Najväčší americký výrobca uhlia vyhlásil bankrot, doplatil na nízke ceny

Finančnú situáciu firmy zhoršila najmä jej expanzia v Austrálii. Ceny uhlia klesli a dopyt sa znižoval.

Ilustračné foto.(Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA. Spoločnosť Peabody Energy, najväčší súkromne vlastnený producent uhlia na svete, vyhlásil bankrot.

Spoločnosť v stredu oznámila, že v dôsledku prudkého prepadu cien uhlia ďalej nedokáže obsluhovať svoj dlh. Finančnú situáciu firmy zhoršila najmä jej expanzia v Austrálii.

Podľa agentúry Reuters ide o jeden z najväčších bankrotov v komoditnom sektore od polovice roku 2014, kedy pod vplyvom spomalenia rozvíjajúcich sa ekonomík vrátane Číny a Brazílie začali klesať ceny energií a surovín.

Firma verí, že v režime súdnej ochrany pred veriteľmi dokáže ozdraviť svoje financie a znížiť dlh.

Začiatok dlhových problémov spoločnosti Peabody Energy siaha do roku 2011, kedy za 5,1 mld. USD kúpila austrálsku ťažobnú firmu Macarthur. Spoločnosť si týmto krokom chcela vybudovať pozíciu dodávateľa uhlia pre ázijské oceliarne.

S klesajúcim dopytom po uhlí, najmä v Číne, sa však zintenzívnili finančné problémy firmy a z hodnoty svojich austrálskych aktív musela vlani odpísať 700 mil. USD.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 932
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 648
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 270
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 805
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 227
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 408
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 045
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 044
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 007
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 994

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Populista, podvodník ale aj blízky človek. Babiša vnímajú ľudia v Smere rôzne

Marián Kéry zo Smeru považuje Andreja Babiša za populistu.

SVET

Český komentátor pre SME: Naša demokracia Babiša prežije

Babiš nerozumie demokracii, tvrdí Jindřich Šidlo.

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Ľudia tu na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.