Celosvetové tržby Mitsubishi stúpli

V sledovanom období mala automobilka prevádzkový zisk vo výške 138,4 miliardy jenov, čo znamená medziročný nárast o 2 percentá.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA, AP)

BRATISLAVA. Japonská automobilová spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (Mitsubishi) zaznamenala za fiškálny rok 2015, od 1. apríla 2015 do 31. marca tohto roku, konsolidované čisté tržby vo výške 2,27 bil. jenov. V porovnaní s predchádzajúcim fiškálnym obdobím to podľa zverejnených informácií predstavuje nárast o 4 %.

V sledovanom období mala automobilka prevádzkový zisk vo výške 138,4 mld. jenov, čo znamená medziročný nárast o 2 %. Zisk z bežnej činnosti bol na úrovni 141 mld. jenov a klesol tak o 7 %. Čistý zisk pripadajúci majiteľom materskej spoločnosti dosiahol 89,1 mld. jenov, pričom zaznamenal medziročný pokles o 25 %.

"Aj napriek niektorým nepriaznivým okolnostiam, ako bol napríklad zhoršujúci sa výmenný kurz či nárast nákladov na kvalitatívne opatrenia na trhu, k nárastu okrem iného prispeli aj pozitívne faktory, ako znižovanie nákladov či zlepšenie objemu a skladby modelov," uviedla v správe spoločnosť.

Celkový celosvetový predaj Mitsubishi dosiahol objem 1,048 milióna vozidiel, čo v porovnaní s fiškálnym rokom 2014 predstavuje pokles o 4 %. V Japonsku klesol predaj automobilov o 11 % na úroveň 102 tis. vozidiel a v Severnej Amerike predaj stúpol o 16 %, pričom počet predaných vozidiel bol 135 tisíc.

Nárast zaznamenala automobilka aj v západnej Európe, a to o 11 % v medziročnom porovnaní, avšak v Rusku prepad hospodárstva a rast cien spôsobili pokles predaja o 9 % a predalo sa tak 206 tis. vozidiel.

Predaj klesol aj v Ázii, konkrétne o 6 % na úroveň 322 tis. vozidiel. V ostatných regiónoch klesol predaj o jedno percento na 283 tis. áut.

Predpovede na budúci fiškálny rok od 1. apríla 2016 do 31. marca 2017 budú v tejto chvíli podľa automobilky pozastavené pre vyhodnocovanie budúcich dopadov nesprávneho testovania spotreby paliva niektorých produktov vyrábaných automobilkou.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 000
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 618
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 678
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 123
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 051
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 479
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 284
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 192
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 179
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 647

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.