Škoda Auto sa stala najziskovejšou značkou koncernu VW

Z každej koruny tržieb mala zisk pred zdanením takmer 11 halierov.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

MLADÁ BOLESLAV. Štvrť storočia po vstupe nemeckého koncernu Volkswagenu (VW) do Škoda Auto sa česká automobilka vlani stala najziskovejšou veľkoobjemovou značkou celého koncernu.

Z každej koruny tržieb mala zisk pred zdanením takmer 11 halierov. Na škandál s emisiami si firma pripravila finančné rezervy. Uviedol to dnes na svojej internetovej stránke český denník Mladá fronta Dnes (MF DNES).

S výnimkou ziskovejších luxusných značiek Bentley a Porsche ide o najlepší výsledok medzi značkami koncernu VW.

Škoda tak v otázke ziskovosti predbehla aj Audi. To si vlani pohoršilo: z každého eura tržieb malo vlani zisk "len" 9 centov, zatiaľ čo Škoda sa dostala s rentabilitou tržieb na 10,9 %.

Najlepší výsledok za osem rokov

Pre Škodu Auto ide o najlepší výsledok od roku 2007, keď rentabilita jej tržieb dosiahla 9,2 %. Ešte na prelome tisícročí sa pohybovala okolo 3 %.

Výsledky za Volkswagen majú tento rok oneskorenie vzhľadom na vplyv aféry "dieselgate". Budú však rozhodne horšie než v prípade Škody Auto.

Zisk českej časti Škody Auto vlani presiahol 30 miliárd českých korún (1,11 miliardy eur), takže medziročne vzrástol asi o dve tretiny.

Ak sa však započítajú aj výsledky tovární Škody v zahraničí, zisk celej skupiny Škoda Auto dosahuje "iba" 19 miliárd Kč.

Dôvodom je veľká strata v Rusku, ktorá sa minulý rok podľa výročnej správy vyšplhala takmer na 5 miliárd Kč.

Ďalšie straty Výročná správa nerozoberá, ale nemenované zdroje MF DNES naznačili, že ide najmä o vplyv indického biznisu, kde firma dlhodobo prerába.

Rusko malo byť jedným z pilierov expanzie Škody Auto, ale pád cien ropy a následná kríza v krajine negatívne ovplyvnil predaj.

Problémy Ruska

Automobilky v Rusku tak teraz vykazujú obrovské straty, z trhu sa však stiahnuť nechcú, pretože do tamojšej výroby investovali miliardy.

Problémy Ruska vidno aj na rebríčku krajín, v ktorých sa predalo najviac škodoviek: po Číne a Nemecku je tretím najdôležitejším trhom Česko nasledované Veľkou Britániou. Až potom prichádza na rad Rusko.

Z podobných dôvodov ako v Rusku zostáva Škoda Auto aj v Indii, kde vyrába 12.000 áut ročne. Po rokoch poklesu tam firma vlani rástla, vzhľadom na celkový objem predaja je to však zanedbateľný posun.

Na zisk Škody mala vlani čiastočne vplyv aj aféra dieselgate, ktorá sa týka podvodov s emisiami. Motory so softvérom, ktorý umožňoval pri testoch zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka, sú totiž aj v niektorých modeloch Škoda.

Náklady na zvolávanie áut do servisu si však firma dala už do účtovnej závierky za minulý rok v podobe rezerv v hodnote 3,2 miliardy Kč. Súčasne podľa správy Volkswagen zaplatí náklady na zvolávaciu akciu vo výške 1,843 miliardy Kč.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 339
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 3 945
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 441
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 190
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 568
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 536
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 385
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 064
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 778
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 767

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Superpočítač kúpili za milióny. Nevyužívali ho, o chvíľu zostarne

Slovenskí vedci vyčíslili škody za nepoužívanie počítača na viac ako milión. Dnes už funguje v poriadku, no čoskoro ho bude treba vymeniť.

KOMENTÁRE

Danko to možno myslel dobre. Nech vysvetlí, ako presne

Naozaj Dankovi nik iný ako Volodin číslo nedal?

Neprehliadnite tiež

Ekonóm Baláž: Zo znižovania deficitu robíme dnes fetiš

Parlament schválil na budúci rok deficit vo výške 0,83 percenta.

Slováci vymysleli prístroj, ktorý ochráni včelstvá pred klieštikom

FOG je zariadenie pre elektronickú ochranu pred parazitmi a rôznymi chorobami včiel.

Británia si želá nezmenené obchodné vzťahy s Úniou aj po brexite

Účet za brexit bude závisieť od obchodnej dohody.

Europarlament žiada nové opatrenia na zamedzenie daňových únikov

V europarlamente zriadia stály vyšetrovací výbor pre dane.