Zvýšené emisie vozidiel sa netýkajú len oxidov dusíka, ale aj oxidu uhličitého

Axel Friedrich predpokladá, že automobilky používajú podobné triky ako v prípade oxidov dusíka.

Ilustračné foto.(Zdroj: Volkswagen)

BERLÍN. Zvýšené emisie vozidiel sa týkajú nielen oxidov dusíka, ale aj oxidu uhličitého (CO2). Axel Friedrich, ktorý vykonáva testy pre rôzne ekologické organizácie, predpokladá, že automobilky používajú veľmi podobné triky ako v prípade oxidov dusíka.

"Testy emisií CO2 vykázali priemernú odchýlku 40 %, najvyššie odchýlky dosiahli až 72 %," povedal Friedrich pre agentúru DPA.

Legálne aj nelegálne metódy

Podľa jeho názoru výrazné rozdiely medzi jednotlivými značkami nemožno pripísať podmienkam v reálnej premávke.

"Existujú legálne metódy, ktoré sa pohybujú na hranici akejsi sivej zóny, a existujú aj nelegálne," tvrdí Friedrich.

To je podľa neho dôvod, prečo sa v Nemecku, Británii či vo Francúzsku vo výsledkoch kontrolných testov oxidov dusíka nezverejňujú aj hodnoty CO2. To ale znamená, že problém sa dotýka nielen dieselových vozidiel, ale aj benzínových. "Ide o všeobecný problém," upozorňuje Friedrich.

Nemecké Združenie automobilového priemyslu (VDA) túto kritiku odmieta. Podľa hovorkyne okrem manipulácií koncernu Volkswagen sa žiadne nelegálne metódy nepoužívajú. "Pre rozdiely medzi výsledkami testov a hodnotami na ceste existuje viacero príčin," zdôraznila.

Vplyv má aj spôsob jazdy

Na hodnoty emisií CO2 veľkou mierou vplýva spôsob jazdy. "Ak sa niekto pohybuje najmä v horách, na diaľniciach, alebo výrazne používa rôzne funkcie vozidla, spotrebuje viac než ostatní," vysvetľuje hovorkyňa VDA. Navyše mnohé technológie zamerané na znižovanie emisií CO2 sa prejavia viac v laboratóriu než na ceste.

Testovacie metódy Nového európskeho jazdného cyklu (NEDC) platia už od roka 1996 a sú zastarané. Podľa hovorkyne VDA testovací cyklus obsahuje veľký podiel mestskej premávky a nezohľadňuje rôznorodú terénnu topografiu ani diaľnice.

"Maximálna rýchlosť 120 km/h sa testuje len 10 sekúnd. Priemerná rýchlosť 34 km/h v rámci NEDC je nereálne nízka," dodala hovorkyňa. V testoch sa nezohľadňuje ani vplyv rôznych spotrebičov, napríklad rádia či ohrevu sedadiel na spotrebu, a teda aj na emisie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 148
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 155
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 999
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 497
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 483
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 407
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 397
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 190
  9. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 949
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 934

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako mení transplantácia srdca vnímanie okolitého sveta

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

KOMENTÁRE

Macron otvoril témy, riešenia sa budú tvoriť

O žiadne veľké integračné manévre nejde.

Neprehliadnite tiež

Brusel dá na testovanie potravín milión, zákony však meniť nebude

Sťažnosti Slovenska či Česka zobrala Európska komisia na vedomie. Zloženie potravín chce ďalej testovať.

Ľudia sa surfovania v roamingu prestávajú báť

Podiel dovolenkárov, ktorí využívali mobilné dátové služby v roamingu tak často ako doma, sa po zrušení roamingových poplatkov zdvojnásobil.

Chcete vymeniť banku? Ak nedodržíte postup, môžete zostať bez peňazí

Banky sľubujú, že ak k nim chcete prejsť, všetko vybavia za vás. Má to však háčiky.

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.