Slovenské železnice zrušili tender na prenájom rušňov

Podľa štátneho správcu železničnej infraštruktúry sa zmenili okolnosti vyhláseného tendra, ktoré sa nedali predvídať.

(Zdroj: ilustračné foto Petit Press)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zrušili verejnú súťaž na prenájom hnacích dráhových vozidiel (HDV) s obsluhou na dvadsaťštyri mesiacov za predpokladanú cenu 850 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,02 mil. eur vrátane dane).

Štátny správca železničnej infraštruktúry to zdôvodnil podstatnou zmenou okolností vyhláseného tendra, ktoré v tom čase nemohol predvídať ani upraviť pravidlá v súťažných podkladoch pre ďalší postup pri výbere zmluvného partnera.

"Uzavretím zmluvného vzťahu za daných okolností v nadväznosti na podmienky zákazky uvedené v súťažných podkladoch, by nebol predmet zákazky realizovaný v rozsahu, ktorý je nevyhnutný pre splnenie povinností obstarávateľa zabezpečiť bezpečnosť dopravnej cesty a tým aj bezpečnosť cestujúcej verejnosti," oznámili ŽSR.

Päť kritérií

Verejná súťaž na prenájom lokomotív bola vyhlásená v januári tohto roka, lehota na predkladanie ponúk bola 14. marca. Rozhodovať mala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe piatich kritérií.

Záujemcovia mali preukázať, že v rokoch 2013 až 2015 poskytli uvedené služby v celkovej sume minimálne 850 tis. eur bez dane.

Železnice využívajú hnacie dráhové vozidlá pri správe a údržbe železničnej infraštruktúry, jej stavieb, objektov a zariadení pre zachovanie bezpečnosti dráhy a dopravy na dráhe.

Chceli si ich prenajať najmä pre zabezpečenie diagnostických a údržbových činností potrebných pre prevádzkyschopnosť infraštruktúry, a to individuálne na základe prevádzkových potrieb jednotlivých údržbárskych stredísk na časovo ohraničené obdobie.

"ŽSR majú v súčasnosti v majetku 21 hnacích dráhových vozidiel. Z toho je deväť lokotraktorov, ktoré slúžia hlavne na obslužné činnosti na údržbárskych strediskách, jedenásť rušňov pre dopravné výkony a jeden motorový vozeň pre zabezpečenie diagnostických činností," informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Osem lokotraktorov je z rokov 1958, 1959, 1962, 1967 a 1971, jeden z roku 2013. Dva rušne boli vyrobené v rokoch 1971 a 1972, osem v rokoch 1985, 1988 a 1989 a jeden v roku 2014. Motorový vozeň je z roku 1967.

Státisíce eur

Železnice vynaložili na opravu a udržiavanie hnacích dráhových vozidiel v rokoch 2011 až 2015 spolu 741,53 tis. eur. Z toho najviac v roku 2011 - 321,24 tis. eur, vlani to bolo 152,84 tis. eur.

"Opravy HDV sú vykonávané na základe diagnostiky," uviedla Pavliková. "ŽSR za posledných päť rokov zakúpili dva kusy hnacích dráhových vozidiel v celkovej hodnote 84 550 eur bez DPH," priblížila hovorkyňa.

Jedno modernizované vozidlo kúpili v roku 2013 od dodávateľa CZ LOKO za 70,85 tis. eur a jedno nové v roku 2014 od United Industries, a. s. za 13,7 tis. eur bez dane.

Podnik si podľa potreby prenajíma hnacie dráhové vozidlá od osobného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. na základe zmluvy z roku 2011 v objeme 180 tis. eur. A to pre dopravné výkony na tratiach Tatranských elektrických železníc a Ozubnicovej železnice Štrba - Štrbské Pleso.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  2. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  3. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  5. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  6. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  7. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  8. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 10 486
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 281
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 629
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 165
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 669
  6. Splnený sen 1 293
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 184
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 174
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 954
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 821

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

KOMENTÁRE

O čom Babiš sníva?

Českej demokracii nehrozí rozklad, ten sa už dávno deje.

Neprehliadnite tiež

Americký Senát schválil návrh rozpočtu na budúci rok, Sanders hovorí o príšernom návrhu

Trumpovi sa podarilo odstrániť hlavnú prekážku na ceste k daňovej reforme.

Dvaja developeri sa už čoskoro dozvedia, či dostanú štatútu významnej investície

Štatútu významnej investície by mal zjednodušiť a urýchliť procesy súvisiace s rozvojom nového centra hlavného mesta na oboch stranách Dunaja.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.

Nie 95, ale E5. Takto sa mení označovanie palív na pumpách

Na stojany s benzínom či naftou už začali pribúdať nové značky - kruhy, štvorce a kosoštvorce.