Beblavý od Brecelyho žiada, aby sa pozrel na predražené zákazky

Týkať sa majú obstarávaní diaľničiarov na stavebno-technický dozor k stavbám diaľnic počas druhej vlády Roberta Fica a podozrení, že firmy v tendri vytvorili kartel.

Miroslav Beblavý. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Nezaradený poslanec Miroslav Beblavý interpeluje ministra dopravy Romana Brecelyho pre podozrenia z prípravy predražených zákaziek v Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).

Predražené zákazky sa majú týkať obstarávaní NDS na stavebno-technický dozor k stavbám diaľnic počas obdobia druhej vlády Roberta Fica a podozrení, že firmy v tendri vytvorili kartel.

„NDS dlhodobo zadáva stavebno-technický dozor súkromným spoločnostiam, čo je aj príklad projektu D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka,“ píše Beblavý v interpelácii.

Vyše šesť miliónová zákazka

Verejné obstarávanie pre stavebno-technický dozor na tento úsek NDS vyhlásila vo februári 2014 formou predbežného oznámenia, predpokladaná hodnota zákazky bez DPH dosahovala 6,4 milióna eur.

„Zo zápisnice z otvárania ponúk je jasné, že najnižšia ponuka uchádzača bola 1 487 000 eur. Najvyššia predložená ponuka dosahovala 4 500 000 eur. NDS toto verejné obstarávanie v januári 2015 zrušila a následne 9. júla 2015 vyhlásila nové verejné obstarávanie na identické služby,“ konštatuje Beblavý.

Aj keď ponuky boli výrazne nižšie ako predpokladaná hodnota zákazky, NDS podľa opozičného poslanca stanovila v novom tendri z 9. júla 2015 predpokladanú hodnotu zákazky na 5,8 milióna eur bez DPH.

„Podľa našich informácií je v novom tendri podozrenie na správanie uchádzačov v podobe vytvorenia kartelu, pričom ponuky v súčasnom tendri majú vysoko presahovať najvyššiu ponuku z zrušeného tendra na identické služby (až 5 200 000 a 5 660 000 eur). Podľa našich informácií je podozrenie na kartelové dohody medzi uchádzačmi aj v zákazkách na stavebno-technický dozor pri obstarávaniach na projekty D1 Budimír – Bidovce, D1 Prešov západ – Prešov juh, D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala,“ uvádza Beblavý v interpelácii Brecelymu.

Ako budú pokračovať?

Nového ministra dopravy sa opozičný poslanec pýta, na základe čoho stanovila NDS tak vysokú predpokladanú cenu zákazky a či ministerstvo alebo NDS vykonali analýzu toho, pri akej cenovej úrovni je pre štát zmysluplnejšie, aby vykonával stavebno-technický dozor internými kapacitami aj za cenu prípadného zvýšenia počtu zamestnancov.

Beblavého zároveň zaujíma, ako bude minister postupovať pri prebiehajúcich tendroch na obstaranie stavebno-technického dozoru k projektom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka a D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, kde podľa poslanca aktuálne cenové ponuky výrazne prevyšujú ponuky v predošlých zrušených verejných obstarávaniach.

„Ako budete postupovať pri ostatných vymenovaných zákazkách na stavebno-technický dozor na projekty D1 Budimír – Bidovce, D1 Prešov západ – Prešov juh, kde taktiež existuje podozrenie na kartelové správanie uchádzačov?“ končí svoju interpeláciu Beblavý.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 241
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 226
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 979
  5. Kam do tepla v januári? 1 735
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 498
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 255
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 840
An Error Occurred: Internal Server Error

Oops! An Error Occurred

The server returned a "500 Internal Server Error".

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.