Najznámejšie módne značky zápasia s problémami, ničia ich nákupy cez web

Jóbove správy v módnej branži sa v poslednom období množia závratným tempom.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

METZINGEN. Jóbove správy v módnej branži sa v poslednom období množia závratným tempom. Spoločnosť Steilmann ani nie polroka po vstupe na burzu vyhlásila nesolventnosť, Gerry Weber prepustí desať percent zamestnancov a Hugo Boss na začiatku roka vystrašil akcionárov varovaním pred poklesom ziskov.

Informovala o tom agentúra DPA.

Prepad Hugo Boss 

Kým spočiatku utrpeli v dôsledku úspechov internetových obchodov a lacných reťazcov ako H&M či Primark len menšie podniky, teraz došlo aj na veľké a renomované značky.

Ako dôkaz môže slúžiť štvrťročná bilancia Hugo Boss, ktorý vykázal medziročný pokles zisku takmer o 50 percent na 38,5 milióna eur. Bilanciu mu zaťažila pretrvávajúca cenová vojna v USA a výrazné znižovanie cien v Číne. Tržby tak v 1. kvartáli medziročne klesli o štyri percentá na 643 miliónov eur.

K nákladom sa pripočítava aj odstupné pre dlhoročného šéfa predstavenstva Clausa-Dietricha Larsa, ktorý musel odstúpiť pre nepriaznivý vývoj hospodárenia.

Viacero problémov 

Dôvodov pre problémy módnej branže je viacero, napríklad kríza na dôležitom ruskom trhu a silný dolár. Podceňovať nemožno ani počasie. Pokiaľ tovar nezodpovedá aktuálnemu počasiu, zostávajú regály plné a nasledujú výrazné zľavy.

Ďalšou príčinou sú relatívne prázdne centrá miest, kde majú mnohé renomované značky svoje kamenné predajne. Ak ľudia nakupujú cez internet, odpadáva faktor spontánnych nákupov.

Značky Gerry Weber a Tom Tailor už museli rad predajní zatvoriť, Hugo Boss zas musel zatvoriť obchody najmä v Číne. Podľa analytikov práve Hugo Boss stále priveľmi podporuje vlastné predajne, ktoré síce sľubujú vyššie zisky, no pohlcujú aj nemalé sumy.

A keďže sa sústredil na expanziu v Číne, analytici tvrdia, že pozabudol na vývoj produktov a ziskovosť. Počet jeho značkových predajní v rokoch 2008 až 2015 vzrástol z 330 takmer na 1700.

Ľudia chcú niečo zažiť

Samotná prítomnosť v peších zónach a nákupných centrách už nestačí a týka sa to predovšetkým drahých značiek prémiového segmentu. "Ľudia chcú niečo zažiť. Musia mať chuť stráviť v obchode svoj čas. A to je drahé," tvrdí Oliver MacConnel z berlínskej Fashion Practise Academy.

Všetky značky sa musia zamerať na svoje silné stránky, v prípade Hugo Boss ide o vysoko kvalitné a cenovo primerané modely pánskej konfekcie.

V Hugo Boss zrejme svitá na nové časy, keďže po Larsovi musel predčasne odísť aj šéf značky Christoph Auhagen. Jeho miesto by mal zaujať doterajší manažér značky Tommy Hilfiger Ingo Wilts.

Podľa analytikov výmena na poste šéfa značky naznačuje, že koncern sa opäť zameria na pánsku módu. Hugo Boss v posledných rokoch investoval neprimerane veľa peňazí do dámskej módy, ktorá mu však veľa ziskov nepriniesla.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 780
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 867
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 258
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 610
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 298
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 170
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 035
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 330
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 289
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 200

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

EKONOMIKA

Hranica s Ukrajinou sa môže otvoriť, clo zrušiť a roaming tiež

V najbližších rokoch by sa Ukrajina či Moldavsko mohli dostať do Schengenu.

KOŠICE KORZÁR

Spoluhráči mu neverili. Rusnák v USA pri oslave napodobnil McGregora

Futbalista má za sebou prelomový rok.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom horaliek a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.