Starostovia chcú s výstavbou bratislavského obchvatu začať čo najskôr

Pôvodne sa malo začať s výstavbou už na jar tohto roka.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Po vládnom odobrení projektu bratislavského obchvatu musí čo najrýchlejšie nasledovať začiatok výstavby. Upozorňujú na to starostovia obcí a mestských častí Bratislavy, ktorí presne pred rokom spustili petíciu za urýchlený začiatok výstavby D4 a R7.

Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík pripomenul, že pôvodne sa malo začať s výstavbou už na jar. Verí preto, že začiatok prác sa nebude naťahovať.

"Každé otáľanie iba zhorší už i tak neúnosnú situáciu," zdôraznil pre TASR s tým, že je nevyhnutné, aby sa v rámci R7 začalo s výstavbou úseku medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou.

"Tu sú najväčšie problémy, tu sa kumuluje najväčší počet áut," vysvetlil Jurčík a poukázal pritom na fakt, že cez Dunajskú Lužnú prejde denne 28.000 áut.

"Ten, kto pozná situáciu, ktorú dennodenne zažívame, vie, ako veľmi na to čakáme," pripojil sa starosta Miloslavova Milan Baďanský. Ľudia sú podľa neho unavení a nahnevaní na akademické diskusie o parametroch projektu.

"My nemôžeme robiť politiku a skúmať cenu, diskutovať o tom, či je vhodné to robiť formou PPP projektu. My vidíme len riešenie, ktoré je potrebné urobiť," dodal Baďanský.

Nátlakové akcie

Obaja starostovia sa zhodli, že v prípade potreby budú samosprávy opäť iniciovať nátlakové akcie. "Či už formou krátkodobého zatarasenia komunikácie, alebo iným spôsobom budeme štrajkovať za naozaj urýchlené začatie výstavby," povedal Jurčík.

Pre starostku bratislavských Podunajských Biskupíc Alžbetu Ožvaldovú znamená súhlas vlády s podpisom zmluvy o výstavbe obchvatu veľkú úľavu i zadosťučinenie. "Končí sa môj boj, ktorý som od roku 2007 viedla s mudrlantmi, ktorí spochybňovali potrebu rýchlostnej cesty R7," skonštatovala pre TASR.

Na rozdiel od Jurčíka si nemyslí, že je dôležité začať za každú cenu s výstavbou úseku medzi bratislavskou Bajkalskou ulicou a Dunajskou Lužnou.

"Ak by nás mali zbrzdiť niektoré technicko-administratívne veci, o ktorých viem, že ešte nie sú úplne doriešené, nech sa pokojne začne aj úsekom Dunajská Lužná - Holice. Dôležité je, aby sa začalo," zdôraznila Ožvaldová.

Rozhodnutie vlády víta aj starosta bratislavskej Vrakune Martin Kuruc. "Som rád, že sa veci pohli dopredu a naše spoločné úsilie prináša výsledky," uviedol vo svojom profile na sociálnej sieti. Zopakoval prísľub, že prvý deň robotníkom na stavbe navarí.

Budú hľadať termín

Po tom, čo v stredu (11.5.) projekt bratislavského obchvatu odobrila vláda, chce minister dopravy Roman Brecely (nominant Siete) hovoriť s víťazným konzorciom na čele so spoločnosťou Cintra a hľadať čo najbližší možný termín. "Predpokladám, že v lete alebo na jeseň sa začne stavať," odhadol minister.

Víťazné konzorcium musí totiž následne ešte projekt finančne uzavrieť. Združenie sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.

Suma, ktorú štát zaplatí za tento projekt, je podľa ministra úplne primeraná a adekvátna tomu, čo sa bude stavať. Jeho ambíciou je pritom následne vybrať poradcu aj na ďalší úsek obchvatu, ktorého súčasťou bude aj tunel popod Karpaty.

To je totiž podľa ministra ďalší horúci adept na PPP projekt. "Myslím si, že týmto projektom diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 môžeme oddémonizovať PPP projekty na Slovensku," zhodnotil.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 213
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 949
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 814
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 680
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 247
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 095
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 599
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 449
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 756
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 721

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Everest bude ešte ťažší. Čakanie v zápche môže horolezcov stáť život

Hillaryho výšvih – poslednú veľkú prekážku pri výstupe zničilo zemetrasenie.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Na Everest môže vyliezť aj nehorolezec. No nie je to také ľahké

Na najvyššiu horu sveta organizujú cestovné kancelárie komerčné výstupy.

Kde má Slovensko rezervy? Brusel vraví o kvalite škôl či korupcii

Odporúčania Európskej komisie naznačujú, v akých oblastiach by sme sa mali zlepšiť.

Štát mení cestovný poriadok, z Bratislavy do Košíc to bude trvať menej

Upravený cestovný poriadok začne platiť od nedele 11. júna.

Brusel konštatuje dobrú ekonomickú situáciu, no chce reformy

Eurokomisia predpokladá, že deficit v eurozóne tento rok klesne na 1,4 percenta.