Česmad bude žiadať ďalšie zmeny v dani z motorových vozidiel

Znovuzvolený prezident Združenia cestných dopravcov SR Česmad Slovakia (Česmad) Pavol Jančovič považuje za jednu z hlavných tém na riešenie s novou vládou daň z motorových

Diaľnicu z Bratislavy do Košíc nedokončí ani tretia vláda Roberta Fica zo Smeru.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Znovuzvolený prezident Združenia cestných dopravcov SR Česmad Slovakia (Česmad) Pavol Jančovič považuje za jednu z hlavných tém na riešenie s novou vládou daň z motorových vozidiel.

Domáci dopravcovia sú napriek zjednoteniu sadzieb tejto dane na centrálnej úrovni podľa neho stále v nevýhodnej situácii oproti susedným aj iným štátom Európskej únie.

Dopravcovia sú zaťažovaní

"Budeme ju musieť dostať na primeranú úroveň minimálne okolitých štátov, máme ju podstatne vyššiu ako Nemci. Chceme zrovnoprávnenie daňových nákladov a legislatívnych podmienok. Budeme hľadať cestu smerom k zatraktívneniu povolania vodiča a zjednodušovaniu legislatívnych podmienok," povedal Jančovič po konferencii Hospodárskych novín a Česmadu Doprava a Logistika 2016.

Jančovič je zároveň generálnym riaditeľom spoločnosti TOPNAD, a. s. Topoľčany. Upozornil, že dopravcovia sú neskutočne zaťažovaní. "Nároky na dopravcu, povinnosti a sankcie sa neustále zvyšujú a tomu musíme zabrániť," uviedol.

Vláda má vo svojom programe v časti o doprave aj zámer prijať opatrenia pre presun tovarov z cestnej dopravy na železničnú v súlade s cieľmi Európskej únie. Zdôvodňuje to snahou ekologizovať dopravu a odľahčiť cestnú sieť a znížiť negatívne dopady na obyvateľov žijúcich v okolí hlavných ťahov.

"Osobne si myslím, že v rámci vnútroštátnej dopravy na Slovensku je to absolútne neriešiteľné, pretože sme taká malá krajina, že tento zámer nemá šancu. V rámci Európy funguje doprava skôr severo-južným ťahom. Pripravujú sa možnosti východno-západné, vítame takú aktivitu," povedal Jančovič.

Popri zintenzívnení aktivít štátnej Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a. s. sa chce vláda v tejto oblasti zamerať aj na výstavbu nových terminálov intermodálnej (kombinovanej) dopravy najmä v regiónoch s vysokým rastom ekonomickej aktivity a s veľkým exportno-importným potenciálom.

Šéf Česmadu v súvislosti s intermodálnou dopravou považuje za dôležité, koľko bude stáť, ako dlho bude trvať táto doprava a kto ochráni naložený tovar.

"Často vozíme veľmi drahé veci a neviem si predstaviť, že na nejakej železničnej stanici, možno aj v oblasti neprispôsobivých občanov niekto nechá stáť vagón s kamiónmi a s tovarom. Mali sme možnosť počuť o fantómových dopravcoch, ktorým ide o tovar. Toto nie sú zodpovedané otázky," povedal Jančovič.

Nedostatok vodičov

V cestnej nákladnej a autobusovej doprave je vážnym problémom nedostatok vodičov. Dôvodom je malý záujem ľudí o túto profesiu pre jej náročnosť, zodpovednosť a neprimerané ohodnotenie.

"Je to veľmi vážny problém. Bolo jasné, že ho možno očakávať, pretože systém získavania nových vodičov zlyhal. Atraktivita povolania vodiča sa výrazne zhoršila," priblížil Jančovič. Sankcie a riziká, hroziace vodičovi, sú podľa prezidenta Česmadu také veľké, že táto profesia nie je zaujímavá pre mladých ani starších.

"Musíme zmeniť podmienky fungovania v doprave. Vodiči na západe majú ďalšie iné benefity, dokonca po niekoľkých rokoch dôchodkový systém. To nás stavia do nerovnoprávnej pozície, nehovoriac o odvodoch. Pre vodičov už vytvárame podmienky vhodné na to aby sa mohli posunúť domov, ale určite to bude dlhšie trvať,"

 Predsedníctvo Slovenska v Rade Európskej únie v druhom polroku tohto roka je podľa dopravcov možnosť na presadenie rôznych zmien aj v doprave. "Celkom určite. Považujeme to za príležitosť, aby sme dostali do povedomia myšlienky, ktoré nás dopravcov zaujímajú z európskeho hľadiska, lebo hrať sa na vlastnom piesočku je úplne zbytočné," uviedol Jančovič.

Pohybujeme sa v medzinárodnej doprave, medzinárodnom obchode, sme silne previazaní prostredníctvom automotive s Európou," dodal. Jančovič si myslí, že treba zmeniť pohľad verejnosti na dopravcov a vodičov, ako aj zatraktívniť túto profesiu.

Preto chce venovať väčšiu pozornosť médiám a výraznejšie hľadať priestor na presadenie legislatívnych záujmov. "Trochu sme zaspali na vavrínoch," uzavrel Jančovič.
 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 619
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 575
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 148
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 444
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 897
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 629
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 479
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 266
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 936
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop