Bratislava po dvanástich rokoch zrealizovala komplexnú inventarizáciu

Inventarizácie za obdobie 2004-2014 podľa súčasného vedenia mesta ani raz neprebehli v plnom rozsahu a s korektnými výstupmi.

Primátor Ivo Nesrovnal.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Prvýkrát od roku 2004 sa podarilo v Bratislave uskutočniť plnohodnotnú inventarizáciu majetku a všetkých účtov hlavného mesta.

Zistené boli pri nej viaceré nedostatky, ako nedoriešený majetok, neidentifikovateľné zmarené investície, zle prepočítaný kurzový rozdiel či problémy na analytických účtoch. TASR o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Nedostatky v účtovníctve

"V roku 2015 sme vytvorili internú pracovnú skupinu, ktorej úlohou bola najmä dôsledná legislatívna, technická aj organizačná príprava pre vykonanie tzv. generálnej inventarizácie k 31. decembru 2015," priblížil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Inventarizácie za obdobie 2004-2014 totiž podľa súčasného vedenia mesta ani raz neprebehli v plnom rozsahu a s korektnými výstupmi. Problémom bolo, že v roku 2004 došlo k zmene informačného systému na doposiaľ využívaný informačný systém. Pri prechode naň v roku 2004 však neboli správne preklopené dáta.

"Z tohto dôvodu tak nebola doposiaľ uskutočnená plnohodnotná a dôkladná inventarizácia. Účtovníctvo neposkytovalo korektné saldá a nebolo ani možné vykonávať inventarizáciu cez účtovné zápisy," vysvetlila Skokanová.

Cieľom inventarizácie za rok 2015 tak bolo naštartovať a zrealizovať proces odstránenia nedostatkov v účtovníctve mesta. Inventarizačná komisia pri svojej práci zistila viaceré nedostatky, ako nedoriešený majetok, neidentifikovateľné zmarené investície či zle prepočítaný kurzový rozdiel.

Problémy sa objavili aj na analytických účtoch, na ktorých sa účtovali prevažne finančné operácie týkajúce sa záloh na služby bytových a nebytových priestorov, pričom od roku 2010 sa tieto účty nabaľovali a nerobili sa ročné zúčtovania. Až v roku 2015 sa všetky tieto roky zúčtovali.

Prácu im sťažili omyly

"K problematickým účtom patril však hlavne účet 'mylné platby'," spresnila Skokanová. Pracovníci magistrátu podľa jej slov museli namáhavo hľadať a párovať faktúry za tovary alebo služby tak, aby dokázali priradiť platby. Problém bol v tom, že všetky neidentifikovateľné platby, ktoré prišli na bankové účty mesta, sa automaticky zaúčtovali na účet "mylné platby".

"Niekto chcel napríklad zaplatiť nájom za garáž, ale použil zlý variabilný symbol alebo sa jednoducho pomýlil v špecifikácii platby. Peniaze sa tak nedostali na účet, na ktorý sa dostať mali, ale boli automaticky priradené na účet 'mylné platby'. Naši pracovníci sa tak snažili všetky financie z tohto účtu správne priradiť tam, kam patria," priblížil primátor.

Na základe výstupov z inventarizačnej komisie teraz vedenie hlavného mesta pripravuje viaceré opatrenia na odstránenie zistených záverov inventarizácie a riešenia pohľadávok.

Kompletné výsledky vrátane opatrení budú predstavené v rámci záverečného účtu hospodárenia hlavného mesta za rok 2015. Dokument bude predložený v štandardnom čase, a to tento rok v júni.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 530
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 080
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.