ROZHOVOR

Brecely: Národné aerolínie? Môže to byť Ryanair, či ČSA

Národný letecký prepravca je nová vec, neviem, či budeme dotovať letenky, hovorí minister dopravy ROMAN BRECELY.

Roman Brecely. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Nechali ste vláde schváliť obchvat Bratislavy a chcete podpísať zmluvu o jeho výstavbe a prevádzke, hoci stále neboli preskúmané iné možnosti riešenia dopravnej situácie v hlavnom meste a jeho okolí. Presvedčíte verejnosť, že ste sa rozhodli najlepšie?

„Obchvat už mal byť dávno hotový. Nebudem polemizovať, či toto je najlepšie riešenie. Pracujeme s tým, čo máme. Keby sme to zmietli zo stola, projekt zdržíme o tri či štyri roky. Bratislavčania by nám to neodpustili. Som presvedčený, že tento obchvat je potrebný, dobre pripravený a je to riešenie pre Bratislavu.“

Neskúmalo sa, či by sa napríklad kombináciou investícií do mestskej hromadnej dopravy, záchytných parkovísk v jej blízkosti a spoplatnením parkovania nepomohlo Bratislave viac?

„Iným riešeniam nehovorím nie. Je možné, že ich budeme realizovať napríklad v prípade križovatky Triblavina. Môže to byť v rovine záchytných parkovísk a následných autobusových alebo vlakových prípojov.“

Viete už, kto budú subdodávatelia výstavby obchvatu?

„Požiadali sme o zoznam, je v príprave.“

V programovom vyhlásení vlády sa píše aj o dostavbe diaľnice D1 do Košíc do roku 2020, ale už ste verejne priznali, že to tak nebude. Prečo dávate nesplniteľné sľuby?

„Nejde o nesplniteľný sľub. Je to ambícia, ktorú stále mám a s ktorou do celého projektu idem – dostavať diaľnicu do roku 2020. Samozrejme, sú veci, ktoré ovplyvniť neviem. Napríklad 13-kilometrový úsek neďaleko Ružomberka. Chceme dokončiť 450 kilometrov okrem spomínaného úseku. Tento počet odovzdaných kilometrov považujem za dobrú správu pre motoristov.“

Bývalá vláda bola pripravená 13-kilometrový úsek pri Ružomberku stavať, ale stavba sa nezačala pre zosuv pôdy pri Šútove. Rozprávali ste sa o tom so svojím predchodcom?

„Rozprával, ale ani on nedokázal v tom čase posúdiť, ktoré riešenie bude správne. Keď sme pripravovali programové vyhlásenie, problém ešte nebol vyriešený a stále existovala nádej, že tento úsek sa bude môcť stavať povrchovo. Ak si však detaily poskladáte, zistíte, že povrchový variant je nerealizovateľný. Je to v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie. Keď príde vyjadrenie z ministerstva životného prostredia, začneme realizovať projekt, ktorý bude najvýhodnejší.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C47BD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C47BD na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odsúdili prvých exministrov. Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

EXministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení za kauzu nástenkový tender.

KOŠICE KORZÁR

Reklamka obvineného dodávala mestu aj tričká I love Košice

Od mesta mala najprv jednu zákazku za druhou.

EKONOMIKA

Fico potvrdil národné lety do Košíc. Čo o nich zatiaľ vieme?

Národné aerolínie presadzuje koaličná SNS.

Neprehliadnite tiež

Slovákov najviac zaťažujú náklady na bývanie

Najväčšiu ťarchu osobných nákladov na bývanie pri porovnaní príjmu a výdavku pociťujú v Trnavskom kraji.

Poslanci zatarasili cestu špekulantom. Poľnohospodárske pozemky budú mať väčšiu ochranu

Novela má od mája budúceho roka zabezpečiť vyššiu ochranu poľnohospodárskej a lesnej pôdy pred špekulantmi.

Tri slovenské automobilky patria k najväčším v rámci regiónu

Najväčšou automobilkou v regióne strednej a východnej Európy je Škoda Auto, druhé miesto patrí spoločnosti Volkswagen Slovakia.

Pred 30 rokmi došlo na newyorskej burze ku krachu cenných papierov

Americké akcie stratili 19. októbra 1987 zo svojej hodnoty spolu asi miliardu dolárov.