Petičný výbor žiada preskúmať zmenu stavby Triblaviny

Petičný výbor za prestavbu diaľnice D1 Bratislava - Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 podal v stredu

Výstavba križovatky Triblavina na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Petičný výbor za prestavbu diaľnice D1 Bratislava - Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 podal v stredu podnet na Najvyšší kontrolný úrad SR (NKÚ) a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO).

Žiada ich preskúmať zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať, keďže je podľa petičného výboru v priamom rozpore s vydaným stavebným povolením.

Nezákonný postup?

Petičiari upozorňujú na nezákonný postup bývalého vedenia Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS), ktorá iba prostredníctvom pokynu stavebného dozoru zadala spoločnosti Porr, s. r. o. naprojektovať zmenu diaľnice s vypustením kolektorových vozoviek.

"Tento pokyn je v priamom rozpore s právoplatným stavebným povolením, pretože požaduje vypracovať projektovú dokumentáciu na koncepčne úplne odlišnú stavbu, ako je povolená, vysúťažená verejným obstarávaním a je v rozpore so záväznou časťou územného plánu Bratislavského kraja a dotknutých obcí Chorvátsky Grob a Bernolákovo.

A teda projektová dokumentácia bola vypracovaná na nepovolenú čiernu stavbu," informoval predseda petičného výboru a starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory Ján Mrva.

Pôvodne bola podľa Mrvu diaľnica naplánovaná ako plnohodnotný šesťpruh, popri ktorom mali viesť súbežne pruhy na obsluhu priľahlého územia, takzvané kolektory. Tie umožňujú rýchlo a vo viacerých bodoch napojiť sa na križovatku, tvoriť zbernicu a odľahčiť regionálne cesty medzi Trnavou, Sencom, Pezinkom a Bratislavou.

Výstavbu križovatky Triblavina realizuje spoločnosť Porr, s. r. o. na základe zmluvy s NDS z apríla 2015. Zmluvná cena dosahuje 19,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (23,7 mil. eur vrátane dane). Stavba križovatky by mala byť dokončená v apríli 2017.

Technická zmena

NDS ešte vo februári informovala, že navrhla zmenu technického riešenia na tejto stavbe tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. Zmena technického riešenia teda podľa diaľničiarov nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia.

Navrhované technické riešenie súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia D1, teda s úsporou finančných prostriedkov.

Toto vyplynulo aj z požiadavky Európskej komisie na prehodnotenie riešenia skapacitnenia D1, ako aj so zosúladením s priľahlou križovatkou D1/D4 Ivanka, sever," uviedla vtedy hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. 

Navrhované riešenie v prípade dotknutých obcí podľa NDS nijako nemení okružné križovatky na tejto stavbe ani ich kapacity a teda nemení spôsob napojenia priľahlých obcí novými cestami. K vybudovaniu týchto ciest sa zaviazal Bratislavský samosprávny kraj v zmluve o spolupráci s ministerstvom dopravy a NDS 16. januára 2012.

"Napojenie priľahlých území je v zmysle zmluvy záväzkom Bratislavského samosprávneho kraja. V prípade, ak by sa tento záväzok nemal naplniť, bola by NDS nútená prehodnotiť výstavbu samotnej križovatky a realizovať len skapacitnenie D1 v danom úseku," dodala Žgravčáková.
 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  3. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  4. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  5. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  6. Slováci rozhodli o najlepšom!
  7. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  8. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  9. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 130
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 117
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 998
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 959
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 851
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 824
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 337
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 273
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 235
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 545

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ

V Košiciach má v roku 2019 vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval, a je otázne, kto na ňom bude hrať.

KOMENTÁRE

Vláda sa futbalu vysmieva rovno do tváre

Štadión s licenciou UEFA jednoducho netreba, lebo nemá využitie.

Neprehliadnite tiež

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou (príklady)

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia o 280 eur oproti poslednej ponuke Volkswagenu.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.

Agentúra Fitch potvrdila ratingy nemeckej poisťovne Allianz

Prevádzkový zisk poisťovne za rok 2016 bol stabilný.