Starostovia chcú s výstavbou bratislavského obchvatu začať čo najskôr

Pôvodne sa malo začať s výstavbou už na jar tohto roka.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Po vládnom odobrení projektu bratislavského obchvatu musí čo najrýchlejšie nasledovať začiatok výstavby. Upozorňujú na to starostovia obcí a mestských častí Bratislavy, ktorí presne pred rokom spustili petíciu za urýchlený začiatok výstavby D4 a R7.

Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík pripomenul, že pôvodne sa malo začať s výstavbou už na jar. Verí preto, že začiatok prác sa nebude naťahovať.

"Každé otáľanie iba zhorší už i tak neúnosnú situáciu," zdôraznil pre TASR s tým, že je nevyhnutné, aby sa v rámci R7 začalo s výstavbou úseku medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou.

"Tu sú najväčšie problémy, tu sa kumuluje najväčší počet áut," vysvetlil Jurčík a poukázal pritom na fakt, že cez Dunajskú Lužnú prejde denne 28.000 áut.

"Ten, kto pozná situáciu, ktorú dennodenne zažívame, vie, ako veľmi na to čakáme," pripojil sa starosta Miloslavova Milan Baďanský. Ľudia sú podľa neho unavení a nahnevaní na akademické diskusie o parametroch projektu.

"My nemôžeme robiť politiku a skúmať cenu, diskutovať o tom, či je vhodné to robiť formou PPP projektu. My vidíme len riešenie, ktoré je potrebné urobiť," dodal Baďanský.

Nátlakové akcie

Obaja starostovia sa zhodli, že v prípade potreby budú samosprávy opäť iniciovať nátlakové akcie. "Či už formou krátkodobého zatarasenia komunikácie, alebo iným spôsobom budeme štrajkovať za naozaj urýchlené začatie výstavby," povedal Jurčík.

Pre starostku bratislavských Podunajských Biskupíc Alžbetu Ožvaldovú znamená súhlas vlády s podpisom zmluvy o výstavbe obchvatu veľkú úľavu i zadosťučinenie. "Končí sa môj boj, ktorý som od roku 2007 viedla s mudrlantmi, ktorí spochybňovali potrebu rýchlostnej cesty R7," skonštatovala pre TASR.

Na rozdiel od Jurčíka si nemyslí, že je dôležité začať za každú cenu s výstavbou úseku medzi bratislavskou Bajkalskou ulicou a Dunajskou Lužnou.

"Ak by nás mali zbrzdiť niektoré technicko-administratívne veci, o ktorých viem, že ešte nie sú úplne doriešené, nech sa pokojne začne aj úsekom Dunajská Lužná - Holice. Dôležité je, aby sa začalo," zdôraznila Ožvaldová.

Rozhodnutie vlády víta aj starosta bratislavskej Vrakune Martin Kuruc. "Som rád, že sa veci pohli dopredu a naše spoločné úsilie prináša výsledky," uviedol vo svojom profile na sociálnej sieti. Zopakoval prísľub, že prvý deň robotníkom na stavbe navarí.

Budú hľadať termín

Po tom, čo v stredu (11.5.) projekt bratislavského obchvatu odobrila vláda, chce minister dopravy Roman Brecely (nominant Siete) hovoriť s víťazným konzorciom na čele so spoločnosťou Cintra a hľadať čo najbližší možný termín. "Predpokladám, že v lete alebo na jeseň sa začne stavať," odhadol minister.

Víťazné konzorcium musí totiž následne ešte projekt finančne uzavrieť. Združenie sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.

Suma, ktorú štát zaplatí za tento projekt, je podľa ministra úplne primeraná a adekvátna tomu, čo sa bude stavať. Jeho ambíciou je pritom následne vybrať poradcu aj na ďalší úsek obchvatu, ktorého súčasťou bude aj tunel popod Karpaty.

To je totiž podľa ministra ďalší horúci adept na PPP projekt. "Myslím si, že týmto projektom diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 môžeme oddémonizovať PPP projekty na Slovensku," zhodnotil.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 601
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 805
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 467
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 085
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 994
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 769
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 472
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 300
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Voľby do VÚC Bratislava 2017 (župné voľby), Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.