BERLÍN. Nemecká maloobchodná sieť Metro v 2. štvrťroku 2015/16 splnila očakávania analytikov, aj keď jej tržby mierne klesli. Vďačí za to domácemu trhu a obchodom s elektronikou.
Metro sa pritom chystá oddeliť sieť obchodov s elektronikou od veľkoobchodných predajní potravín. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Tržby najväčšej nemeckej maloobchodnej siete za tri mesiace do konca marca klesli o 0,9 % na 13,57 miliardy eur z 13,69 miliardy eur. Dôvodom boli nepriaznivé menové kurzy.
Po očistení od kurzových vplyvov tržby spoločnosti stúpli o 0,7 %. Tento výsledok sa zhoduje s odhadmi analytikov, ktorí Metru predpovedali tržby v priemere 13,5 miliardy eur.
Tržby Metra na domácom nemeckom trhu v obchodoch otvorených viac ako rok v 2. kvartáli 2015/16 vzrástli o 1,1 %. Ale jeho zahraničné tržby klesli o 2,5 %. Metru pomohli tento rok aj tržby pred veľkonočnými sviatkami, ktoré pripadli na koniec marca.
Obrat problematickej siete predajní Real pritom v sledovanom období klesol o 1,6 % na 1,8 miliardy eur, zatiaľ čo tržby reťazcov s elektronikou Media Markt a Saturn vzrástli o 1,9 % na 5,3 miliardy eur.
Zisk pred úrokmi, zdanením (EBIT) a bez mimoriadnych položiek dosiahol 11 miliónov eur, zatiaľ čo v rovnakom období vlani vykázalo Metro stratu 24 miliónov eur.