Zvýšené emisie vozidiel sa netýkajú len oxidov dusíka, ale aj oxidu uhličitého

Axel Friedrich predpokladá, že automobilky používajú podobné triky ako v prípade oxidov dusíka.

Ilustračné foto.(Zdroj: Volkswagen)

BERLÍN. Zvýšené emisie vozidiel sa týkajú nielen oxidov dusíka, ale aj oxidu uhličitého (CO2). Axel Friedrich, ktorý vykonáva testy pre rôzne ekologické organizácie, predpokladá, že automobilky používajú veľmi podobné triky ako v prípade oxidov dusíka.

"Testy emisií CO2 vykázali priemernú odchýlku 40 %, najvyššie odchýlky dosiahli až 72 %," povedal Friedrich pre agentúru DPA.

Legálne aj nelegálne metódy

Podľa jeho názoru výrazné rozdiely medzi jednotlivými značkami nemožno pripísať podmienkam v reálnej premávke.

"Existujú legálne metódy, ktoré sa pohybujú na hranici akejsi sivej zóny, a existujú aj nelegálne," tvrdí Friedrich.

To je podľa neho dôvod, prečo sa v Nemecku, Británii či vo Francúzsku vo výsledkoch kontrolných testov oxidov dusíka nezverejňujú aj hodnoty CO2. To ale znamená, že problém sa dotýka nielen dieselových vozidiel, ale aj benzínových. "Ide o všeobecný problém," upozorňuje Friedrich.

Nemecké Združenie automobilového priemyslu (VDA) túto kritiku odmieta. Podľa hovorkyne okrem manipulácií koncernu Volkswagen sa žiadne nelegálne metódy nepoužívajú. "Pre rozdiely medzi výsledkami testov a hodnotami na ceste existuje viacero príčin," zdôraznila.

Vplyv má aj spôsob jazdy

Na hodnoty emisií CO2 veľkou mierou vplýva spôsob jazdy. "Ak sa niekto pohybuje najmä v horách, na diaľniciach, alebo výrazne používa rôzne funkcie vozidla, spotrebuje viac než ostatní," vysvetľuje hovorkyňa VDA. Navyše mnohé technológie zamerané na znižovanie emisií CO2 sa prejavia viac v laboratóriu než na ceste.

Testovacie metódy Nového európskeho jazdného cyklu (NEDC) platia už od roka 1996 a sú zastarané. Podľa hovorkyne VDA testovací cyklus obsahuje veľký podiel mestskej premávky a nezohľadňuje rôznorodú terénnu topografiu ani diaľnice.

"Maximálna rýchlosť 120 km/h sa testuje len 10 sekúnd. Priemerná rýchlosť 34 km/h v rámci NEDC je nereálne nízka," dodala hovorkyňa. V testoch sa nezohľadňuje ani vplyv rôznych spotrebičov, napríklad rádia či ohrevu sedadiel na spotrebu, a teda aj na emisie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 299
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 225
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 664
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 546
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 390
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 323
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 090
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 018

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Francúzi menia plány, PSA bude v Trnave vyrábať elektromotory

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.