Slováci čoraz častejšie nakupujú potraviny v špecializovaných predajniach

Trend súvisí s tým, že ľudia začali viac uprednostňovať jedno- až dvojdňové nákupy pred týždňovými.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Čoraz viac Slovákov mieri pri nákupe potravín do malých špecializovaných predajní. V januári tohto roku tak tieto predajne zaznamenali podľa údajov Štatistického úradu (ŠÚ) SR 20-% medziročný nárast tržieb.

Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského súvisí tento trend s tým, že ľudia začali viac uprednostňovať jedno- až dvojdňové nákupy pred týždňovými. "Hľadajú tak miesto na nákup, ktoré je najbližšie k ich pracovisku," opísal Drahovský.

Táto zmena správania je podľa neho cielená a ľudia už nechcú skladovať väčšie množstvá potravín a zároveň sa orientujú viac na čerstvosť a kvalitu potravín.

Analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub dodáva, že s tým ako rastie kúpyschopnosť obyvateľstva, si ľudia môžu dovoliť kupovať kvalitnejšie potraviny. "Tie vyhľadávajú práve v menších, špecializovaných predajniach," konštatoval.

Pokiaľ totiž majú spotrebitelia záujem o kvalitné pečivo, ich prvá voľba nebude veľký supermarket alebo hypermarket. Bude to lokálna pekáreň. "Druhý trend, ktorý je s tým spojený, je koniec boomu veľkých hypermarketov," doplnil Kozub.

Neznamená to však podľa neho, že by hypermarkety končili. Ľudia ich však začali viac využívať predovšetkým na veľké víkendové nákupy a každodenné drobné nákupy v nich už nerobia toľko, ako v minulosti. "Uvedomujú si, že by tam strávili príliš mnoho času pre nákup za niekoľko eur," doplnil Kozub. Tento trend tiež podľa neho potvrdzuje aj to, že reťazce už teraz nestavajú veľké hypermarkety, ale práve menšie predajne, ktoré sú spotrebiteľom bližšie.

Podľa analytika UniCredit Bank Ľubomíra Koršňáka tak naďalej platí, že drvivá väčšina tržieb v potravinovom segmente pochádza z veľkoplošných predajní obchodných reťazcov. Podiel malých špecializovaných predajní sa totiž stále pohybuje len na úrovni okolo 5 až 6 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 521
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 459
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 286
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 848
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 955
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 334
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 305
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 085
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 031
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 615

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.