Dve tretiny Slovákov sledujú pri potravinách ich pôvod

Zákazníci najviac hľadia na pôvod čerstvého tovaru, miesto pôvodu trvanlivých výrobkov naopak rieši málokto.

Ilustračná foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA . Pre väčšinu Slovákov je pôvod potravín jedným z rozhodujúcich faktorov pri nakupovaní. Podľa prieskumu spoločnosti MasterCard na pôvod potravín kladú dôraz traja zo štyroch Slovákov (77 %), z toho 34 % len vo vybraných kategóriách potravín.

Prieskum realizovala vo februári tohto roka spoločnosť GfK Czech na reprezentatívnej vzorke 1 055 osôb internetovej populácie.

Ako vyplynulo z výsledkov, len málo ľudí nesleduje pôvod potravín vôbec, ide o necelú štvrtinu (23 %). Väčšinou sú to osoby s nižším vzdelaním a horšou finančnou situáciou alebo osoby z dedín a malých miest, kde majú prístup k lokálnym surovinám.

Slováci najviac hľadia na pôvod čerstvého tovaru. Miesto pôvodu trvanlivých výrobkov naopak rieši málokto.

Najčastejšie zákazníkov zaujíma pôvod mäsa a mäsových výrobkov (57 %). Pre 40 % Slovákov je zásadným pôvod ovocia a zeleniny, štyria z desiatich (39 %) sledujú tiež pôvod mlieka a výrobkov z neho. Etikety trvanlivých potravín na druhej strane skúma len 5 % ľudí.

Prieskum ukázal, že sa nízkej obľube tešia výrobky z Poľska - nekupuje ich tretina Slovákov (34 %), podobné je to aj na českom trhu, kde nie sú lákavé pre 37 % zákazníkov.

Menej obľúbené sú pre slovenských zákazníkov tiež potraviny z krajín bývalého sovietskeho bloku.

Potraviny z Ukrajiny bežne nekupuje 16 % ľudí, výrobkom z Ruska sa vyhýba osem percent Slovákov. Každý desiaty (10 %) sa cielene vyhýba výrobkom z USA. Ako najčastejší dôvod uviedli respondenti prieskumu nedôveru v kvalitu výrobkov (37 %), štvrtina ľudí (26 %) chce zase podporovať domácu ekonomiku.
 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 540
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 666
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 5 167
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 132
  5. Kam do tepla v januári? 2 542
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 367
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 358
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 140
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 314
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 061

Téma: Potraviny


Článok je zaradený aj do ďalších tém Prieskumy volebných preferencií

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

ŠPORT

Hudáčkovci na olympiádu nepôjdu, Šatan a Ramsay zverejnili nomináciu

V nominácii nie je nijaký hráč Slovana.

DOMOV

Bola vonku so psami a zmizla. Po 11 dňoch našli zrejme jej telo

Miroslava Sojáková pracovala na marketingu v bratislavskej zoo.

Neprehliadnite tiež

Počet podnikateliek na Slovensku stúpa, na priemer EÚ to ešte nestačí

Ženy podnikajú výraznejšie viac v odvetviach služieb a obchodu.

Zdravotné poisťovne hľadajú zdroje na zvýšenie platieb ambulanciám

Jedna ambulancia má podľa Asociácie súkromných lekárov SR na svoj chod potrebovať asi 5500 eur.

Stredná a východná Európa majú dobré vyhliadky na ekonomický rast

Ratingová agentúra Moody's: Na potenciál rastu regiónu negatívne vplývajú štrukturálne problémy.

Priemerná vyplácaná mesačná suma dôchodku z druhého piliera klesla

Mesačný dôchodok sa vyplácal v priemernej sume 23,89 eura a poberalo ho 874 sporiteľov.

SaS chce náklady na exekučné konania preniesť z dlžníkov na veriteľov

Veritelia nedostatočne zohľadňujú solventnosť svojich klientov.