Nie je najmenší dôvod, aby obchodníci diskriminovali domácich dodávateľov

Z prieskumu vyplynulo, že na pultoch obchodných reťazcov je historicky najmenej domácich potravín.

Ilustračné foto(Zdroj: Archív SME - Miroslava Cibulková)

BRATISLAVA. Nie je najmenší dôvod, aby obchodníci diskriminovali domácich dodávateľov. Tvrdí Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá reagovala na dnes zverejnený prieskum agentúry GfK Slovakia, ktorý bol robený pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS).

Z prieskumu vyplynulo, že na pultoch obchodných reťazcov je historicky najmenej domácich potravín. Ich podiel predstavuje 39 %. Zastúpenie slovenských potravín v predajniach tak v porovnaní s minulým rokom kleslo o 1 percentuálny bod. Za šesť rokov sa pritom podiel domácich potravín znížil z 50 % na súčasných 39 %. Čiže takmer o štvrtinu.

Podľa SAMO je však cieľom obchodníka zabezpečiť a ponúknuť spotrebiteľovi čo možno najširšiu ponuku kvalitných produktov za konkurencieschopné ceny.

"Každý z dodávateľov moderného obchodu, bez ohľadu na to, či ide o domáceho alebo zahraničného výrobcu, musí byť schopný splniť tri hlavné požiadavky: schopnosť zabezpečiť požadovanú kvalitu tovaru, v požadovanom množstve a v požadovaných časových intervaloch," zdôraznila SAMO v dnešnom stanovisku.

Predaj potravín, nielen slovenských ale všeobecne, je pritom podľa aliancie podmienený vždy záujmom zo strany zákazníkov. "Zákaznícky záujem o slovenské výrobky síce ľudia deklarujú, ale podľa výsledkov prieskumov sa v skutočnosti rozhodujú na základe iných kritérií," dodala aliancia.

Naposledy v prieskume TNS z augusta 2015 vyšlo podľa SAMO, že ľudia najviac nakupujú podľa blízkosti predajne k bydlisku, kvality ponúkaných výrobkov či prijateľnosti cien výrobkov. Kritérium pôvodu výrobkov podľa aliancie nie je ani medzi prvými siedmimi kritériami.

"Členovia SAMO dlhodobo upozorňujú na rozdielne metodiky prieskumov zverejňovaných jednotlivými strešnými organizáciami potravinárskych či poľnohospodárskych producentov," dodala tiež aliancia. Na Slovensku je podľa nej v zmysle zákona platná iba jediná metodika merania podielov potravín, a to podľa zákona o potravinách, ktorý hovorí o percentuálnom podiele obratu z predaja potravín pôvodom zo Slovenskej republiky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 681
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 577
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 021
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 376
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 588
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 586
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 461
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 450
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 028

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

Žiaľ, nie sme v armáde, ale v Smer-SNS-Híd. Kde, všakáno, je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.