Brecely sa rozhodol, vlaky zadarmo ostanú aj naďalej

V hre je aj návrat štátnych IC vlakov. Vláda prehodnotí ich prípadné zavedenie na linke medzi Bratislavou a Košicami.

Ilustračné foto.(Zdroj: MARTIN PAVELEK)

BRATISLAVA. Bezplatné cestovanie v štátom dotovaných vlakoch ostane aj najbližšie štyri roky. 

Rozhodlo sa tak ministerstvo dopravy pod vedením Romana Brecelyho zo Siete, ktoré to zahrnie aj do nového programového vyhlásenia vlády. 

"Minister Roman Brecely je pripravený napĺňať politickú prioritu strany Sieť, ktorá ho do vlády nominovala a ktorá sa občanom zaviazala, že po jej vstupe do vlády sa bude životná úroveň občanov zvyšovať, nie znižovať," povedala SME hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Ducká zároveň dodala, že jednou z priorít bude podpora verejnej osobnej dopravy, ktorá je podľa nej najekologickejším a najbezpečnejším spôsobom dopravy.  

Milióny eur

Cestovanie zadarmo v štátom dotovaných vlakoch zaviedla ešte druhá vláda Roberta Fica od novembra 2014. 

Umožnila to všetkým dôchodcom a študentom, čím sa k tejto možnosti dostalo približne 2,5 milióna ľudí na Slovensku. 

Štát na to v minulom aj v tomto roku vyčlenil 13 miliónov eur. Z tejto sumy má štátna Železničná spoločnosť Slovensko dostať 12 miliónov eur.

Súkromný RegioJet, ktorý spája Bratislavu s Komárnom, má dostať jeden milión eur. 

Podľa dokumentu, ktorý má denník SME k dispozícii však toto opatrenie bude drahšie. Štátna Železničná spoločnosť Slovensko vlani v júli očakávala ju to vyjde približne o 10 miliónov eur viac. 

RegioJet začiatkom roka vyčíslil, že pri vlakoch zadarmo mu klesli tržby približne o 400-tisíc eur, hoci počet cestujúcich v jeho vlakoch medzi Bratislavou a Komárnom stúpol o 300-tisíc. 

Vrátia sa štátne IC vlaky?

Stále sa môžu vrátiť IC vlaky. Ducká skonštatovala, že kabinet prehodnotí prípadné znovuzavedenie IC vlakov na najvyťaženejšej diaľkovej trati medzi Bratislavou a Košicami. 

"Sme presvedčení, že konkurencia a širšia ponuka je aj v tejto oblasti len a len v prospech cestujúcej verejnosti," vraví Ducká. 

Podľa prvého nástrelu programového vyhlásenia vlády v oblasti dopravy, ktoré má denník SME k dispozícii, malo by sa tak stať do štyroch mesiacov od schválenia programového uznesenia vlády.

Štátne IC vlaky zrušil štátny osobný dopravca vlani v decembri. Rozhodnutie o ich zrušení však prišlo mesiac pred tým. 

Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Pavol Gábor vtedy skonštatoval, firma nedokáže naplniť očakávania na rok 2016 a vymazať stratu, ktorú vlaky robili. 

Ich strata za minulý rok má byť na úrovni približne 1,2 milióna eur. Štátne IC vlaky jazdili na top slovenskej železničnej trati bez dotácii od roku 2012. Vždy boli v strate.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 143
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 831
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 783
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 810
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 209
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 035
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 838
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 505
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 406
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 358

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

KOŠICE KORZÁR

Raši: Pre EEI nie som župan. Treba s ňou skončiť

Z ničoho sa urobila megakauza, sťažoval sa primátor.

Neprehliadnite tiež

Apple kupuje aplikáciu na rozpoznávanie hudby

Kúpna cena nebola zverejnená.

Minister Érsek stiahol Informačný systém výstavby

Systém mal za cieľ digitalizovať proces stavebného aj územného povoľovania

Na zvýšenie úrovne informatizácie pôjde 92 miliónov eur

Podľa rezortu financií existujú riziká pre prínosy projektu, ale nemali by ohroziť návratnosť.

Matečná získala v Bruseli podporu na posilnenie postavenia poľnohospodárov

Pre Slovensko bola podstatnou témou aj otázka nekalých obchodných praktík.

Európski ministri označili daňovú reformu USA za diskriminačnú

Navrhovaná spotrebná daň by porušovala pravidlá Medzinárodnej obchodnej organizácie.