Brecely mlčí, kde chce zohnať chýbajúce peniaze na všetky PPP projekty

Tesne pred uzatvorením je aj druhý PPP projekt, ktorým sa má postaviť časť obchvatu Bratislavy.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Štátny rozpočet Slovenska je schopný ročne zvládnuť splátky za projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty) vo výške 260 miliónov eur.

Tak to aspoň v roku 2013 deklaroval premiér Robert Fico (Smer-SD). Tento limit by však chcel dodržať aj súčasný minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete).

"Držíme to v hlave ako určitý balík, ktorý tento štát zvládne," zdôraznil Brecely v rozhovore pre TASR. Na Slovensku aktuálne funguje jeden PPP projekt, a to rýchlostná cesta R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou. Zaň platí štát ročné splátky približne na úrovni 125 miliónov eur.

Cez PPP pôjde aj bratislavský obchvat

Tesne pred uzatvorením je aj druhý PPP projekt, ktorým sa má postaviť časť obchvatu Bratislavy. V stredu 11. mája ho má schvaľovať vláda a ak ho odobrí, mala by sa podpísať zmluva s víťazným uchádzačom.

Ten môže cestu po finančnom uzatvorení budovať. Splátka za tento projekt by mala byť po jeho dokončení na úrovni 56,72 milióna eur.

Na ďalší PPP projekt alebo projekty tak ministrovi dopravy ostáva približne 75 miliónov eur ročne.

Podľa ministra je pritom vysoká pravdepodobnosť, že hneď ako sa začne stavať prvá fáza obchvatu Bratislavy, začne sa s výberom poradcu pre druhú fázu obchvatu, ktorej súčasťou bude aj tunel popod Karpaty.

Podľa šéfa rezortu dopravy je totiž aj toto pokračovanie obchvatu kandidátom na PPP projekt vzhľadom na predpokladané intenzity dopravy.

"Budeme sa rozhodovať podľa toho, ako nám vyjde finančný model," avizoval minister. Kombinácia môže byť podľa neho rôzna. Napríklad PPP projekt s dofinancovaním zo štátneho rozpočtu či iný mechanizmus.

Čo bude s ostatnými cestami?

Vláda si však do programového vyhlásenia stanovila aj výstavbu viacerých rýchlostných ciest v regiónoch.

Napríklad rýchlocesty R3, R4 či R7. Podľa Brecelyho sú práve cesty do regiónov podmienkou pre ich rozvoj a môžu znamenať aj posilnenie cestovného ruchu v daných oblastiach.

Ako však financovať ich výstavbu, na to chce šéf rezortu dopravy hľadať mechanizmy. "Hľadáme optimálne modely financovania tak, aby sme mohli aj túto prioritu realizovať," dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 343
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 411
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 220
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 951
  5. Kam do tepla v januári? 1 701
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 655
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 368
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 194
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896
  10. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 891

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Vznikla webová aplikácia, ktorá prináša informácie o majetku politikov

Na prvom mieste rebríčka sa v počte nehnuteľností umiestnil Zsolt Simon.

Superboháči sú ešte bohatší, chudoba je na tom stále zle

Koncentrácia bohatstva v rukách malej skupiny ľudí sa minulý rok ešte zvýšila, deväť z desiatich miliardárov sú muži.

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.