Lajčák nechce povedať, komu ďalšiemu ponúkol biznis za predstavenie loga

V biznise nevie nik povedať, aké ďalšie dve firmy súťažili s Agentúrou Evka o zákazku.

BRATISLAVA. Pred mesiacom predstavilo ministerstvo zahraničných vecí nové logo nášho predsedníctva v Rade Európskej únie.

Veľkolepé podujatie usporiadala Agentúra Evka, ktorej konateľom je Miroslav Strašifták, za 156-tisíc eur.

Prečítajte si tiež: Predstavenie loga predsedníctva stálo dvestotisíc eur
Článok pokračuje pod video reklamou

Dve záhadné firmy

Rezort zahraničných vecí tvrdí, že si Evku vybral z troch agentúr. Tie oslovil priamo. To znamená, že nevypísal súťaž, do ktorej by sa firmy prihlásili. „Boli oslovené tri agentúry a vybratá bola najlacnejšia ponuka,“ informoval tlačový odbor ministerstva. Takýto postup rezortu umožňuje zákon.

Ktoré firmy, okrem Evky ešte rezort oslovil, však už povedať ani na opakovanú žiadosť nechce. Jeho tlačový odbor to zdôvodňuje tým, že povedať názvy oslovených agentúr mu neprikazuje žiadny všeobecne záväzný právny predpis. Rovnako tak je v súčasnosti záhadou aj to, aké ponuky neúspešné agentúry ponúkli.

A to, či dodržali zákonné postupy, má podľa ministerstva na starosti Úrad pre verejné obstarávanie respektíve ďalšie kontrolné orgány.

Podľa Petra Kundera z Aliancie Fair-play by ministerstvo takéto informácie malo poskytnúť na základe zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Alebo aspoň zdôvodniť, prečo si myslí, že nemusí informácie poskytovať.

Aké firmy pri výbere konkurovali Evke nevedeli povedať ani eventovky či ľudia z biznisu, s ktorými sa denník SME rozprával. Všetci zhodne tvrdia, že nevedia o žiadnej firme, ktorá sa na výbere zúčastnila.

Od agentúry sa nám aj napriek viacerým pokusom odpovede získať nepodarilo.

Medzi eventovými agentúrami je Evka pomerne neznáma, vnímajú ju skôr ako spoločnosť, ktorá robí výstaviská. Nie je ani členom Asociácie eventových agentúr.

V minulosti bola Agentúra Evka zodpovedná napríklad za expozíciu na Expo Miláno 2015 či Expo Šanghaj 2010. Práve výber agentúry na Expo 2010 v minulosti spochybnil architekt Karol Kállay.

Prečítajte si tiež: Príde po Evke Mirko?

Faktúra opradená tajomstvom

Stále nie je jasné ani to, za čo presne dostala agentúra 156-tisíc pri organizovaní galavečera. V centrálnom registri je zverejnená zmluva bez prílohy. Chýba tak podrobný prehľad, na čo a koľko peňazí agentúra minula. Dozvieme sa, čo mala agentúra zabezpečiť, ale nie, koľko to stálo. Viac informácií nie je ani vo vystavenej faktúre.

Odborníci tvrdia, že takáto prax nie je bežná. Minimálne pri obchodovaní v súkromnom sektore, najmä pri väčších transakciách, firmy bežne vyčísľujú, čo konkrétne za dohodnutú sumu kupujúcemu poskytujú. Ak nie priamo v zmluve, tak v prílohe, ktorá je súčasťou zmluvy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 276
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 964
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 464
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 709
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 203
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 002
  8. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 950
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 720
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 550

Téma: Miroslav Lajčák


Článok je zaradený aj do ďalších tém Pochybné zákazky na ministerstve zahraničia

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

Autorská strana Petra Schutza

Sťahovanie slučky, mŕtvola Danko a mainstreamová Lívia

Aura reformátora, ktorú si bin Salmán pestoval, je poškodená.

Neprehliadnite tiež

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom.

Kúpil dom a za suseda získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámok dverí budov vážnice a klopačky, národnej kultúrnej pamiatky pri Liptovskom Hrádku.

Nové vlakové spoje z okolia Bratislavy využívajú tisícky ľudí

Nové vlakové spoje z okolia Bratislavy využívajú tisícky ľudí. Odrádzajú ich však poruchy a meškanie vlakov.

Španielsky najvyšší súd zreviduje vlastné rozhodnutie o bankových úveroch

Rozhodnutie by španielskym bankám prinieslo miliardové výdavky

Google má mať v pláne spoplatniť aplikácie a účtovať licenčné poplatky

Google má po rekordnej pokute od eurokomisie žiadať poplatky aj za doteraz bezplatné aplikácie.