VW si má na emisný škandál pripraviť vraj desiatky miliárd eur

Celkovo má ísť o 10 až 20 miliárd eur, pričom pôvodne to bolo 6,7 miliardy.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA, AP)

HAMBURG. Volkswagen zvyšuje rezervy na pokrytie nákladov emisného škandálu na sumu 10 až 20 mld. eur z doterajšej úrovne 6,7 mld. eur. Povedali to vo štvrtok dva zdroje oboznámené s problematikou.

"Neexistujú náznaky, že to bude výrazne nad sumu 20 mld. eur," povedal jeden zo zdrojov pre agentúru Reuters. "Podľa toho, čo vieme, to určite bude viac ako 10 mld. eur," dodal druhý zdroj.

Vyčlenená suma zahŕňa financie na odškodnenie zákazníkov, opravu vozidiel so zmanipulovanou indikáciou emisií a tiež na možnú pokutu zo strany amerického ministerstva spravodlivosti.

Nový objem peňazí zahŕňa 6,7 mld. eur, ktoré Volkswagen vyčlenil v treťom kvartáli minulého roka, pričom celkové výdavky by mohli byť rozložené na obdobie dvoch rokov, uviedol ďalej jeden zo zdrojov. Automobilka Volkswagen sa k týmto informáciám odmietla vyjadriť.

Zdroje agentúry Reuters predtým uviedli, že súčasťou urovnania emisného škandálu bude zaplatenie 5 tis. USD každému dotknutému americkému zákazníkovi.

Dôsledkom vraj bude to, že nemecká automobilka pravdepodobne nevyplatí akcionárom dividendy, ale vyplatí menej ako jedno euro na akciu. Zo zisku za rok 2014 Volkswagen vyplatil dividendy v sume 4,80 eura na kmeňovú akciu a 4,86 eura na prioritnú akciu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 658
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 287
  3. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 561
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 408
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana 2 063
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 778
  7. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 646
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 041
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 004
  10. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!? 824

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Choma stíha tri funkcie naraz, zakázať to nikto nechce

Opozícia chce viac ako tri roky zakázať súbeh rôznych volených funkcií. Podporu zatiaľ nenašla, pokus plánuje zopakovať v decembri.

Neprehliadnite tiež

Historicky najnižší deficit Slovensko zatiaľ nedosiahlo, Kažimír sa prepočítal

Najnižším schodkom v histórii naďalej zostáva údaj z roku 2007, kedy deficit jedinýkrát v histórii klesol pod 2 percentá výkonu ekonomiky.

Tesco hľadá nových ľudí nezvyčajne, priamo na pulty píše plat

Pracovné ponuky visia pri víne aj čokoládach, reťazec dúfa, že na ne priláka ľudí.

Európska komisia prehľadala kancelárie Volkswagenu a Daimleru pre možnú kartelovú dohodu

Kontroly sú predbežným krokom k vyšetrovaniu podozrenia z porušovania hospodárskej súťaže.

Železničná spoločnosť zrušila tender na prenájom klimatizovaných lôžkových vozňov

Rozhodnutie ZSSK privítalo hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, ktoré ho už skôr považovalo tender za nevýhodný.