Škoda Auto sa stala najziskovejšou značkou koncernu VW

Z každej koruny tržieb mala zisk pred zdanením takmer 11 halierov.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

MLADÁ BOLESLAV. Štvrť storočia po vstupe nemeckého koncernu Volkswagenu (VW) do Škoda Auto sa česká automobilka vlani stala najziskovejšou veľkoobjemovou značkou celého koncernu.

Z každej koruny tržieb mala zisk pred zdanením takmer 11 halierov. Na škandál s emisiami si firma pripravila finančné rezervy. Uviedol to dnes na svojej internetovej stránke český denník Mladá fronta Dnes (MF DNES).

S výnimkou ziskovejších luxusných značiek Bentley a Porsche ide o najlepší výsledok medzi značkami koncernu VW.

Škoda tak v otázke ziskovosti predbehla aj Audi. To si vlani pohoršilo: z každého eura tržieb malo vlani zisk "len" 9 centov, zatiaľ čo Škoda sa dostala s rentabilitou tržieb na 10,9 %.

Najlepší výsledok za osem rokov

Pre Škodu Auto ide o najlepší výsledok od roku 2007, keď rentabilita jej tržieb dosiahla 9,2 %. Ešte na prelome tisícročí sa pohybovala okolo 3 %.

Výsledky za Volkswagen majú tento rok oneskorenie vzhľadom na vplyv aféry "dieselgate". Budú však rozhodne horšie než v prípade Škody Auto.

Zisk českej časti Škody Auto vlani presiahol 30 miliárd českých korún (1,11 miliardy eur), takže medziročne vzrástol asi o dve tretiny.

Ak sa však započítajú aj výsledky tovární Škody v zahraničí, zisk celej skupiny Škoda Auto dosahuje "iba" 19 miliárd Kč.

Dôvodom je veľká strata v Rusku, ktorá sa minulý rok podľa výročnej správy vyšplhala takmer na 5 miliárd Kč.

Ďalšie straty Výročná správa nerozoberá, ale nemenované zdroje MF DNES naznačili, že ide najmä o vplyv indického biznisu, kde firma dlhodobo prerába.

Rusko malo byť jedným z pilierov expanzie Škody Auto, ale pád cien ropy a následná kríza v krajine negatívne ovplyvnil predaj.

Problémy Ruska

Automobilky v Rusku tak teraz vykazujú obrovské straty, z trhu sa však stiahnuť nechcú, pretože do tamojšej výroby investovali miliardy.

Problémy Ruska vidno aj na rebríčku krajín, v ktorých sa predalo najviac škodoviek: po Číne a Nemecku je tretím najdôležitejším trhom Česko nasledované Veľkou Britániou. Až potom prichádza na rad Rusko.

Z podobných dôvodov ako v Rusku zostáva Škoda Auto aj v Indii, kde vyrába 12.000 áut ročne. Po rokoch poklesu tam firma vlani rástla, vzhľadom na celkový objem predaja je to však zanedbateľný posun.

Na zisk Škody mala vlani čiastočne vplyv aj aféra dieselgate, ktorá sa týka podvodov s emisiami. Motory so softvérom, ktorý umožňoval pri testoch zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka, sú totiž aj v niektorých modeloch Škoda.

Náklady na zvolávanie áut do servisu si však firma dala už do účtovnej závierky za minulý rok v podobe rezerv v hodnote 3,2 miliardy Kč. Súčasne podľa správy Volkswagen zaplatí náklady na zvolávaciu akciu vo výške 1,843 miliardy Kč.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 854
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 817
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 339
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 616
  5. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 597
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 540
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 108
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 710
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 516
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 209

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

EKONOMIKA

Bankár: Bezúročné pôžičky nie sú charita. Slúžia na prilákanie

Techman tvrdí, že polovica hypoték čoskoro zdražie.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

Neprehliadnite tiež

Brusel má pochybnosti o pomoci pre Jaguar, začal vyšetrovanie

Druhá vláda Roberta Fica odklepla stimuly pre závod automobilky pri Nitre vo výške 125 miliónov eur

Železničiari chcú modernizovať 112 toaliet za necelé dva milióny eur

Modernizácia má podľa dopravcu spočívať "v humanizácii priestoru WC bunky".

Bankár: Bezúročné pôžičky nie sú charita. Slúžia na prilákanie

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.