Na troch tratiach sa mení nástup do vlakov bez lístka

Na vozňoch pribudli oranžové a červené nálepky. Môžu sa objaviť aj na iných tratiach, tam však platiť nebudú.

Ilustračné foto(Zdroj: Ilustračné Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) upravila od mája na troch tratiach pravidlá nastupovania do vlakov bez cestovného lístka. Ako ZSSK uviedla, ide o trate Trnava - Kúty, Čadca - Makov a Humenné - Stakčín.

"Nástup do vlaku bez lístka je možný len do vozňa označeného oranžovou nálepkou Predaj cestovných lístkov. V uvedenom vozni treba počkať na vlakový personál. Obvykle ide o priestor v strednej časti vlaku, uviedla ZSSK.

Ak by cestujúci bez platného cestovného lístka nastúpil v stanici s otvorenou pokladnicou do vozňa, ktorý je označený červenou nálepkou "Nástup len s platným cestovným lístkom", sprievodca mu vydá lístok s päťeurovou prirážkou.

K lístku na bezplatnú prepravu sa pripočítajú tri eurá. Vo vozňoch označených oranžovou nálepkou ostáva prirážka vo výške 1,50 eura.

Mení sa aj situácia pre stanice, v ktorých nie je zabezpečený predaj cestovných lístkov. Keď cestujúci nastúpi do vozňa s oranžovou nálepkou, lístok má bez akejkoľvek prirážky. Vo vozňoch s červenou nálepkou si však zaplatí 1,50 eura navyše.

Nové pravidlá sa nevzťahujú na seniorov nad 70 rokov, na osoby s preukazmi ŤZP a ŤZP-S a imobilných cestujúcich s vopred objednanou prepravou. Takisto sa netýkajú cestujúcich, ktorí nastupujú s kočíkom s dieťaťom do priestoru na prepravu kočíkov a cestujúcich, ktorí nastupujú s bicyklom do priestoru s držiakmi na prepravu bicyklov.

Nové pravidlá sa začnú plne uplatňovať 15. mája tohto roku. Dovtedy bude trvať prechodné obdobie určené na upozorňovanie cestujúcich na zmenu pravidiel. Ako ďalej upozornila ZSSK, vozne s červenými alebo oranžovými nálepkami sa môžu objaviť aj na iných tratiach, tam však nebudú mať žiaden vplyv na poplatky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.