O obchvate Bratislavy rozhodne nový minister dopravy

Doterajší minister dopravy Ján Počiatek to nestihol, hoci podľa bývalej vlády mal zmluvu uzavrieť do 4. marca.

Obchvat Bratislavy má stáť 1,9 miliardy eur, ktoré budeme splácať 30 rokov po 57 miliónov eur ročne.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Na nového ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Romana Brecelyho (Sieť) čaká medzi prvými rozhodnutie o podpise koncesnej zmluvy na výstavbu a prevádzku časti obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a priľahlých úsekov rýchlostnej R7 z hlavného mesta po Holice pri Dunajskej Strede.

Doterajší minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) to nestihol, hoci podľa bývalej vlády mal zmluvu uzavrieť do 4. marca. Hodnota projektu verejno-súkromného partnerstva je takmer 2 mld. eur.

"Je to záväzok na tridsať rokov a preto budeme veľmi pozorne sledovať, ako sa k tomu nový minister postaví. Či si ten projekt, zmluvu a analýzy k nemu pred podpisom podrobne preštuduje, alebo to podpíše bez nich," informoval agentúru SITA nový poslanec parlamentu a tímlíder strany Sloboda a Solidarita pre dopravu a stavebníctvo Miroslav Ivan.

"Ako sa k tomuto zmluvnému vzťahu nový minister postaví, budeme vidieť, či sa prejaví ako zodpovedný manažér, alebo sa z neho stane len úradník v rukách Smeru, ktorý bude mať na ministerstve svojho štátneho tajomníka z minulého obdobia Viktora Stromčeka," uviedol Ivan.

Tridsať rokov

Ďalším štátnym tajomníkom ministerstva dopravy je Arpád Érsek (Most-Híd), ktorý v tejto funkcii už pôsobil pri ministrovi dopravy Jánovi Figeľovi (KDH).

V súťaži na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 Bratislava, Jarovce - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Holice v dĺžke 59 kilometrov zvíťazilo medzinárodné konzorcium Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional.

Súčasťou úspešného konzorcia sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.

Vo finále súťaže spomedzi štyroch uchádzačov navrhlo úspešné konzorcium najnižšiu ročnú splátku 56,72 mil. eur. Je to výrazne menej oproti odhadovanej sume 135 mil. eur.

Štát by mal koncesionárovi za tridsať rokov uhradiť podľa aktualizácie 1,9 mld. eur. Pôvodná predpokladaná celková suma platieb bola 4,53 mld. eur.

Chýbajú niektoré zámery

Medzi programovými prioritami novej vlády je aj rozvoj dopravnej infraštruktúry, osobitne rýchlostných ciest R2, R3, R4 a R7.

Chýba v nich napríklad zámer na dokončenie rozostavaných a pripravených úsekov diaľnice D1 medzi Žilinou a Ružomberkom a pri Prešove, či úsekov D3 od Žiliny na Kysuce.

Patrí to pritom k hlavným prioritám ministerstva dopravy. V súčasnosti je rozostavaných sedem úsekov diaľnic a rýchlostných ciest v dĺžke 77 kilometrov, z toho dva úseky v dĺžke 25 km v polovičnom profile.

Do užívania by mali byť odovzdané postupne do konca roku 2019, z toho ku koncu tohto roka dva úseky R2 Ruskovce - Pravotice (9,6 km v 1/2 profile) a Zvolen, východ - Pstruša (7,85 km).

Brecely sa v minulosti k problematike dopravy nevyjadroval. V strane Sieť, ktorá ho na post ministra dopravy nominovala, bol pred voľbami vedúcim stálej pracovnej skupiny pre energetiku.

Od roku 2014 podnikal ako živnostník pri poskytovaní služieb v oblasti energetiky a výstavby. Predtým sa venoval riadeniu investičných procesov v českej spoločnosti ČEZ, a. s., pôsobil tiež ako generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Grotto, a. s., riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti Smurfit Kappa Obaly Štúrovo, a. s. či riaditeľ marketingu a konateľ firmy Hilti ČR, s. r. o. Ešte skôr bol manažérom nákupu a marketingu v Slovnafte, a. s.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 292
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 007
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 950
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 259
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 415
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 619
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 284
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 490
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 766
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 608

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop