Diaľnica do Košíc sa do roku 2020 nedobuduje, priznal Brecely

Nestihne sa totiž dobudovať problematický vyše 13-kilometrový úsek Turany - Hubová.

Minister dopravy Roman Brecely(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Diaľnica D1 do Košíc nebude do roku 2020 kompletne dostavaná. Nestihne sa totiž dobudovať problematický vyše 13-kilometrový úsek Turany - Hubová.

V relácii rádia Expres Braňo Závodský Naživo to uviedol minister dopravy Roman Brecely (nominant Siete).

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Štát mení diaľnicu D1 od Bratislavy, obce sa boja negatívnych následkov

Situáciu skomplikoval zosuv pôdy 

"My dáme do užívania celú diaľnicu v dĺžke 450 km okrem 13-kilometrového úseku, ktorý nemáme šancu stihnúť," konštatoval Brecely.

Pôvodne sa mal tento úsek stavať takzvaným povrchovým variantom, situáciu ale skomplikoval zosuv pôdy na trase budúcej diaľnice pri obci Šútovo.

Aktuálne sa tak hľadá nové trasovanie diaľnice a možný je aj takzvaný tunelový variant s tunelom Korbeľka.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vláda odovzdala a rozostavala menej diaľnic, ako plánovala

Posudzujú varianty 

Podľa ministrových slov to pritom vyzerá tak, že cesta sa nakoniec nebude môcť stavať po povrchu. "Môj osobný názor je, že sa asi vrátime k alternatíve tunela Korbeľka. Ale je to len môj dojem v tejto chvíli a je to veľmi predbežné," dodal šéf rezortu dopravy.

Aktuálne sa posudzujú jednotlivé varianty a ich vplyv na životné prostredie. Podľa Brecelyho by to malo byť hotové v priebehu budúceho roka a v roku 2018 by sa cesta mala začať stavať, aby bola dokončená v roku 2021 alebo 2022.

V Programovom vyhlásení vlády, ktoré nový kabinet schválil v apríli tohto roku, sa píše, že cieľom vlády je umožniť motoristickej verejnosti už od roku 2020 využívať všetky diaľničné úseky na D1 medzi Bratislavou a Košicami.

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.