Ropný koncern Chevron sa prepadol do straty

Druhá najväčšia ropná firma v USA vykázala za tri mesiace do konca marca 2016 stratu 725 miliónov dolárov.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA, AP)

SAN RAMON. Americká ropná spoločnosť Chevron sa v 1. štvrťroku 2016 prepadla do straty, prvýkrát za takmer 25 rokov. Dôvodom je pokles cien ropy, ktorý vyvolal krízu v tomto odvetví, niektoré firmy už ohlásili bankrot a ďalším ratingové agentúry zhoršili známky. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.

Druhá najväčšia ropná firma v USA vykázala za tri mesiace do konca marca 2016 stratu 725 miliónov USD (635,80 milióna eur), čo predstavuje 39 centov na akciu. Na porovnanie, za rovnaké obdobie minulého roka mala firma zisk 2,6 miliardy USD alebo 1,37 USD/akcia.

Tento výsledok zaostal aj za odhadmi analytikov, ktorí Chevronu predpovedali stratu 19 centov na akciu.

Chevron naposledy vykázal za 1. kvartál stratu v roku 1992, keď sa ropa predávala za zhruba 18 USD za barel (1 barel = 159 litrov).

Tržby koncernu sa medziročne znížili o takmer tretinu na 23,6 miliardy USD. Objem jeho produkcie dosiahol v 1. kvartáli tohto roka 2,67 milióna barelov ropného ekvivalentu denne, čo je takmer rovnaká úroveň ako vlaňajších 2,68 milióna barelov.

Priemerná cena severomorskej ropnej zmesi Brent v 1. kvartáli 2016 podľa agentúry Bloomberg klesla o 36 % na 35,21 USD za barel.

Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva John Watson už zrušil každé desiate pracovné miesto v koncerne aj niektoré prieskumné projekty. No aj napriek strate potvrdil, že Chevron dodrží svoj záväzok a vyplatí investorom dividendy vo výške 1,07 USD za podiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 429
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 563
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 241
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 981
  5. Kam do tepla v januári? 1 739
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 478
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 258
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 847

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

SVET

Uvoľnený a sebavedomý. Zeman v prvej debate diskutoval sám so sebou

Jiří Drahoš do prvej debaty neprišiel.

Neprehliadnite tiež

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.