BRATISLAVA. Drahšie domáce výrobky. Aj takto môže podľa opozičných politikov skončiť snaha vlády.
Tá totiž plánuje vytvoriť takzvaný marketingový fond, ktorý by mal pomôcť slovenským výrobkom presadiť sa na našom trhu. Peniaze do marketingového fondu by odvádzal štát aj jednotliví poľnohospodári a potravinári, ktorí slovenské výrobky produkujú.
A to povinne. Správcovia fondu by peniaze použili na spoločnú propagáciu domácich produktov. Návrh na zriadenie fondu sa dostal do programového vyhlásenia vlády.
Potraviny zdražejú
Bývalý minister pôdohospodárstva Zsolt Simon si však myslí, že by zriadenie takéhoto fondu viedlo k zdražovaniu slovenských výrobkov.
„Som o tom presvedčený. Bola by to totiž dodatočná daň, ktorú by museli slovenskí poľnohospodári a producenti platiť.“ Tieto zvýšené náklady by si podľa neho producenti premietli do vyšších cien.
Rovnaký názor má aj predseda strany SaS Ľubomír Galko, ktorý v minulosti pôsobil v sektore obchodu s potravinami. Fond podľa neho okrem toho vytvorí priestor na korupciu. „Je to úplný nezmysel. Vzniknú teplé miesta pre zopár úradníkov, ktorí sa tam môžu nabaliť,“ myslí si Galko.
Podobný názor má aj Juraj Mačaj, majiteľ poľnohospodárskej firmy Agromačaj v Kráľovej pri Senci. Podľa neho by nemal propagáciu slovenských výrobkov riadiť niekto zhora. „Nebude to dobré pre nikoho, iba pre tých, ktorí budú spravovať ten fond,“ myslí si Mačaj.