Nedokončená D1, či vlaková súťaž do Banskej Bystrice. Čo čaká nového šéfa dopravy?

Jána Počiatka zo Smeru na poste ministra dopravy vystriedal nominant strany Sieť Roman Brecely. Na stole mu nechal viaceré nedokončené projekty.

Minister dopravy Roman Brecely (Zdroj: TASR/Štefan Puškáš)

BRATISLAVA. Energetického experta Romana Brecelyho nominovala na post ministra dopravy najmenšia koaličná strana Sieť len minulý týždeň v pondelok. 

Na poste šéfa rezortu dopravy vystriedal člena najsilnejšej vládnej strany Smer Jána Počiatka. Ten doprave šéfoval počas ostatných štyroch rokov. Čo zanechal Počiatek Brecelymu?

Obchvat Bratislavy cez PPP 

Vláda s výstavbou obchvatu Bratislavy cez PPP pred marcovými voľbami súhlasila, no zmluvu Počiatek nakoniec nepodpísal.

PPP forma výstavby diaľnice je spolupráca štátu so súkromným sektorom. Ten v rámci podpisu zmluvy so štátom zabezpečí napríklad stavbu autostrády a jej prevádzku.

Za poskytovanie služieb jej štát poskytuje služby, ktoré sú spojené s dielom za platby buď od používateľov, teda napríklad mýto, alebo ide o platby za dostupnosť.

Nemáme dôvod robiť nejaké obštrukcie, čo sa týka výstavby obchvatu. Musíme si sadnúť, zobrať si expertný tím, pozrieť si, či tam nie sú nejaké nášľapné míny. V zásade tento projekt vnímam ako zmysluplný

Nový minister dopravy o obchvate Bratislavy Roman Brecely

Brecelymu ostala na stole nepodpísaná zmluva práve na výstavbu obchvatu Bratislavy diaľnice D4, ako aj rýchlostnú cestu R7 smerom od Bratislavy na Dunajskú Stredu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Rezník sa s výmenou personálu v RTVS ponáhľa, plánuje aj prestavbu areálu

Šéf RTVS chce mať nový manažment najneskôr do konca októbra.

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.

Nimnicu s Púchovom spojí 4-kilometrová cyklotrasa

Cyklotrasa môže byť v budúcnosti spojnicou medzi tromi kúpeľnými miestami - Nimnicou, Trenčianskymi Teplicami a Piešťanmi.