Pre zmeny v križovatke Triblavina spustili ďalšiu petíciu

Chcú ňou docieliť, aby sa prestavba vrátila k svojmu prvotnému projektu.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Za prestavbu diaľnice D1 a križovatky Triblavina so súbežnými kolektormi a v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 spustili obyvatelia obcí pod Malými Karpatmi ďalšiu petíciu.

Chcú ňou docieliť, aby sa prestavba vrátila k svojmu prvotnému projektu. Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 v tomto úseku so šiestimi pruhmi a kolektormi sa totiž podľa nich mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

Ďalšia petícia

"Žiadame ministerstvo dopravy, aby sa diaľnica realizovala presne tak, ako bola schválená, so šiestimi pruhmi a s dvoma kolektormi," povedal starosta bratislavských Vajnôr a predseda petičného výboru Ján Mrva. Diaľnica s kolektormi mala tvoriť podľa jeho slov zbernicu a odľahčiť regionálne cesty medzi Trnavou, Sencom, Pezinkom a Bratislavou.

"Žiadame dodržať územný plán Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), kde sú dopravné stavby presne osadené a tiež žiadame urobiť križovatku Triblavina s privádzačmi, aby sa mohla výstavba diaľnice postaviť s kolektormi tak, ako sa mala," vysvetlil Mrva.

Touto petíciou chcú podporiť aktivity samospráv, aby mohli vplývať na ministerstvo dopravy a Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS), aby spustený proces zastavili.

Proti zmenám v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina spustili petíciu vo februári aj obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu či Ivanky pri Dunaji.

V súlade s povolením

NDS pre TASR pred časom uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia.

"Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," povedala pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1.

"Teda s úsporou finančných prostriedkov," podotkla hovorkyňa. V prípade dotknutých obcí tvrdí, že navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky ani ich kapacity.

Na stredu 13. apríla je na Úrade BSK zvolaná verejná odborná diskusia za účasti ministerstva dopravy, NDS či dotknutých obcí. Tá by mala priniesť odpovede ohľadom avizovaných zmien v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  7. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  8. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  9. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 540
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 323
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 209
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 138
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 035
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 621
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 682
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 189
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 771
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 799

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.

Sinn: Za americké ekonomické problémy môže Wall Street a nie Nemecko

Podľa Sinna sú v pozadí slabšieho eura dva dôvody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop