ROZHOVOR

Brecely: Národné aerolínie? Môže to byť Ryanair, či ČSA

Národný letecký prepravca je nová vec, neviem, či budeme dotovať letenky, hovorí minister dopravy ROMAN BRECELY.

Roman Brecely. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Nechali ste vláde schváliť obchvat Bratislavy a chcete podpísať zmluvu o jeho výstavbe a prevádzke, hoci stále neboli preskúmané iné možnosti riešenia dopravnej situácie v hlavnom meste a jeho okolí. Presvedčíte verejnosť, že ste sa rozhodli najlepšie?

„Obchvat už mal byť dávno hotový. Nebudem polemizovať, či toto je najlepšie riešenie. Pracujeme s tým, čo máme. Keby sme to zmietli zo stola, projekt zdržíme o tri či štyri roky. Bratislavčania by nám to neodpustili. Som presvedčený, že tento obchvat je potrebný, dobre pripravený a je to riešenie pre Bratislavu.“

Neskúmalo sa, či by sa napríklad kombináciou investícií do mestskej hromadnej dopravy, záchytných parkovísk v jej blízkosti a spoplatnením parkovania nepomohlo Bratislave viac?

„Iným riešeniam nehovorím nie. Je možné, že ich budeme realizovať napríklad v prípade križovatky Triblavina. Môže to byť v rovine záchytných parkovísk a následných autobusových alebo vlakových prípojov.“

Viete už, kto budú subdodávatelia výstavby obchvatu?

„Požiadali sme o zoznam, je v príprave.“

V programovom vyhlásení vlády sa píše aj o dostavbe diaľnice D1 do Košíc do roku 2020, ale už ste verejne priznali, že to tak nebude. Prečo dávate nesplniteľné sľuby?

„Nejde o nesplniteľný sľub. Je to ambícia, ktorú stále mám a s ktorou do celého projektu idem – dostavať diaľnicu do roku 2020. Samozrejme, sú veci, ktoré ovplyvniť neviem. Napríklad 13-kilometrový úsek neďaleko Ružomberka. Chceme dokončiť 450 kilometrov okrem spomínaného úseku. Tento počet odovzdaných kilometrov považujem za dobrú správu pre motoristov.“

Bývalá vláda bola pripravená 13-kilometrový úsek pri Ružomberku stavať, ale stavba sa nezačala pre zosuv pôdy pri Šútove. Rozprávali ste sa o tom so svojím predchodcom?

„Rozprával, ale ani on nedokázal v tom čase posúdiť, ktoré riešenie bude správne. Keď sme pripravovali programové vyhlásenie, problém ešte nebol vyriešený a stále existovala nádej, že tento úsek sa bude môcť stavať povrchovo. Ak si však detaily poskladáte, zistíte, že povrchový variant je nerealizovateľný. Je to v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie. Keď príde vyjadrenie z ministerstva životného prostredia, začneme realizovať projekt, ktorý bude najvýhodnejší.“

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Držiteľka Pulizterovej ceny: Jeden článok môže zmeniť svet

Novinárka pomohla vyslobodiť viac ako dvetisíc otrokov thajského krevetového priemyslu.

SVET

Ryby, ktoré ste si kúpili, možno ulovili otroci

Komplikovaná sieť maskuje súvislosť medzi rybami a ľuďmi, ktorí ich chytajú.

DOMOV

Kriminalista: Máme prípady, keď predali dcéru na sex vlastní rodičia

Cena za človeka na čiernom trhu sa pohybuje od 3500 až do 20-tisíc eur.

KOMENTÁRE

A teda chcete s nimi diskutovať. A o čom prosím?

Pohanská pýcha kotlebovcov na zločinecký režim Slovenského štátu, politická psychóza v ktorej udržiavajú svoje publikum je niečo, o čom sa nedá diskutovať.

Neprehliadnite tiež

V írskej továrni sa do Coca-Coly dostali ľudské výkaly, prípad rieši polícia

Svetový gigant upokojil zákazníkov, že všetky kontaminované plechovky stiahli z obehu.

Slovensko patrí medzi krajiny najviac ohrozené brexitom

Prekážky súvisiace s brexitom pocítia podľa KPMG mnohé priemyselné odvetvia.

Hygienici našli v Trenčíne brazílske mäso od podozrivého výrobcu

Hygienici nariadili mäso stiahnuť z používania a vrátiť dodávateľovi.

VSE začala posielať domácnostiam opravné faktúry

Východoslovenskí energetici zdôrazňujú, že pôvodná faktúra je stále platná a je potrebné ju uhradiť.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop