Slovenské železnice zrušili tender na prenájom rušňov

Podľa štátneho správcu železničnej infraštruktúry sa zmenili okolnosti vyhláseného tendra, ktoré sa nedali predvídať.

(Zdroj: ilustračné foto Petit Press)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zrušili verejnú súťaž na prenájom hnacích dráhových vozidiel (HDV) s obsluhou na dvadsaťštyri mesiacov za predpokladanú cenu 850 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,02 mil. eur vrátane dane).

Štátny správca železničnej infraštruktúry to zdôvodnil podstatnou zmenou okolností vyhláseného tendra, ktoré v tom čase nemohol predvídať ani upraviť pravidlá v súťažných podkladoch pre ďalší postup pri výbere zmluvného partnera.

"Uzavretím zmluvného vzťahu za daných okolností v nadväznosti na podmienky zákazky uvedené v súťažných podkladoch, by nebol predmet zákazky realizovaný v rozsahu, ktorý je nevyhnutný pre splnenie povinností obstarávateľa zabezpečiť bezpečnosť dopravnej cesty a tým aj bezpečnosť cestujúcej verejnosti," oznámili ŽSR.

Päť kritérií

Verejná súťaž na prenájom lokomotív bola vyhlásená v januári tohto roka, lehota na predkladanie ponúk bola 14. marca. Rozhodovať mala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe piatich kritérií.

Záujemcovia mali preukázať, že v rokoch 2013 až 2015 poskytli uvedené služby v celkovej sume minimálne 850 tis. eur bez dane.

Železnice využívajú hnacie dráhové vozidlá pri správe a údržbe železničnej infraštruktúry, jej stavieb, objektov a zariadení pre zachovanie bezpečnosti dráhy a dopravy na dráhe.

Chceli si ich prenajať najmä pre zabezpečenie diagnostických a údržbových činností potrebných pre prevádzkyschopnosť infraštruktúry, a to individuálne na základe prevádzkových potrieb jednotlivých údržbárskych stredísk na časovo ohraničené obdobie.

"ŽSR majú v súčasnosti v majetku 21 hnacích dráhových vozidiel. Z toho je deväť lokotraktorov, ktoré slúžia hlavne na obslužné činnosti na údržbárskych strediskách, jedenásť rušňov pre dopravné výkony a jeden motorový vozeň pre zabezpečenie diagnostických činností," informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Osem lokotraktorov je z rokov 1958, 1959, 1962, 1967 a 1971, jeden z roku 2013. Dva rušne boli vyrobené v rokoch 1971 a 1972, osem v rokoch 1985, 1988 a 1989 a jeden v roku 2014. Motorový vozeň je z roku 1967.

Státisíce eur

Železnice vynaložili na opravu a udržiavanie hnacích dráhových vozidiel v rokoch 2011 až 2015 spolu 741,53 tis. eur. Z toho najviac v roku 2011 - 321,24 tis. eur, vlani to bolo 152,84 tis. eur.

"Opravy HDV sú vykonávané na základe diagnostiky," uviedla Pavliková. "ŽSR za posledných päť rokov zakúpili dva kusy hnacích dráhových vozidiel v celkovej hodnote 84 550 eur bez DPH," priblížila hovorkyňa.

Jedno modernizované vozidlo kúpili v roku 2013 od dodávateľa CZ LOKO za 70,85 tis. eur a jedno nové v roku 2014 od United Industries, a. s. za 13,7 tis. eur bez dane.

Podnik si podľa potreby prenajíma hnacie dráhové vozidlá od osobného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. na základe zmluvy z roku 2011 v objeme 180 tis. eur. A to pre dopravné výkony na tratiach Tatranských elektrických železníc a Ozubnicovej železnice Štrba - Štrbské Pleso.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.