Škoda Auto sa stala najziskovejšou značkou koncernu VW

Z každej koruny tržieb mala zisk pred zdanením takmer 11 halierov.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

MLADÁ BOLESLAV. Štvrť storočia po vstupe nemeckého koncernu Volkswagenu (VW) do Škoda Auto sa česká automobilka vlani stala najziskovejšou veľkoobjemovou značkou celého koncernu.

Z každej koruny tržieb mala zisk pred zdanením takmer 11 halierov. Na škandál s emisiami si firma pripravila finančné rezervy. Uviedol to dnes na svojej internetovej stránke český denník Mladá fronta Dnes (MF DNES).

S výnimkou ziskovejších luxusných značiek Bentley a Porsche ide o najlepší výsledok medzi značkami koncernu VW.

Škoda tak v otázke ziskovosti predbehla aj Audi. To si vlani pohoršilo: z každého eura tržieb malo vlani zisk "len" 9 centov, zatiaľ čo Škoda sa dostala s rentabilitou tržieb na 10,9 %.

Najlepší výsledok za osem rokov

Pre Škodu Auto ide o najlepší výsledok od roku 2007, keď rentabilita jej tržieb dosiahla 9,2 %. Ešte na prelome tisícročí sa pohybovala okolo 3 %.

Výsledky za Volkswagen majú tento rok oneskorenie vzhľadom na vplyv aféry "dieselgate". Budú však rozhodne horšie než v prípade Škody Auto.

Zisk českej časti Škody Auto vlani presiahol 30 miliárd českých korún (1,11 miliardy eur), takže medziročne vzrástol asi o dve tretiny.

Ak sa však započítajú aj výsledky tovární Škody v zahraničí, zisk celej skupiny Škoda Auto dosahuje "iba" 19 miliárd Kč.

Dôvodom je veľká strata v Rusku, ktorá sa minulý rok podľa výročnej správy vyšplhala takmer na 5 miliárd Kč.

Ďalšie straty Výročná správa nerozoberá, ale nemenované zdroje MF DNES naznačili, že ide najmä o vplyv indického biznisu, kde firma dlhodobo prerába.

Rusko malo byť jedným z pilierov expanzie Škody Auto, ale pád cien ropy a následná kríza v krajine negatívne ovplyvnil predaj.

Problémy Ruska

Automobilky v Rusku tak teraz vykazujú obrovské straty, z trhu sa však stiahnuť nechcú, pretože do tamojšej výroby investovali miliardy.

Problémy Ruska vidno aj na rebríčku krajín, v ktorých sa predalo najviac škodoviek: po Číne a Nemecku je tretím najdôležitejším trhom Česko nasledované Veľkou Britániou. Až potom prichádza na rad Rusko.

Z podobných dôvodov ako v Rusku zostáva Škoda Auto aj v Indii, kde vyrába 12.000 áut ročne. Po rokoch poklesu tam firma vlani rástla, vzhľadom na celkový objem predaja je to však zanedbateľný posun.

Na zisk Škody mala vlani čiastočne vplyv aj aféra dieselgate, ktorá sa týka podvodov s emisiami. Motory so softvérom, ktorý umožňoval pri testoch zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka, sú totiž aj v niektorých modeloch Škoda.

Náklady na zvolávanie áut do servisu si však firma dala už do účtovnej závierky za minulý rok v podobe rezerv v hodnote 3,2 miliardy Kč. Súčasne podľa správy Volkswagen zaplatí náklady na zvolávaciu akciu vo výške 1,843 miliardy Kč.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 867
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 245
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 624
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 169
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 790
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 368
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 061
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 974
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 629
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 039

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milan Lasica: Dobre sa na tom smeje, ale žiť v tom nebolo veselé

Celoživotnou ambíciou Milana Lasicu bolo stáť na javisku a povedať niečo, čomu by sa ľudia smiali.

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy.

DOMOV

Firma Kaliňákových ľudí, ktorú dotoval štát, skončila

Kaliňák dohadoval pomoc pre Čiernu Horu. Zákazku získal jeho kamarát.

Neprehliadnite tiež

Obchody vo Venezuele sú takmer prázdne, ľudia každý deň bojojú o prežitie

Hlavné mesto Venezuely Caracas zasiahli masové protivládne demonštrácie.

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop