Slováci sa považujú za dobrých vodičov, kritickí sú voči iným

Jednomyseľne sa Európania zhodli na tom, že príkladnými vodičmi sú Švédi a Nemci.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Iba 32 % Slovákov si myslí, že počet osôb usmrtených na cestách sa môže v nasledujúcich rokoch výrazne znížiť, čo je o 17 percentuálnych bodov menej ako európsky priemer (49 %).

Slovensko je v tejto oblasti najpesimistickejšou krajinou spolu s Gréckom (33 %) a Nemeckom (36 %). Ukázali to výsledky prieskumu Nadácie VINCI Autoroutes zameraného na podporu zodpovedného správania vodičov uskutočneného inštitútom IPSOS, ktorý sledoval správanie vodičov v 11 krajinách Európskej únie.

Nadácia projekt Európsky barometer o zodpovednom správaní vodičov za jazdy spustila pred šiestimi rokmi a na celoeurópskej úrovni ho realizovala počas troch rokov.

Skromní

Pri otázke agresívneho správania na cestách u Slovákov prevláda fatalizmus. Slováci sa považujú za dobrých vodičov, ale veľmi kritickí sú voči iným.

Pri otázke týkajúcej sa kvality ich vedenia motorového vozidla sa slovenskí vodiči, v porovnaní s väčšinou európskych vodičov, ukázali trochu skromnejší a ohodnotili sa známkou 7,5/10 oproti priemernému európskemu hodnoteniu 7,7/10.

Pri popisovaní ich vlastného správania za jazdy takmer všetci Slováci (97 %) použili minimálne jedno pozitívne prídavné meno, napríklad, že sú najmä obozretní (69 %), pokojní (58 %) a slušní (19 %).

Naopak, menej zhovievaví boli pri hodnotení správania iných vodičov. Svojich krajanov považujú za nezodpovedných (60 %), agresívnych (33 %), nebezpečných (24 %) a vystresovaných (22 %).

Vedú Švédi a Nemci

Jednomyseľne sa Európania zhodli na tom, že príkladnými vodičmi sú Švédi (37 %) pred Nemcami (27 %) a Britmi (12 %). Naopak, najmenej zodpovední sú podľa nich Taliani (28 %), Gréci (18 %) a Poliaci (15 %).

Nadácia VINCI Autoroutes na podporu zodpovedného správania vodičov bola založená vo februári 2011 a zároveň sa stala akýmsi laboratóriom, observatóriom a informačným nástrojom určeným pre boj proti nebezpečenstvu na cestách.

Jej cieľom je prispievať ku zmenám správania vodičov na cestách a pomáhať im v tom, aby sa stali aktérmi ich vlastnej bezpečnosti.

Vo svojich aktivitách má informačné kampane zamerané na upozorňovanie na riziká v cestnej premávke, tiež financovanie vedeckého a inovatívneho výskumu niektorých oblastí rizikového správania, ktoré ešte neboli dostatočne analyzované alebo účastníkmi dopravy dostatočne identifikované a v neposlednom rade aj financovanie iniciatív tretieho sektora a občanov v prospech zodpovedného správania na cestách.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 173
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 421
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 484
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 190
  5. Kam do tepla v januári? 1 790
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 584
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 579
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 438
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 206
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 908

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.

Štát chce pri Jaguari stavať hotel, škôlku aj nákupné centrum

V priemyselnom parku pri Nitre vzniknú nielen fabriky, ale aj občianska vybavenosť pre verejnosť.

Jaguar kúpil pozemky pod fabrikou, štátu sa vrátia desaťtisíce

Britská automobilka plánuje neďaleko Nitry spustiť výrobu svojich vozidiel na konci tohto roka.

Čína zavedie ďalšie špecifické emisné limity pre veľké podniky

Vláda v Pekingu chce pokračovať v boji so znečistením.

Účet za brexit výmenou za obchodnú dohodu sa Británii vyplatí

Mayová predbežne súhlasila, že za odchod z EÚ zaplatí približne 40 miliárd libier.