SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Najznámejšie módne značky zápasia s problémami, ničia ich nákupy cez web

Jóbove správy v módnej branži sa v poslednom období množia závratným tempom.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

METZINGEN. Jóbove správy v módnej branži sa v poslednom období množia závratným tempom. Spoločnosť Steilmann ani nie polroka po vstupe na burzu vyhlásila nesolventnosť, Gerry Weber prepustí desať percent zamestnancov a Hugo Boss na začiatku roka vystrašil akcionárov varovaním pred poklesom ziskov.

Informovala o tom agentúra DPA.

Prepad Hugo Boss 

Kým spočiatku utrpeli v dôsledku úspechov internetových obchodov a lacných reťazcov ako H&M či Primark len menšie podniky, teraz došlo aj na veľké a renomované značky.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako dôkaz môže slúžiť štvrťročná bilancia Hugo Boss, ktorý vykázal medziročný pokles zisku takmer o 50 percent na 38,5 milióna eur. Bilanciu mu zaťažila pretrvávajúca cenová vojna v USA a výrazné znižovanie cien v Číne. Tržby tak v 1. kvartáli medziročne klesli o štyri percentá na 643 miliónov eur.

K nákladom sa pripočítava aj odstupné pre dlhoročného šéfa predstavenstva Clausa-Dietricha Larsa, ktorý musel odstúpiť pre nepriaznivý vývoj hospodárenia.

Viacero problémov 

Dôvodov pre problémy módnej branže je viacero, napríklad kríza na dôležitom ruskom trhu a silný dolár. Podceňovať nemožno ani počasie. Pokiaľ tovar nezodpovedá aktuálnemu počasiu, zostávajú regály plné a nasledujú výrazné zľavy.

Ďalšou príčinou sú relatívne prázdne centrá miest, kde majú mnohé renomované značky svoje kamenné predajne. Ak ľudia nakupujú cez internet, odpadáva faktor spontánnych nákupov.

Skryť Vypnúť reklamu

Značky Gerry Weber a Tom Tailor už museli rad predajní zatvoriť, Hugo Boss zas musel zatvoriť obchody najmä v Číne. Podľa analytikov práve Hugo Boss stále priveľmi podporuje vlastné predajne, ktoré síce sľubujú vyššie zisky, no pohlcujú aj nemalé sumy.

A keďže sa sústredil na expanziu v Číne, analytici tvrdia, že pozabudol na vývoj produktov a ziskovosť. Počet jeho značkových predajní v rokoch 2008 až 2015 vzrástol z 330 takmer na 1700.

Ľudia chcú niečo zažiť

Samotná prítomnosť v peších zónach a nákupných centrách už nestačí a týka sa to predovšetkým drahých značiek prémiového segmentu. "Ľudia chcú niečo zažiť. Musia mať chuť stráviť v obchode svoj čas. A to je drahé," tvrdí Oliver MacConnel z berlínskej Fashion Practise Academy.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetky značky sa musia zamerať na svoje silné stránky, v prípade Hugo Boss ide o vysoko kvalitné a cenovo primerané modely pánskej konfekcie.

V Hugo Boss zrejme svitá na nové časy, keďže po Larsovi musel predčasne odísť aj šéf značky Christoph Auhagen. Jeho miesto by mal zaujať doterajší manažér značky Tommy Hilfiger Ingo Wilts.

Podľa analytikov výmena na poste šéfa značky naznačuje, že koncern sa opäť zameria na pánsku módu. Hugo Boss v posledných rokoch investoval neprimerane veľa peňazí do dámskej módy, ktorá mu však veľa ziskov nepriniesla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 711
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 707
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 945
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 880
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 606
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 463
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 860
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 591
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 534
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 461
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Denník SME odhadol, aký bude očkovací kalendár.

18 h
Plošné testovanie na Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

6 h
Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Marček si odpykáva 25 rokov.

14 h