Bratislava a Košice sú k sebe bližšie, prerazili tunel Ovčiarsko

Diaľničiari dnes prerazili štvrtý zo siedmich rozostavaných diaľničných tunelov.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Róbert Auxt počas prerazenia tunela Ovčiarsko na úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka.(Zdroj: TASR - Erika Ďurčová)

OVČIARSKO. Tunel Ovčiarsko, ktorý je súčasťou vyše 11-kilometrového úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, prerazili za účasti ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Romana Brecelyho.

"Je to jeden z významných medzníkov, pretože každé prerazenie tunela približuje konečne Bratislavu ku Košiciam. Dobudovanie diaľnice má dnes pre nás obrovskú prioritu a je to aj v programovom vyhlásení vlády. Všetku pozornosť venujeme D1, pretože chceme, aby sme ju konečne dotiahli do zdarného konca. A aby sme mohli po štyroch rokoch povedať, že vodiči môžu v plnom profile cestovať medzi Bratislavou a Košicami," povedal minister.

Štvrtý zo siedmich

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Róbert Auxt doplnil, že prerazili štvrtý zo siedmich rozostavaných diaľničných tunelov. "

Tento úsek je 11-kilometrový, skoro štyri kilometre sú mosty, tri kilometre sú tunely. Ide o veľmi náročný terén. Ako vieme, musí mať veľa premostení, veľa tunelov. A dúfame, že v budúcnosti takisto rýchlo naštartujeme aj výstavbu úseku Turany - Hubová, ktorý by bol posledným do celej skladačky, aby sme mali kompletnú diaľnicu z Bratislavy do Košíc," uviedol Auxt.

Špecifická stavba

Dvojrúrový tunel Ovčiarsko je dlhý 2367 metrov, v nepretržitej prevádzke na ňom pracuje 90 ľudí a vyrazí sa zhruba 420-tisíc kubických metrov materiálu. "Stavba diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, ktorej súčasťou sú tunely Ovčiarsko a Žilina, je z hľadiska geologických podmienok mimoriadne špecifická. Na stavbe bolo identifikovaných niekoľko zosuvných miest, ktoré sme zasanovali a urobili sme odvodňovacie vrty. Ich úlohou je znižovať hladinu podzemnej vody," dodal generálny riaditeľ NDS.

Minister dopravy pripomenul, že vodiči sa momentálne dostanú plynulou diaľnicou z Bratislavy až po Hričovské Podhradie.

"Na úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka sa pripojí privádzač Lietavská Lúčka, ktorého výstavba by sa mala začať už tento rok a dokončenie je plánované v roku 2018. Južný obchvat Žiliny bude dokončený až po dostavbe nadväzujúceho úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, ktorý má byť odovzdaný do prevádzky koncom roka 2019," uzavrel Brecely.

Cena za vybudovanie diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka je 427 miliónov eur. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Zmluvné ukončenie stavby je naplánované na začiatok roka 2018.

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.