SME
Utorok, 18. január, 2022 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Brecely: Národné aerolínie? Môže to byť Ryanair, či ČSA

Národný letecký prepravca je nová vec, neviem, či budeme dotovať letenky, hovorí minister dopravy ROMAN BRECELY.

Roman Brecely. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nechali ste vláde schváliť obchvat Bratislavy a chcete podpísať zmluvu o jeho výstavbe a prevádzke, hoci stále neboli preskúmané iné možnosti riešenia dopravnej situácie v hlavnom meste a jeho okolí. Presvedčíte verejnosť, že ste sa rozhodli najlepšie?

„Obchvat už mal byť dávno hotový. Nebudem polemizovať, či toto je najlepšie riešenie. Pracujeme s tým, čo máme. Keby sme to zmietli zo stola, projekt zdržíme o tri či štyri roky. Bratislavčania by nám to neodpustili. Som presvedčený, že tento obchvat je potrebný, dobre pripravený a je to riešenie pre Bratislavu.“

Neskúmalo sa, či by sa napríklad kombináciou investícií do mestskej hromadnej dopravy, záchytných parkovísk v jej blízkosti a spoplatnením parkovania nepomohlo Bratislave viac?

„Iným riešeniam nehovorím nie. Je možné, že ich budeme realizovať napríklad v prípade križovatky Triblavina. Môže to byť v rovine záchytných parkovísk a následných autobusových alebo vlakových prípojov.“

Viete už, kto budú subdodávatelia výstavby obchvatu?

„Požiadali sme o zoznam, je v príprave.“

V programovom vyhlásení vlády sa píše aj o dostavbe diaľnice D1 do Košíc do roku 2020, ale už ste verejne priznali, že to tak nebude. Prečo dávate nesplniteľné sľuby?

„Nejde o nesplniteľný sľub. Je to ambícia, ktorú stále mám a s ktorou do celého projektu idem – dostavať diaľnicu do roku 2020. Samozrejme, sú veci, ktoré ovplyvniť neviem. Napríklad 13-kilometrový úsek neďaleko Ružomberka. Chceme dokončiť 450 kilometrov okrem spomínaného úseku. Tento počet odovzdaných kilometrov považujem za dobrú správu pre motoristov.“

Bývalá vláda bola pripravená 13-kilometrový úsek pri Ružomberku stavať, ale stavba sa nezačala pre zosuv pôdy pri Šútove. Rozprávali ste sa o tom so svojím predchodcom?

„Rozprával, ale ani on nedokázal v tom čase posúdiť, ktoré riešenie bude správne. Keď sme pripravovali programové vyhlásenie, problém ešte nebol vyriešený a stále existovala nádej, že tento úsek sa bude môcť stavať povrchovo. Ak si však detaily poskladáte, zistíte, že povrchový variant je nerealizovateľný. Je to v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie. Keď príde vyjadrenie z ministerstva životného prostredia, začneme realizovať projekt, ktorý bude najvýhodnejší.“

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ štátneho podniku Lesy SR Tibor Köszeghy a minister pôdohospodárstva Samuel Vlčan.

Ľudia, ktorí mali pochybiť, naďalej pracujú na vedúcich pozíciách.


a 1 ďalší 16 h
Tréner slovenskej hokejovej reprezentácie Craig Ramsay (vľavo) a generálny manažér reprezentácie Miroslav Šatan.

Koho vybrali Craig Ramsay a Miroslav Šatan na ZOH 2022?


Sportnet 53m
Peter Schutz.

Keď Rusko stupňuje hybridné hrozby, Žilinka podpisuje spoluprácu v kyberbezpečnosti.


17 h

Neprehliadnite tiež

Práce na plynovode Nord Stream 2 v Baltskom mori.

Schvaľovací proces je zatiaľ pozastavený.


SITA 2 h
Ilustračné foto

Medziročne to predstavuje pokles o vyše 20 percent.


SITA 3 h
Spoluzakladateľ spoločnosti Sphere Tomáš Halgaš

Tomáš Halgaš hovorí o riešeniach problémov sociálnych sietí.


3 h
Minister práce Milan Krajniak.

Závisieť to však bude od možností štátneho rozpočtu.


SITA 3 h
Skryť Zatvoriť reklamu