RegioJet sa sporí so ZSSK o čakanie prípojov na meškajúce vlaky

Súkromný RegioJet tvrdí, že má záujem dohodnúť sa so zástupcami ZSSK.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Vzájomné čakanie nadväzujúcich prípojov na meškajúce vlaky - o to sa najnovšie sporí súkromný železničný dopravca RegioJet so štátnym dopravcom Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK).

Vlak z Bratislavy do Košíc

Súkromný RegioJet tvrdí, že má záujem dohodnúť sa so zástupcami ZSSK na nadviazaní spolupráce pri zabezpečení prípojov medzi vlakmi.

"Veď je absolútny nezmysel, aby sa našim spoločným zákazníkom takto znepríjemnilo cestovanie a naše vlaky na seba pre meškania, ktoré vznikajú z dôvodu výluk na trati či iných vonkajších neovplyvniteľných okolností, nenadväzovali," apeloval majiteľ firmy Radim Jančura.

Situácia sa podľa dopravcu pravidelne opakuje najmä pri večernom spoji RegioJetu z Bratislavy, ktorý prichádza do Košíc o 22.43 h a posledný vlak z Košíc do Humenného odchádza o 23.04 h.

"Pokiaľ chytí RegioJet z Bratislavy na trati dlhej takmer 500 kilometrov mierne meškanie, regionálny vlak ZSSK odíde bez týchto cestujúcich," uviedol dopravca.

Chce nájsť spoločné riešenie

Jančura dodal, že osobne už dvakrát cez SMS správy žiadal generálneho riaditeľa ZSSK Pavla Gábora o stretnutie a vyriešenie tejto situácie.

"ZSSK nedostala od súkromného dopravcu požiadavku ani ponuku rokovať o téme prípojovosti vlakov," reagovala hovorkyňa spoločnosti Jana Morháčová. Obvinenia, že neriešia meškania súkromného dopravcu, sa firma podľa jej slov dozvedela z médií.

Generálny riaditeľ ZSSK Gábor dostal síce dve SMS správy od Jančuru, tri dni pred a dva dni po parlamentných voľbách, ale ani jedna neobsahovala tému prípojov.

"Ak majiteľ tejto spoločnosti namiesto provokačných SMS správ a atakov voči ZSSK v médiách príde s racionálnymi návrhmi na zlepšenie ponuky cestujúcim, riešenie budeme hľadať. Aby boli spokojní všetci, ktorí využívajú kombináciu verejných a žltých vlakov," konštatoval Gábor.

V mnohých odborných otázkach sa ZSSK podľa slov Morháčovej s RegioJetom v doterajšej praxi dohodla. A naopak doplnila, že súkromný dopravca doteraz neprispôsobuje jazdu vlastných vlakov prevádzkovým anomáliám iných dopravcov, ani pri tvorbe cestovných poriadkov nezohľadňuje vlaky iných dopravcov.

"Sám tak zásadne prispieva k diskomfortu cestujúcich na slovenskom trhu verejnej železničnej dopravy," doplnila hovorkyňa ZSSK.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.