Britské aerolinky easyJet doplatili na útoky teroristov, sú v strate

Útoky na európske hlavné mestá a štrajky zamestnancov aerolínií odradili zákazníkov od cestovania leteckou prepravou.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: TASR/AP)

LONDÝN. Britská nízkonákladová letecká spoločnosť easyJet za svoj účtovný prvý polrok končiaci sa v závere marca evidovala stratu, keďže útoky na európske hlavné mestá a štrajky zamestnancov aerolínií odradili zákazníkov od cestovania leteckou prepravou.

Za šesť mesiacov do 31. marca firma easyJet vykázala stratu pred zdanením v sume 24 mil. libier (GBP), pričom v rovnakom období pred rokom dosiahla zisk 7 mil. GBP. Spoločnosť však predpokladá, že jej výsledky za celý účtovný rok naplnia očakávania trhu.

Firma easyJet, ktorá je druhou najväčšou európskou nízkonákladovou leteckou spoločnosťou, prognózuje, že vo svojom účtovnom treťom kvartáli bude evidovať zníženie príjmov o približne 7 %, pričom za čiastočný dôvod považuje marcové útoky v Bruseli.

Letecké spoločnosti však už predtým udržiavali ceny na nízkej úrovni, aby podporili dopyt po cestovaní po novembrových útokoch v Paríži.

Spoločnosť easyJet však uviedla, že v budúcnosti stále očakáva rast, a ohlásila plány na zvýšenie dividend. Firma, ktorá doteraz na dividendy dáva štvrtinu zisku po zdanení, ich chce zvýšiť na úroveň 50 percent zisku po zdanení.

Analytici predpovedajú, že easyJet za svoj celý účtovný rok, ktorý sa skončí 30. septembra, vykáže zisk pred zdanením v objeme 721 mil. GBP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.