Novou značkou Slovenska konečne dobiehame svet, tvrdí odborník

Za branding, ktorý nás má prezentovať v zahraničí zaplatil štát 80-tisíc eur. Podľa konzultanta v oblasti komunikácie a marketingu Mariána Timorackého United consultants, ktorý sa zúčastňoval na prvých rokovaniach, má Slovensko plno šikovných ľudí a treba to povedať svetu.

Marián Timoracký, konzultant v oblasti komunikácie a marketingu. (Zdroj: United Consultants)

Ministerstvo zahraničných vecí zverejnilo logo a branding, ktorým sa budeme ako krajiny reprezentovať v zahraničí. Má takéto logo zmysel?

"Áno, samotné logo je vyvrcholením úsilia, počas ktorého si musíte usporiadať myšlienky a odpovedať na otázky aká je identita Slovenska, v čom sú jeho silné stránky na čom prezentácia môže byť postavená.

Pri tomto procese pomáha tiež, ak si stanovíme aj stratégiu, ktorou budeme chcieť do budúcna zaujať. Proces vytvárania značka a manažovanie identity národa je prínosný."

V čom je prínosný?

"Pomáha nám prilákať viac investícií, ale aj v tom, aby boli naše výrobky lepšie prijímané v zahraničí či v tom, že k nám príde viac turistov. Z toho plynie aj viac peňazí do hospodárstva. Branding ale pomáha aj v tom, aby boli naši umelci viac akceptovaní a pozývaní do zahraničia.

Doteraz sa možno v zahraničí na výrobky označené "Made in Slovakia" pozerali s nedôverou, pretože o Slovensku vedeli iba to, že je to krajina niekde v blízkosti Černobyľu. To, že nás takto ľudia vnímajú, ukázal výskum z roku 2011. Nič viac o nás nevedeli. Manažovať si, ako nás majú vnímať ľudia vonku, je dôležité."

Majú takýto branding všetky krajiny?

"Neviem či úplne všetky, ale 99-percent krajín takúto stratégiu určite má. Majú svoje logo, grafiku, prezentáciu. Samozrejme tie sa postupne vyvíjajú a menia. Ale Slovensko v tomto dobieha svet, dobiehame niečo, čo ostatní už majú."

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Slovensko sa bude reprezentovať v zahraničí novým logom. Pozrite sa akým
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C46YD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C46YD na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 104
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 051
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 044
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 490
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 035
  6. Kam do tepla v januári? 1 689
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 530
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 358
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 191
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 888

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Frešo, Kusý, Ftáčnik. Kto mal najdrahšiu kampaň a komu nesedia čísla

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.

Lagardeová: Svetová ekonomika pokračuje v raste

V utorok sa v Davose začne 48. výročné zasadnutie Svetového ekonomického fóra.

Prerušenie financovania federálnych úradov neohrozuje najvyšší rating USA

Agentúra Moody's reagovala na shutdown opatrne, aj keď to ekonomika pocíti.