Novou značkou Slovenska konečne dobiehame svet, tvrdí odborník

Za branding, ktorý nás má prezentovať v zahraničí zaplatil štát 80-tisíc eur. Podľa konzultanta v oblasti komunikácie a marketingu Mariána Timorackého United consultants, ktorý sa zúčastňoval na prvých rokovaniach, má Slovensko plno šikovných ľudí a treba to povedať svetu.

Marián Timoracký, konzultant v oblasti komunikácie a marketingu. (Zdroj: United Consultants)

Ministerstvo zahraničných vecí zverejnilo logo a branding, ktorým sa budeme ako krajiny reprezentovať v zahraničí. Má takéto logo zmysel?

"Áno, samotné logo je vyvrcholením úsilia, počas ktorého si musíte usporiadať myšlienky a odpovedať na otázky aká je identita Slovenska, v čom sú jeho silné stránky na čom prezentácia môže byť postavená.

Pri tomto procese pomáha tiež, ak si stanovíme aj stratégiu, ktorou budeme chcieť do budúcna zaujať. Proces vytvárania značka a manažovanie identity národa je prínosný."

V čom je prínosný?

"Pomáha nám prilákať viac investícií, ale aj v tom, aby boli naše výrobky lepšie prijímané v zahraničí či v tom, že k nám príde viac turistov. Z toho plynie aj viac peňazí do hospodárstva. Branding ale pomáha aj v tom, aby boli naši umelci viac akceptovaní a pozývaní do zahraničia.

Doteraz sa možno v zahraničí na výrobky označené "Made in Slovakia" pozerali s nedôverou, pretože o Slovensku vedeli iba to, že je to krajina niekde v blízkosti Černobyľu. To, že nás takto ľudia vnímajú, ukázal výskum z roku 2011. Nič viac o nás nevedeli. Manažovať si, ako nás majú vnímať ľudia vonku, je dôležité."

Majú takýto branding všetky krajiny?

"Neviem či úplne všetky, ale 99-percent krajín takúto stratégiu určite má. Majú svoje logo, grafiku, prezentáciu. Samozrejme tie sa postupne vyvíjajú a menia. Ale Slovensko v tomto dobieha svet, dobiehame niečo, čo ostatní už majú."

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Slovensko sa bude reprezentovať v zahraničí novým logom. Pozrite sa akým
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C46YD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C46YD na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 932
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 648
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 270
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 805
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 227
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 408
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 045
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 044
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 007
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 994

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Populista, podvodník ale aj blízky človek. Babiša vnímajú ľudia v Smere rôzne

Marián Kéry zo Smeru považuje Andreja Babiša za populistu.

SVET

Český komentátor pre SME: Naša demokracia Babiša prežije

Babiš nerozumie demokracii, tvrdí Jindřich Šidlo.

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Ľudia tu na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.