Sme pripravení diskutovať o tom, že sa Grécku dá zmierniť dlh, hovorí Lajčák

Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák dnes po rokovaní s gréckym rezortným kolegom Nikosom Kotziasom povedal, že Slovensko podporuje čo najskoršie

Ilustračné foto(Zdroj: SITA, AP)

BRATISLAVA. Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák dnes po rokovaní s gréckym rezortným kolegom Nikosom Kotziasom povedal, že Slovensko podporuje čo najskoršie ukončenie hodnotenia plnenia reforiem v rámci programu pomoci EÚ pre Grécko s cieľom uvoľniť pre krajinu ďalšiu finančnú pomoc.

"Sme pripravení diskutovať o tom, že sa dá zmierniť dlhová záťaž, pokiaľ, tak ako doteraz, Grécko bude plniť všetky dohodnuté podmienky," povedal Lajčák.

Obnovená dôvera

Prijatie pozvania slovenský minister označil za obnovenú dôveru medzi krajinami a vysoký stupeň vzájomného porozumenia. "Spája nás naša silná podpora pre európsky projekt, štátnosť oboch našich krajín sa opiera o silnú antifašistickú tradíciu. Naše vzťahy sa tradične rozvíjajú v priateľskom, transparentnom a konštruktívnom ovzduší," povedal šéf slovenskej diplomacie na tlačovej konferencii v Bratislave.

"Jednoznačne nás spája omnoho viac, než sú nejaké veci, na ktoré máme odlišné názory." Obaja sa zhodli na tom, že budú dialóg udržiavať a stretávať sa budú minimálne raz za rok.

"Je zrejmé, že mnohé z tém, ktoré sú pre nás prioritné, sú témy, ktoré sú dôležité aj pre Grécko. Napríklad nezamestnanosť mladých, posilnenie vnútorného trhu, či energetika. Hovorili sme pochopiteľne aj o migrácii. Migračná kríza je krízou pre celú Európsku úniu, nie je to problém Grécka alebo Talianska. Pozitívne vnímame úsilie Grécka zvládať migračné toky. Čaká nás ešte veľa úsilia, ale súčasný stav nám umožňuje mať istú mieru optimizmu," povedal Lajčák.

Migračná kríza

Jeho rezortný kolega Nikos Kotzias povedal, že so slovenským ministrom sa zhodli v otázkach v oblasti Stredomoria, na podpore spoločného riešenia cyperskej otázky a v otázke ďalšieho rozširovania EÚ v oblasti západného Balkánu. Grécka vláda podľa svojho zástupcu plne podporuje program a priority slovenského predsedníctva v Rade EÚ a prisľúbila svoju pomoc.

Podľa slov Kotziasa doteraz bolo plnenie migračnej dohody s Turecko úspešné. Počet tých, ktorí prechádzajú na grécke ostrovy, sa podľa jeho slov znížil z 3000 až 4000 na 100 denne.

"Každá dohoda je ako tango, treba na ňu dvoch. Ja si musím veľmi dobre rozmyslieť, ako budem tancovať so svojím spoločníkom a nemôžem stále myslieť na to, čo spravím, keď mi stúpi na nohu," reagoval grécky minister na otázku, či sa neobáva nedodržiavania dohody v budúcnosti.

Migračnú krízu označil za celosvetový problém, nielen problém Grécka. Jej pôvod vidí na Blízkom východe. "So Slovenskom nás spája aj to, že ani Slovensko, ani Grécko nie sú príčinou vojen na Blízkom východe, iba za ne platíme," povedal. Grécky minister zahraničných vecí sa vráti na Slovensko o tri mesiace - zúčastní sa neformálneho stretnutia ministrov zahraničných vecí. Vo štvrtok 12. mája pricestoval na oficiálnu návštevu Slovenskej republiky.

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 681
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 577
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 021
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 376
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 588
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 586
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 461
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 450
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 028

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

Žiaľ, nie sme v armáde, ale v Smer-SNS-Híd. Kde, všakáno, je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.