Starostovia chcú s výstavbou bratislavského obchvatu začať čo najskôr

Pôvodne sa malo začať s výstavbou už na jar tohto roka.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Po vládnom odobrení projektu bratislavského obchvatu musí čo najrýchlejšie nasledovať začiatok výstavby. Upozorňujú na to starostovia obcí a mestských častí Bratislavy, ktorí presne pred rokom spustili petíciu za urýchlený začiatok výstavby D4 a R7.

Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík pripomenul, že pôvodne sa malo začať s výstavbou už na jar. Verí preto, že začiatok prác sa nebude naťahovať.

"Každé otáľanie iba zhorší už i tak neúnosnú situáciu," zdôraznil pre TASR s tým, že je nevyhnutné, aby sa v rámci R7 začalo s výstavbou úseku medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou.

"Tu sú najväčšie problémy, tu sa kumuluje najväčší počet áut," vysvetlil Jurčík a poukázal pritom na fakt, že cez Dunajskú Lužnú prejde denne 28.000 áut.

"Ten, kto pozná situáciu, ktorú dennodenne zažívame, vie, ako veľmi na to čakáme," pripojil sa starosta Miloslavova Milan Baďanský. Ľudia sú podľa neho unavení a nahnevaní na akademické diskusie o parametroch projektu.

"My nemôžeme robiť politiku a skúmať cenu, diskutovať o tom, či je vhodné to robiť formou PPP projektu. My vidíme len riešenie, ktoré je potrebné urobiť," dodal Baďanský.

Nátlakové akcie

Obaja starostovia sa zhodli, že v prípade potreby budú samosprávy opäť iniciovať nátlakové akcie. "Či už formou krátkodobého zatarasenia komunikácie, alebo iným spôsobom budeme štrajkovať za naozaj urýchlené začatie výstavby," povedal Jurčík.

Pre starostku bratislavských Podunajských Biskupíc Alžbetu Ožvaldovú znamená súhlas vlády s podpisom zmluvy o výstavbe obchvatu veľkú úľavu i zadosťučinenie. "Končí sa môj boj, ktorý som od roku 2007 viedla s mudrlantmi, ktorí spochybňovali potrebu rýchlostnej cesty R7," skonštatovala pre TASR.

Na rozdiel od Jurčíka si nemyslí, že je dôležité začať za každú cenu s výstavbou úseku medzi bratislavskou Bajkalskou ulicou a Dunajskou Lužnou.

"Ak by nás mali zbrzdiť niektoré technicko-administratívne veci, o ktorých viem, že ešte nie sú úplne doriešené, nech sa pokojne začne aj úsekom Dunajská Lužná - Holice. Dôležité je, aby sa začalo," zdôraznila Ožvaldová.

Rozhodnutie vlády víta aj starosta bratislavskej Vrakune Martin Kuruc. "Som rád, že sa veci pohli dopredu a naše spoločné úsilie prináša výsledky," uviedol vo svojom profile na sociálnej sieti. Zopakoval prísľub, že prvý deň robotníkom na stavbe navarí.

Budú hľadať termín

Po tom, čo v stredu (11.5.) projekt bratislavského obchvatu odobrila vláda, chce minister dopravy Roman Brecely (nominant Siete) hovoriť s víťazným konzorciom na čele so spoločnosťou Cintra a hľadať čo najbližší možný termín. "Predpokladám, že v lete alebo na jeseň sa začne stavať," odhadol minister.

Víťazné konzorcium musí totiž následne ešte projekt finančne uzavrieť. Združenie sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.

Suma, ktorú štát zaplatí za tento projekt, je podľa ministra úplne primeraná a adekvátna tomu, čo sa bude stavať. Jeho ambíciou je pritom následne vybrať poradcu aj na ďalší úsek obchvatu, ktorého súčasťou bude aj tunel popod Karpaty.

To je totiž podľa ministra ďalší horúci adept na PPP projekt. "Myslím si, že týmto projektom diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 môžeme oddémonizovať PPP projekty na Slovensku," zhodnotil.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  3. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  4. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  7. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  8. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  9. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  10. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 9 875
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 602
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 873
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 412
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 965
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 724
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 506
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 104
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 309
  10. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 294

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Na prvého mája hádzal po súdruhoch vajcia. Trafil a šiel sedieť do Ilavy

Vladimír Červeň sa už odmalička do sveta budovateľských hesiel a komunistického blahobytu obohnaného ostnatým drôtom nehodil.

KOMENTÁRE

Z celého sveta: Ako sa karikaturisti smiali z Donalda Trumpa

Karikatúry Trumpa z celého sveta.

Neprehliadnite tiež

Dopyt po starších bytoch v okrajových častiach Bratislavy stúpol

Jednotková cena starších bytov v Bratislave sa znížila.

Otcovia dostanú po narodení dieťaťa platené voľno. Koľko bude trvať?

Voľno pre otcov sa snaží presadiť Európska komisia, už o ňom hovorí aj premiér Fico.

Ficovi sa myšlienka trinásteho platu páči, bude o nej diskutovať

Šéf koaličnej SNS a parlamentu Andrej Danko chce firmám nakázať, aby zamestnancom vyplácali plat navyše.

Obchody vo Venezuele sú takmer prázdne, ľudia každý deň bojujú o prežitie

Hlavné mesto Venezuely Caracas zasiahli masové protivládne demonštrácie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop