chce priznať vinu

Schmidta zatkli začiatkom januára na Floride.

Bratislava môže dostať novú linku, v Maďarsku vznikli nové aerolinky

Aerolínie založil honorárny konzul Maďarska na Srí Lanke, pôvodne chcel lietať dlhé trasy do Číny či Thajska.

Deutsche Bank zvažuje presun 300 miliárd eur z Londýna do Nemecka

Sťahovanie sa dotkne niekoľko stoviek pracovných miest a zhruba 20-tisíc klientskych účtov.