Najznámejšie módne značky zápasia s problémami, ničia ich nákupy cez web

Jóbove správy v módnej branži sa v poslednom období množia závratným tempom.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

METZINGEN. Jóbove správy v módnej branži sa v poslednom období množia závratným tempom. Spoločnosť Steilmann ani nie polroka po vstupe na burzu vyhlásila nesolventnosť, Gerry Weber prepustí desať percent zamestnancov a Hugo Boss na začiatku roka vystrašil akcionárov varovaním pred poklesom ziskov.

Informovala o tom agentúra DPA.

Prepad Hugo Boss 

Kým spočiatku utrpeli v dôsledku úspechov internetových obchodov a lacných reťazcov ako H&M či Primark len menšie podniky, teraz došlo aj na veľké a renomované značky.

Ako dôkaz môže slúžiť štvrťročná bilancia Hugo Boss, ktorý vykázal medziročný pokles zisku takmer o 50 percent na 38,5 milióna eur. Bilanciu mu zaťažila pretrvávajúca cenová vojna v USA a výrazné znižovanie cien v Číne. Tržby tak v 1. kvartáli medziročne klesli o štyri percentá na 643 miliónov eur.

K nákladom sa pripočítava aj odstupné pre dlhoročného šéfa predstavenstva Clausa-Dietricha Larsa, ktorý musel odstúpiť pre nepriaznivý vývoj hospodárenia.

Viacero problémov 

Dôvodov pre problémy módnej branže je viacero, napríklad kríza na dôležitom ruskom trhu a silný dolár. Podceňovať nemožno ani počasie. Pokiaľ tovar nezodpovedá aktuálnemu počasiu, zostávajú regály plné a nasledujú výrazné zľavy.

Ďalšou príčinou sú relatívne prázdne centrá miest, kde majú mnohé renomované značky svoje kamenné predajne. Ak ľudia nakupujú cez internet, odpadáva faktor spontánnych nákupov.

Značky Gerry Weber a Tom Tailor už museli rad predajní zatvoriť, Hugo Boss zas musel zatvoriť obchody najmä v Číne. Podľa analytikov práve Hugo Boss stále priveľmi podporuje vlastné predajne, ktoré síce sľubujú vyššie zisky, no pohlcujú aj nemalé sumy.

A keďže sa sústredil na expanziu v Číne, analytici tvrdia, že pozabudol na vývoj produktov a ziskovosť. Počet jeho značkových predajní v rokoch 2008 až 2015 vzrástol z 330 takmer na 1700.

Ľudia chcú niečo zažiť

Samotná prítomnosť v peších zónach a nákupných centrách už nestačí a týka sa to predovšetkým drahých značiek prémiového segmentu. "Ľudia chcú niečo zažiť. Musia mať chuť stráviť v obchode svoj čas. A to je drahé," tvrdí Oliver MacConnel z berlínskej Fashion Practise Academy.

Všetky značky sa musia zamerať na svoje silné stránky, v prípade Hugo Boss ide o vysoko kvalitné a cenovo primerané modely pánskej konfekcie.

V Hugo Boss zrejme svitá na nové časy, keďže po Larsovi musel predčasne odísť aj šéf značky Christoph Auhagen. Jeho miesto by mal zaujať doterajší manažér značky Tommy Hilfiger Ingo Wilts.

Podľa analytikov výmena na poste šéfa značky naznačuje, že koncern sa opäť zameria na pánsku módu. Hugo Boss v posledných rokoch investoval neprimerane veľa peňazí do dámskej módy, ktorá mu však veľa ziskov nepriniesla.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 560
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 205
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 816
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 545
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 123
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 119
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 025
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 511
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 564
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 481

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop