Škoda Auto sa stala najziskovejšou značkou koncernu VW

Z každej koruny tržieb mala zisk pred zdanením takmer 11 halierov.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

MLADÁ BOLESLAV. Štvrť storočia po vstupe nemeckého koncernu Volkswagenu (VW) do Škoda Auto sa česká automobilka vlani stala najziskovejšou veľkoobjemovou značkou celého koncernu.

Z každej koruny tržieb mala zisk pred zdanením takmer 11 halierov. Na škandál s emisiami si firma pripravila finančné rezervy. Uviedol to dnes na svojej internetovej stránke český denník Mladá fronta Dnes (MF DNES).

S výnimkou ziskovejších luxusných značiek Bentley a Porsche ide o najlepší výsledok medzi značkami koncernu VW.

Škoda tak v otázke ziskovosti predbehla aj Audi. To si vlani pohoršilo: z každého eura tržieb malo vlani zisk "len" 9 centov, zatiaľ čo Škoda sa dostala s rentabilitou tržieb na 10,9 %.

Najlepší výsledok za osem rokov

Pre Škodu Auto ide o najlepší výsledok od roku 2007, keď rentabilita jej tržieb dosiahla 9,2 %. Ešte na prelome tisícročí sa pohybovala okolo 3 %.

Výsledky za Volkswagen majú tento rok oneskorenie vzhľadom na vplyv aféry "dieselgate". Budú však rozhodne horšie než v prípade Škody Auto.

Zisk českej časti Škody Auto vlani presiahol 30 miliárd českých korún (1,11 miliardy eur), takže medziročne vzrástol asi o dve tretiny.

Ak sa však započítajú aj výsledky tovární Škody v zahraničí, zisk celej skupiny Škoda Auto dosahuje "iba" 19 miliárd Kč.

Dôvodom je veľká strata v Rusku, ktorá sa minulý rok podľa výročnej správy vyšplhala takmer na 5 miliárd Kč.

Ďalšie straty Výročná správa nerozoberá, ale nemenované zdroje MF DNES naznačili, že ide najmä o vplyv indického biznisu, kde firma dlhodobo prerába.

Rusko malo byť jedným z pilierov expanzie Škody Auto, ale pád cien ropy a následná kríza v krajine negatívne ovplyvnil predaj.

Problémy Ruska

Automobilky v Rusku tak teraz vykazujú obrovské straty, z trhu sa však stiahnuť nechcú, pretože do tamojšej výroby investovali miliardy.

Problémy Ruska vidno aj na rebríčku krajín, v ktorých sa predalo najviac škodoviek: po Číne a Nemecku je tretím najdôležitejším trhom Česko nasledované Veľkou Britániou. Až potom prichádza na rad Rusko.

Z podobných dôvodov ako v Rusku zostáva Škoda Auto aj v Indii, kde vyrába 12.000 áut ročne. Po rokoch poklesu tam firma vlani rástla, vzhľadom na celkový objem predaja je to však zanedbateľný posun.

Na zisk Škody mala vlani čiastočne vplyv aj aféra dieselgate, ktorá sa týka podvodov s emisiami. Motory so softvérom, ktorý umožňoval pri testoch zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka, sú totiž aj v niektorých modeloch Škoda.

Náklady na zvolávanie áut do servisu si však firma dala už do účtovnej závierky za minulý rok v podobe rezerv v hodnote 3,2 miliardy Kč. Súčasne podľa správy Volkswagen zaplatí náklady na zvolávaciu akciu vo výške 1,843 miliardy Kč.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 266
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 154
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 242
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 854
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 912
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 494
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 911
  8. Splnený sen 1 801
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 605
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 344

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O župu, ktorá sa rozprestiera od Moravy po Maďarsko, má záujem len šesť kandidátov

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

KOMENTÁRE

Kotlebova dymová clona zakrýva väčší útok

ĽSNS sa chystá zabrať stovky miest naprieč župami.

Neprehliadnite tiež

Štát dáva státisíce na to, aby vyškolil opatrovateľky pre Rakúšanov

Úrady práce už tretí rok preplácajú ľuďom preškoľovacie kurzy, ženy chodia najmä na opatrovateľský.

Travel Service ovládne ČSA, môžu prilákať viac Ázijčanov

Obe letecké spoločnosti lietajú aj zo Slovenska. České aerolínie spájajú Bratislavu s Košicami

Fico potvrdil národné lety do Košíc. Čo o nich zatiaľ vieme?

Národné aerolínie od minulého roka presadzuje koaličná SNS.

Mikloš: Stredná Európa sa môže ubrániť hroziacim pascám reformami

Krajinám strednej Európy totiž podľa Mikloša hrozí takzvaná "dvojitá pasca".