Odhaliť na webe svoje tajomstvá nemá problém každý šiesty človek

Mnohí pri zdieľaní osobných informácií denne dobrovoľne podstupujú riziká, ktorým sú vystavené komunikačné kanály na internete.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Až tretina používateľov bez problémov zdieľa na internete popri vlastných, aj fotografie a citlivé informácie týkajúce sa iných osôb alebo ich zamestnania. Následky tohto ľahkomyseľného správania môžu pritom zatriasť ich osobným životom aj kariérou. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab.

Väčšina z ľudí si v reálnom živote starostlivo chráni svoje súkromie. Na internete však takí opatrní nebývajú. Fenoménu zdieľania momentov zo súkromnej či dokonca pracovnej kuchyne podľahli milióny ľudí po celom svete. V snahe získať čo najväčší počet lajkov si často neuvedomujú, akému riziku vystavujú zverejňované informácie.

Mnohí pri zdieľaní osobných informácií denne dobrovoľne podstupujú riziká, ktorým sú vystavené komunikačné kanály na internete. S obľubou zdieľajú nielen svoje vlastné fotografie (45 %) alebo kontaktné údaje (42 %), ale aj fotografie iných osôb (32 %), citlivé osobné údaje (30 %), či informácie týkajúce sa zamestnania (20 %).

Prieskum tiež potvrdil, že každý šiesty používateľ nemá problém odhaliť svojím virtuálnym kontaktom vlastné tajomstvá, prezradiť detaily zo života svojich známych a zverejniť citlivé finančné informácie bez ohľadu na dôsledky svojho správania.

Priamu negatívnu skúsenosť ako dôsledok ľahkomyseľného zdieľania informácií potvrdil každý desiaty používateľ. Väčšina z nich tak prišla o priateľov (20 %), stala sa predmetom výsmechu či šikanovania (17 %), alebo utrpela finančnú škodu (15 %). Často spomínaným dôsledkom bol však aj rozpad partnerských vzťahov (13 %) a strata zamestnania (13 %).

"Pri online aktivitách sú používatelia napriek povedomiu o potenciálnych rizikách stále málo obozretní. Vyspelé technológie a množstvo online komunikačných kanálov nám umožňujú spojiť sa so svojimi kontaktmi v priebehu sekundy. Jediný klik stačí na to, aby sa informácia dostala k širokému publiku. Jediný neuvážený či náhodný klik však môže zároveň spôsobiť, že sa zdieľaná informácia alebo odkaz dostane k tým nesprávnym ľuďom. Situácia sa môže ešte zhoršiť, ak nemáme zavedené dostatočné bezpečnostné opatrenia na ochranu nášho súkromia, dôsledkom čoho môže byť strata priateľov alebo zamestnania. Treba si preto uvedomiť, že to, čo sa už raz objaví na internete, tam ostane navždy. Takže ak máme akékoľvek pochybnosti o obsahu, ktorý chceme zdieľať, radšej si ho nechajme pre seba," komentoval výsledky prieskumu David Emm, hlavný bezpečnostný analytik spoločnosti Kaspersky Lab.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.