Volkswagen je v historickom mínuse. Päť otázok a odpovedí, prečo je to tak

Bratislavský závod Volkswagenu mal podľa prepočtov SME za minulý rok mal vyrobiť približne 397-tisíc áut.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Nemeckú automobilku Volkswagen vlani dobehol jeho najväčší emisný škandál. Za rok 2015 spadol do historicky najvyššej straty. 

Koncern v piatok oznámil, že vlani vykázal prevádzkovú stratu v sume 4,1 miliardy eur. Pre porovnanie v roku 2014 Volkswagen naopak zarobil takmer 11 miliárd eur. 

"Vzhľadom k obratu Volkswagenu je to nepríjemné, ale nie likvidačné," konštatuje regionálny riaditeľ Saxo Bank Pavel Drahotský. 

Náklady, ktoré súviseli s emisným škandálom pripravili vlani nemeckú automobilku zhruba o 16,2 miliardy eur, z väčšej časti súviseli s odškodným.

Automobilka pre emisný škandál nezaznamenala iba historickú stratu, strácala aj na hodnote svojich akcií.

Volkswagen skonštatoval, že za vlaňajšok chce vyplatiť dividendy vo výške 11 centov za jednu kmeňovú akciu. V roku 2014 vyplatil dividendu vo výške 4,80 eur za jednu kmeňovú akciu. 

Prečítajte si základné otázky a odpovede.

Stratila firma na svojej hodnote?

Áno. Akcie automobilky medziročne klesli o viac ako 40 percent. Kým pred okom stála jedna akcia Volkswagenu vyše 236 eur, začiatkom tohto týždňa bola jej hodnota na úrovni približne 134 eur za jednu akciu. 

Najväčší prepad akcií automobilka zaznamenal v septembri, keď vypukol emisný škandál. Vtedy sa jej akcie prepadli približne o 40 percent.

Vtedy sa jej cena za akciu prepadla približne z 167 eur na 106 eur. 

"Aktuálne je teda vidieť, že investori pozitívne vnímajú proces akým sa celá kauza uberá. Postupne sa akcie znovu začínajú vracať na svoje pozície," vraví analytik spoločnosti Cyrrus Jiří Šimara. 

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  2. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  5. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  6. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  7. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  8. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  9. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  10. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 18 563
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 666
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 662
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 358
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 008
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 567
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 547
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 845
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 864
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 515

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Biely dom predstavil daňovú reformu, najväčšiu od čias Reagana

Zníženie daní bolo tiež jedným zo základných pilierov Trumpovej predvolebnej kampane.

Európska komisia prijala návrh piliera sociálnych práv

Pilier pozostáva z 20 kľúčových zásad a práv na podporu dobre fungujúcich trhov práce a systémov sociálneho zabezpečenia.

Prečo by sme Uber či Airbnb mali podporovať?

Európsky parlament odhaduje, že v najbližších rokoch by mohla zdieľaná ekonomika zvýšiť potenciál HDP Európy o 500 miliárd eur ročne.

Richter zavádza 90-ročných dôchodcov, penzie všetkým nezvýši

Minister práce sľubuje, že zvýši penzie najstarším dôchodcom. Viac dostane len každý štvrtý.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop