Česmad bude žiadať zníženie daňového zaťaženia dopravcov

Združenie cestných dopravcov SR Česmad Slovakia považuje daňové zaťaženie dopravných spoločností za neprimerané, pretože ich znevýhodňuje oproti zahraničnej konkurencii.

Ilustračná foto(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – TASR)

BRATISLAVA. Združenie cestných dopravcov SR Česmad Slovakia (Česmad) bude od vlády žiadať zníženie neprimeraného daňového zaťaženia dopravných spoločností. Tvrdí, že ich znevýhodňuje v porovnaní so zahraničnou konkurenciou. S ministerstvom financií by chcelo v prvom rade riešiť zvýšenie zľavy pre ekologické vozidlá.

Za problém považujú cestní dopravcovia aj slabú vymožiteľnosť práva v oblasti splatnosti faktúr.

"Budeme poukazovať aj na nelogickosť postupu, keď si spoločnosti zažiadajú vratky dane z pridanej hodnoty aj z faktúr, ktoré ešte neboli zaplatené. Ak by došlo k zmene, mohol by to byť účinný nástroj pre vymožiteľnosť práva pri nesplatených faktúrach," informoval agentúru SITA v súvislosti s návrhom vládneho programu PR manažér Česmadu Andrej Fekete.

Ochrana domácich dopravcov

Združenie tiež bude žiadať lepšiu ochranu domácich dopravcov. Zdôvodňuje to tým, že prepravné povolenia zahraničných vodičov nie sú systematicky kontrolované tak, ako je to v ostatných európskych krajinách. Do zákona o cestnej doprave by sa preto podľa Česmadu mala dostať úprava o systematickej kontrole povolení automaticky už pri nakládke tovaru.

Ďalší závažný problém, ktorý chcú cestní dopravcovia spolu s vládou riešiť, je nedostatok vodičov. Na úradoch práce je podľa neoficiálnych informácií zaregistrovaných iba 270 vodičov s dostatočnou kvalifikáciou a záujmom venovať sa tomuto povolaniu.

"Akútny nedostatok by sa mohol vyriešiť povolením zamestnávať vodičov z tretích krajín, pri dlhodobom riešení považujeme za ideálne zníženie limitnej hranice pre vodičov nákladných vozidiel. Ak by mohol vodič na vnútroštátnej úrovni fungovať už od veku 19 rokov, prekonalo by sa tak hluché obdobie do 21 rokov, kde komerčná doprava prichádza o množstvo mladých vodičov," priblížil Fekete.

Vláda sa chce zamerať, napríklad, na celkové znižovanie administratívnej záťaže podnikateľov v doprave, pri uvádzaní cestných vozidiel do prevádzky. Zníženie administratívnej záťaže pri registrácii vozidiel, ale aj pri zmenách v technických záznamoch vníma Česmad pozitívne, na čo už kompetentné orgány upozorňoval.

Pomôcť by podľa združenia mohli aj tzv. klientske centrá s viacerými úradmi na jednom mieste, čo môže ušetriť čas strávený vybavovaním na úradoch.
Kabinet zváži aj opatrenia, ktoré umožnia vlastníkom vozidiel predísť automatickému uloženiu sankcie za nepodrobenie vozidla technickej alebo emisnej kontrole.

"Považujeme tento krok za prejav ľudského prístupu, nakoľko automatické uloženie sankcie bol ďalší zbytočný výdavok dopravných spoločností, ak neúmyselne došlo napríklad k neobnoveniu kontroly. Samozrejme, prípady, v ktorých ide o úmyselné vyhýbanie sa technickým či emisným kontrolám, je nevyhnutné riešiť primeranou finančnou sankciou," uviedol Fekete.

Elektronický systém

Dobrým riešením v tomto smere by podľa neho mohol byť elektronický systém, ktorý by majiteľa vozidla v predstihu upozornil na končiacu platnosť známky technickej či emisnej kontroly.

Zavedenie monitorovania cezhraničnej prepravy tovaru cez elektronický kontrolný systém má podľa vlády minimalizovať daňové úniky formou fiktívnej prepravy tovarov na verejných komunikáciách. Prípady fiktívnej prepravy tovarov či tzv. fantómových dopravcov sú známe aj na Slovensku.

"Boj proti tomuto druhu podvodov je pomerne komplikovaný a systém monitorovania cezhraničnej prepravy tovaru cez elektronický kontrolný systém by mohol pomôcť. Tento systém by tiež mohol pomôcť v rámci združením požadovanej systémovej kontroly prepravných povolení zahraničných dopravcov, ktorí zneužívajú nedostatočnú kontrolu a vykonávajú tak prepravy tovarov, ktoré sú v rozpore s medzinárodným dohovorom," myslí si Fekete.

Zatiaľ nie je podľa neho možné komplexne sa vyjadriť k tomuto systému, keďže ešte nie je pripravený. Za dôležité označil, aby boli presne určené podmienky a povinnosti s ním súvisiace.
 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 946
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 837
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 007
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 897
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 438
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 211
  7. Kam do tepla v januári? 2 200
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 987
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 872
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 128

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa nestane celkovým víťazom Tour Down Under, piatu etapu vyhral Porte

Slovenský cyklista ostal lídrom bodovacej súťaže.

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

Neprehliadnite tiež

Ani advokáti sa nezhodnú, či je poplatok za sobáš diskriminačný

Ak je s cirkevným sobášom viac práce, poplatok je opodstatnený, treba to však preskúmať.

Syn daroval Zmajkovičovej dom, v majetkovom priznaní chýba

Jaroslav Zmajkovič získal priestranú nehnuteľnosť v roku 2008, keď jeho mama bola už šesť rokov poslankyňou.

Francúzska automobilka PSA Group sa s odborármi dohodla na zrušení 1 300 miest

Päť zo šiestich odborových organizácií, ktoré pôsobia v automobilke, s dohodou súhlasilo.

Žiga po schôdzke ministrov V4: Podporíme zmluvu o voľnom obchode s Austráliou

Slovensko je jedným z najväčších producentov automobilov na svete a Austrália je tiež trh, kam zo Slovenska odchádzajú automobily.

Bitcoin tento rok pokorí hranicu 25-tisíc dolárov, tvrdí analytik Lee

Podľa Leeho predpovede by sa kurz bitcoinu mohol do roku 2022 vyšplhať až na 125-tisíc dolárov.